power tube
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
sterker nog, als ik sproeiers aanpas pas ik meestal enkel de eerste trap aan. De 2e trap maakt namelijk gebruik van de eerste trap.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
dat dacht ik ook! ik ga in 't weekend wat proberen, m'n pa heeft als het goed is de sproeiers uit de solex carb geschroefd en gaat vandaag een paar nieuwe maken! ik heb hier op 't bedrijf sproeierboortjes (van 0.8 tot 3, oplopend met 0.05) daar moet het mee lukken dacht ik!
dus in eerst instantie alleen de 1e trap aanpassen
greetz Rusty
dus in eerst instantie alleen de 1e trap aanpassen
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
ik heb geen power tube (ik gebruik k&n op getunde motoren) maar wel power!
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
ik heb een visa 644 blok, versnellingsbak van een eend (wordt misscien nog wel ooit een van een dyane) en had tot voorkort een sportfilter van RACELAND (kan ook goed gebruikt worden op 2.5 l motoren of meer) maar de herrie begon me een beetje de keel uit te hangen (30.000 km/jr)
ik heb dus het orginele visafilter teruggezet (de beugel zat er al) en een turbotube gemaakt (ik wist al dattie zonder turbo te weinig lucht kreeg)
Omdat ik niet van half werk hou heb ik de turbotube meteen 50 mm. inwendig gemaakt (oppervlak denk ik het dubbele van de in de handel verkrijgbare tubes) maar nu krijgt ie teveel lucht (denk ik) ik heb alrijd het idee dat ik met een koude motor rij (in het middelste toerengebied)
dus vandaar de aanpassing van de sproeiers!
greetz Rusty
ik heb dus het orginele visafilter teruggezet (de beugel zat er al) en een turbotube gemaakt (ik wist al dattie zonder turbo te weinig lucht kreeg)
Omdat ik niet van half werk hou heb ik de turbotube meteen 50 mm. inwendig gemaakt (oppervlak denk ik het dubbele van de in de handel verkrijgbare tubes) maar nu krijgt ie teveel lucht (denk ik) ik heb alrijd het idee dat ik met een koude motor rij (in het middelste toerengebied)
dus vandaar de aanpassing van de sproeiers!
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
kijk effe naar de volgende verhaaltje, op pagina 1 van deze topic, over die koude lucht 's winters.... omdat je het idee had dat je met een koude motor reed, nou dat kan goed door TE koude lucht komen in deze winterperiode
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... sc&start=0
..
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... sc&start=0
..
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
heb ik ook al aan gedacht, maar uit eerdere ervaringen weet ik dat ie zondr powertube te weing lucht krijgt (was wel met warmer weer dacht ik) dus dacht ik om hem nu aan te passen er grotere sproeiers in te draaien.
met powertube heeft ie eigenlijk hetzelfde vermogen als met sportfilter, maar dan een stuk stiller, alleen in het middelste toerengebied 2.500-4000 rpm wil die niet echt, behalve als ik m;n pedaal helemaal intrap, of een paar keer pomp met het pedaal (meer brandstof inspuiten mer acceleratiepomp)
en koude start vindt ie ook niet echt leuk, ik zal voor de vorm de slang eraf trekken en eens kijken wattie doet.
greetz Rusty
met powertube heeft ie eigenlijk hetzelfde vermogen als met sportfilter, maar dan een stuk stiller, alleen in het middelste toerengebied 2.500-4000 rpm wil die niet echt, behalve als ik m;n pedaal helemaal intrap, of een paar keer pomp met het pedaal (meer brandstof inspuiten mer acceleratiepomp)
en koude start vindt ie ook niet echt leuk, ik zal voor de vorm de slang eraf trekken en eens kijken wattie doet.
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
ja hoor hij doet het nu wel goed! ik heb gisteren voor ik naar huis ging de slang eraf getrokken, en hji liep meteen een stuk beter. met koude motor is het eigenlijk wel heel goed, als ie goed warm is, komt ie toch nog wel wat lucht tekort.
dus dit weekend de tubotube er weer op en dan maar eens gaan proberen met andere sproeiers: meer lucht + meer brandstof = meer vermogen of denk ik nu heel raar?
greetz Rusty
dus dit weekend de tubotube er weer op en dan maar eens gaan proberen met andere sproeiers: meer lucht + meer brandstof = meer vermogen of denk ik nu heel raar?
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
nee je denkt heel goed.
Ik zou een iets grotere sproeier op de 1e trap zetten.
Je kunt testen of de sproeier groot genoeg is, als ie met choke beter loopt is de sproeier te klein! En ENKEL testen met warme motor! Afstellen op een koude motor heeft geen nut en kan zelfs gevaar voor je motor opleveren (te rijk)
Ik zou een iets grotere sproeier op de 1e trap zetten.
Je kunt testen of de sproeier groot genoeg is, als ie met choke beter loopt is de sproeier te klein! En ENKEL testen met warme motor! Afstellen op een koude motor heeft geen nut en kan zelfs gevaar voor je motor opleveren (te rijk)
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
waarom is te rijk gevaarlijk voor de motor? het lijkt me juist gevaarlijk als je met een te arm mengsel rijdt, hogere verbrandingstemperatuur, gaten in zuigers, verbrande kleppen etc.
het enige waardoor een te rijk mengsel schadelijk zou kunnen zijn is dat er zoveel brandstof in de cilinder komt dat de olie van de cilinderwanden afgespoeld wordt, maar dan moet je wel heeeeeel veeel brandstof in je mengsel hebben (en dan loopt ie voor geen meter)
ik was trouwens van plan om met kleine stapjes omhoog te gaan, ik weet nog niet wat er voor sproeier in zit (haynes en vraagbaak zeggen verschillende dingen) maar ik dacht om van een 120 naar ene 130 te gaan en dan met stapjes van 0.05 mm.
greetz Rusty
het enige waardoor een te rijk mengsel schadelijk zou kunnen zijn is dat er zoveel brandstof in de cilinder komt dat de olie van de cilinderwanden afgespoeld wordt, maar dan moet je wel heeeeeel veeel brandstof in je mengsel hebben (en dan loopt ie voor geen meter)
ik was trouwens van plan om met kleine stapjes omhoog te gaan, ik weet nog niet wat er voor sproeier in zit (haynes en vraagbaak zeggen verschillende dingen) maar ik dacht om van een 120 naar ene 130 te gaan en dan met stapjes van 0.05 mm.
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
je geeft het risico van te rijk juist aan maar ik heb met motoren gereden die prima liepen, "lekker" rijk, maar wel cylinder vreters. En dat meermaals. Armer gezet en probleem over. Dus ZO rijk hoef je daarvoor niet te rijden! Je ruikt het aan de uitlaat trouwens.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
dit kon ook wel eens het probleem zijn van Ramon, die heeft ook wel eens een vastloper gehad en hij heeft het regelmatig over te grote sproeiers!catscit schreef:je geeft het risico van te rijk juist aan maar ik heb met motoren gereden die prima liepen, "lekker" rijk, maar wel cylinder vreters. En dat meermaals. Armer gezet en probleem over. Dus ZO rijk hoef je daarvoor niet te rijden! Je ruikt het aan de uitlaat trouwens.
dit is een probleem waar je niet zo snel aan denkt. (heb het wel geleerd op school)
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400