Pagina 4 van 6
Geplaatst: di 21 feb, 2006 21:52
door Aloha Beach Cruiser
'k doe nog wel rustig aan denk ik (voor de zekerheid) maar 'k zal wel wat ruiger optrekken als ie goed warm is
kan je na zoveel km. trouwens ook al meer een tempo aanhouden, dus iets minder wisselende toerentallen

... of moet dat langer?
Geplaatst: di 21 feb, 2006 22:05
door Ramon
ik zou als ik jou was gewoon die 1000 km even uitzitten rij ff op en neer naar limboland ofzo, en je zit er aan
dan pas alles natrekken en olie verversen
Geplaatst: wo 22 feb, 2006 18:34
door Aloha Beach Cruiser
dan moet ik dus binnendoor, en afwisselend rijden...
dus niet constand tachtig! top 4000 trm = 80 km/h
dus dan duurt het nogal heeeel lang naar limbos
'k heb nu al 780 km dus... ut schiet op
ik ga vrijdag pas olie verversen

ben er niet aan tioe gekomen..
Geplaatst: ma 23 apr, 2007 10:15
door BasvanEerden
Mijn Eend heeft voor de ombouw tot burton ruim 92.000km gereden. Ik heb nu de motorolie vervangen 10W50, nieuw luchtfilter, nieuw oliefilter en nieuwe NGK bougies. Ontsteking is elektronisch van DG. Hij heeft iets meer dan 2 jaar stilgestaan en heb er nu zelf 250 km mee gereden. Ik rij er rustig mee over de landweggetjes tot 50km/h. Moet ik hem dan nog rustig inrijden voor ik ermee op de snelweg ga. Hij rijdt heerlijk rustig alleen 1 keer top gereden was 100km/h. Meer zat er niet in. Wat moet ik doen. Verder rustig blijven en regelmatig alles controleren. Ben zelf een leek op dit gebied. Ben student management, economie en recht.
Geplaatst: ma 23 apr, 2007 22:21
door Aloha Beach Cruiser
als je hem een beurtje geeft (zoals je zei) kun je gerust de snelweg op hoor! misschien de onsteking en klepspeling even checken..
voor de rest, als ie loopt dan loopt ie! het blok is immers allang ingereden, en is niet uitelkaar geweest als ik het goed begrijp
Geplaatst: wo 25 apr, 2007 10:01
door BasvanEerden
Nee, het blok is niet uit elkaar geweest. Nog helemaal origineel. Ik hoop dat het geen groot en duur probleem wordt. Laatst deed ik de olievulpijp open en daar kwam een aardig druk van af en het motertje liep gelijk slecht. Hoort dat zo? Ik deed hem weer dicht en gelijk beter lopen. Luchtfilter is schoon beneden en oliepijl is goed.
Geplaatst: wo 25 apr, 2007 12:28
door André Post
Als je bij lopende motor de olievuldop open zet staat dat flink te blazen ja.
Daardoor verstoor je het onderdruk systeem wat in de vulpijp gebouwd zit.
Geplaatst: wo 25 apr, 2007 13:11
door dyane_maniac
charleston tuning schreef:bij de burton car vertelde hun mij dat het inrijden juist langer duurt met alleen zuigerveren vervangen, dit i.v.m. de cilinder die na al die jaren al super glad was!
mij is verteld om bij het vervangen van de veren, de binnenkant van de cilinders diagonaal licht te schuren. dit om de nieuwe veren makkelijker (en beter) op de cilinders te laten "inrijden"
mijn manier van inrijden was iig als volgt:
1ste 500 km eigenlijk niet boven de 80 uit en niet te veel toeren bij het optrekken (staan van die rode streepjes op de teller) aan het einde van die 500 km een aantal keer (als ie goed warm is) voorzichtig eens even naar de 90 toe.
na 500 km alle olie + filter vervangen, kleppen stellen en algehele controle.
daarna in stappen van 500 km telkens 10 km/ uur erbij. dit idd wel een beetje afwisselend.
en na een 2000 a 2500 km mag je af en toe voluit. bij 5000 km een grote beurt en toen vond ik het wel welletjes. vanf dat moment heeft ie ook gewoon goed gelopen.
douwe
Geplaatst: di 18 dec, 2007 19:32
door 2cvfreak
ik zou de eerste 1000 tot c.a 1500 2000 kilometer de motor eerst in laten warm draaien voordat ik boven de 80 km/h ga. (en niet lostrappen)
en niet boven c.a. 3000 3500 toeren (hoelager hoe beter maar niet te vroeg schakelen!!!)
en na de eerste 1000 tot c.a. 1500 2000 km (
GOED warm rijden eerst) gas helemaal in trappen (even volhouden) zodat hij goed heet wordt,
dan looptie als een trein!!
2cv
Fre@k
Geplaatst: di 18 dec, 2007 20:46
door Punky
3000 tot 3500 toeren is wel erg laag voor een eend. Een eend heeft een hoog toerenblok en vindt lage toeren dus helemaal niet zo fijn. De belasting is hiermee dus ook redelijk hoog. 4000 a 4500 toeren zou beter zijn volgens mij.
Geplaatst: wo 19 dec, 2007 11:30
door 2cvfreak
jah ik doe ook maar een schating want ik heb geen (zoals de meeste eendjes) toeren teller in mijn eend
Geplaatst: wo 19 dec, 2007 12:54
door jeroentje
Met ons verse blokje is nu 50 km gereden. Als ie koud is niet boven de 3~3500 rpm. Als blokje warm is tot ong max 4500 tot nu toe. Als hij dadelijk gekeurd is gaan we meer km's maken. De bedoeling is dan om na ong 100 km en olie goed heet toch in lage versnellingen af en toe te planken.
Geplaatst: wo 19 dec, 2007 13:49
door TB
Na 100 km al? Is dat niet wat snel?
Geplaatst: wo 19 dec, 2007 16:42
door Hanzelman
Gas erop met dat spul,olie moet bijna koken en niet gaan schuimen van t trage geschommel

Geplaatst: wo 19 dec, 2007 17:12
door jeroentje
Zitten nu op de 80 km. En vanmiddag de eerste keer 5500 op de teller gezien.
Je kunt al duidelijk merken dat het blok makkelijker toeren wil maken als de eerste km's. En het is maar zeer kortstondig in zijn 2 even. Pas na zeg 800~1000 km gaan we pas langduriger gas geven.