Pagina 4 van 7

Geplaatst: za 7 jan, 2006 23:52
door Punky
Er komt altijd wat oliedamp mee, dus dan is het nog niet zo erg.

Geplaatst: za 7 jan, 2006 23:54
door Voge
Punky schreef:Hoelang moet zo'n vulpijp meegaan dan. Heb de mijne 2jaar geleden vervangen, maar heb wel al deze klachten zowat. :roll:
Ook af en toe een 'plof' bij het starten??

Geplaatst: za 7 jan, 2006 23:55
door Punky
Nee, dat is vaak de afstelling. :roll:

Geplaatst: za 7 jan, 2006 23:57
door Voge
Ontsteking afstellen moet inderdaad nog gebeuren, zal me er binnenkort eens aan wagen..

Geplaatst: za 7 jan, 2006 23:59
door the Nosepicker
Je ziet vanzelf of er veel olie omhoog komt nu hij schoon is. Morgen een stuk rijden en je filter opnieuw checken. En idd, er komt altijd wel een beetje olie(damp) omhoog.
Lekker sleutelweer!

Geplaatst: zo 8 jan, 2006 00:04
door Voge
Ik ga niet buiten staan sleutelen hoor!! :cold:

Heb vandaag bij Martien Mooijman wat gesleuteld, maar eigenlijk meer met andere dingen bezig geweest dan met mijn eend...

Als 'k ontsteking af ga stellen dan doe ik dat lekker binnen bij één of andere boer hier in de buurt, lekker hoor!

Maar ik ga er straks nog eens een rondje mee rijden, morgen vast ook nog wel. Zal morgenmiddag eens kijken of er weer olie in 't luchtfilterhuis ligt. Een beetje mag dus begrijp ik?

Geplaatst: zo 8 jan, 2006 00:07
door Punky
Ff een vraag tussendoor. Als je te veel olie in je carter hebt zitten, kan dit er dan ook via de ontluchting op de vulpijp uitkomen? :roll:

Geplaatst: zo 8 jan, 2006 00:43
door the Nosepicker
Als het dan nog niet door andere pakkingen naar buiten is gekomen denk ik dat dat best mogelijk is. Maar met een beetje te veel zal dat niet direct gebeuren denk'k.

Geplaatst: zo 8 jan, 2006 00:54
door Punky
Zoals je weet komt het al een tijdje overal uit, maar tijdens de winterrit ook in het filter. Van te voren was dat niet zo erg, maar heb de olie moeten bijvullen en ben een beetje uitgeschoten volgens mij ofzo. :oops:

Geplaatst: zo 8 jan, 2006 02:13
door backfire
ps volgens mij zie ik rechts onder de accu het plastic houdertje zitten voor je spanningsregelaar, die nu met ty-rap langs je accu hangt.

Geplaatst: zo 8 jan, 2006 22:49
door Voge
backfire schreef:ps volgens mij zie ik rechts onder de accu het plastic houdertje zitten voor je spanningsregelaar, die nu met ty-rap langs je accu hangt.
Klopt, die moet ik nog even goed hangen... Twee tie-wraps aan de brede 'balk' voor de accu lijkt me al een beetje degelijker..

Vandaag lag er nog bijna geen olie in 't filter. Hij loopt stationair nu ook prima! Alleen 't ploffen is lichtelijk irritant. Daar moet snel iets aan gebeuren...

Geplaatst: ma 9 jan, 2006 17:24
door thomaaas
Hey, welkom op het forum!

Je eend ploft alleen bij het starten? of ook bij het "gewone" rijden of alleen acceleren? Anders acceleratiepomp controleren (hoorde ik van Tom), moet het zelf ook nog even controleren allemaal...
:D succes!!!!!
Tom

Geplaatst: ma 9 jan, 2006 18:56
door Voge
thomaaas schreef:Hey, welkom op het forum!
Dank :D
Thomaaas schreef: Je eend ploft alleen bij het starten? of ook bij het "gewone" rijden of alleen acceleren?
Tijdens de koude start niet meer. Na het starten als de motor koud is ploft 'ie ongeveer om de 30 seconden. Meestal als je gas geeft ja. Voor de plof valt 'ie sterk terug in toeren zodat je automatisch wat gas geeft, anders valt 'ie uit...

Acceleratiepomp controleren, hoe doe ik dat??

Geplaatst: ma 9 jan, 2006 19:36
door thomaaas
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=3043

staat het een en ander erover,

zit in de carb dus, pm Tom Duckpower anders maar, die weet er wel het een en ander méér over.

Geplaatst: ma 9 jan, 2006 22:54
door Voge
nog niet echt helder voor me eigenlijk. Ik zal eerst eens verder gaan zoeken voordat ik weer een nieuwe vraag post!! :P