De Barbot

Burtons, lomaxen, Charons, Le Patrons, etc.
backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 22 mar, 2006 22:10

Ik zou het oplossen door er een nepuitlaat van te maken en dan onderlangs een pijp naar achter met een dikke RVS motordemper voor de lekkere lage brom

Wim van den Bergh
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Wim van den Bergh » di 26 jun, 2007 21:55

backfire schreef:
Punky schreef:Sterk verbouwde koetswerken ed, kunnen wat mij betreft onder het kopje kitcars geplaatst worden hoor. :wink:
vind ik niet Punky, definitie van een kitcar is duidelijk. Je koopt een kit, dus door iemand anders in aantallen gefrabiceerd en monteerd het spul op een bestaand systeem met gebruik making van de onderdelen.

Bij een omgebouwde ga je iets zelf fabriceren incl koetswerk. Het wordt pas een kitcar als je er meerdere van gaat maken voor de verkoop. Net zoals een hotrod altijd een 1 off is ook al rijden er meerdere look-alikes. Veel delen zijn met de hand gemaakt en daardoor onderling niet uitwisselbaar (lees voornamelijk de body).

Maar goed boeie, ik vind de barbot echt leuk, lekker laag en snel ogent. En daar dit op basis van 2cv is vind ik het persoonlijk mooier dan de andere kitcars, die duidelijk geeent zijn op engelse auto's.
De definitie van een kit car is dat hij opgebouwd is uit onderdelen van diverse makelij. Dus dat deze niet allemaal van dezelfde fabrikant komen. Als je een eend customised of verbouwd kan je dus al van een kit car spreken.

De term is bedacht in de UK omdat de belasting voor doe het zelf projecten goedkoper was. Je kocht een bijna afgebouwde of nog te bouwen auto en was dan beduidend goedkoper uit.

Dat een polyester bak op een 2CV chassis enigszinds minachtend een kitcar genoemd wordt doet geen recht aan de RADAR en de BIJOU. Smaken verschillen maar een feit blijft dat de techniek van de 2CV menig Snelle Jap of Mof rijder tijdens en na de bouw van hun kitcar heeft verbaasd, vertederd en verleid waardoor een echte liefde voor de 2CV is ontstaan.
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS

http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door björn » di 26 jun, 2007 22:54

ik weet niet of deze al hebt

Afbeelding

Afbeelding

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 27 jun, 2007 10:21

Wim van den Bergh schreef:[

De definitie van een kit car is dat hij opgebouwd is uit onderdelen van diverse makelij. Dus dat deze niet allemaal van dezelfde fabrikant komen. Als je een eend customised of verbouwd kan je dus al van een kit car spreken.
Dan zijn we het er dus over eens dat de Barbot geen kitkar is. Anders is een vw golf cabrio ook een kitkar. ;)

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » wo 27 jun, 2007 11:12

Wim van den Bergh schreef:...kitcar genoemd wordt doet geen recht aan de RADAR en de BIJOU.
Dat zijn alletwee jaren 50/60 producten van Citroën België (Radar) en Citroën UK (Bijou). Dat is gewoon een andere carrosserie op een 2cv-chassis zoals een Dyane of een Ami8, enkel is het kunststof, maar dat is de Mehari ook.

Een Lomax en een Burton zijn kant en klare pakketjes die je tegenwoordig koopt en beslist géén Citroënproducten! Met alle respect natuurlijk voor die dingen zolang er nieuwe chassis' en aparte papieren gebruikt worden.

Als je een 2cv een kopje kleiner maakt is het dus geen kitcar, geen
bloembak op wielen, maar een 2cv met een kopje kleiner. :wink:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 27 jun, 2007 12:57

Maar dat is toch ook wat Wim zegt, of lees ik het dan verkeerd? ;)

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » wo 27 jun, 2007 13:07

Nee, hij vergelijkt een kitcar met een Radar. Of begrijp ik het dan weer verkeerd? :wink:

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 27 jun, 2007 14:26

volgens mij begrijp je dat verkeerd Yannick, Wim zegt toch "geen", dus als ik dat zo lees vallen de Bijou en Radar niet onder de kitkar, tenzij IK natuurlijk Wim verkeerd begrijp ;) :lol:

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » wo 27 jun, 2007 14:31

Maakt niet uit, 'k heb toch m'n mening nogeens kunnen uiten :lol:

Wim van den Bergh
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Wim van den Bergh » wo 27 jun, 2007 16:17

backfire schreef:
Wim van den Bergh schreef:[De definitie van een kit car is dat hij opgebouwd is uit onderdelen van diverse makelij. Dus dat deze niet allemaal van dezelfde fabrikant komen. Als je een eend customised of verbouwd kan je dus al van een kit car spreken.
Dan zijn we het er dus over eens dat de Barbot geen kitkar is. Anders is een vw golf cabrio ook een kitkar. ;)
De Barbot bestaat grotendeels uit zelfgemaakte onderdelen (koplampen, schutbord, wielen, delen van de koets) dus mag je hem een Kitcar noemen volgens bovenstaande definitie (als gebruikt door de engelse belastingdienst).
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS

Wim van den Bergh
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Wim van den Bergh » wo 27 jun, 2007 16:22

Yannick schreef:
Wim van den Bergh schreef:...kitcar genoemd wordt doet geen recht aan de RADAR en de BIJOU.
Dat zijn alletwee jaren 50/60 producten van Citroën België (Radar) en Citroën UK (Bijou). Dat is gewoon een andere carrosserie op een 2cv-chassis zoals een Dyane of een Ami8, enkel is het kunststof, maar dat is de Mehari ook.

Een Lomax en een Burton zijn kant en klare pakketjes die je tegenwoordig koopt en beslist géén Citroënproducten! Met alle respect natuurlijk voor die dingen zolang er nieuwe chassis' en aparte papieren gebruikt worden.

Als je een 2cv een kopje kleiner maakt is het dus geen kitcar, geen
bloembak op wielen, maar een 2cv met een kopje kleiner. :wink:
Dus omdat de polyester koets van een RADAR via een verdeler in België onder de Citroen vlag werd verkocht is dat géén kitcar maar kan in jou ogen een Patron, Burton of Voglietta nooit acceptabel een plaats in de Citroen familie claimen terwijl er wel zo'n ding in het Conservatoire staat ?

De uitdrukking "Roomser dan de paus" zegt je dat wat ?
Laatst gewijzigd door Wim van den Bergh op vr 29 jun, 2007 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » wo 27 jun, 2007 16:23

Dan ben ik bij deze geen voorstander van Engelse definities.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 28 jun, 2007 15:38

Mag wel, maar dan mag je een golf cabrio ook een kitkar noemen, beide zijn niet door de fabrikant zelf bebouwd. De vraag hier is dan, wie was de opdrachtgever voor de aanpassingen. Zo is een Aston Martin DB9R ook een kitkar.

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Bartje » do 28 jun, 2007 16:23

De definitie van een kit car is dat hij opgebouwd is uit onderdelen van diverse makelij. Dus dat deze niet allemaal van dezelfde fabrikant komen.
Jongens, als jullie deze definitie voor een kitcar aanhouden dan is elke enigzins moderne auto een kitcar, zelfs een eend komt dan in aanmerking voor deze definitie en dat lijkt me echt onzin.

Verder zijn kitcars leuk maar "not my cup of tea"

En over roomser dan de paus.. sorry hoor, maar ben je een beetje op je kitcar hartje getrapt :shock: oeps :shock:

Groetjes, Bart

Wim van den Bergh
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Wim van den Bergh » vr 29 jun, 2007 11:55

Bartje schreef:Jongens, als jullie deze definitie voor een kitcar aanhouden dan is elke enigzins moderne auto een kitcar, zelfs een eend komt dan in aanmerking voor deze definitie en dat lijkt me echt onzin.
Het grijze gebied waar de Barbet, de Radar en de BIJOU in vertoeven daar horen naar mijn idee de huidige generatie kitcars ook in en wel hierom: het betreft kleine aantallen specials met gebruikmaking van alle Citroen onderdelen behalve de koets.
Bartje schreef:Verder zijn kitcars leuk maar "not my cup of tea"
Ieder zijn meug ...

Bartje schreef:En over roomser dan de paus.. sorry hoor, maar ben je een beetje op je kitcar hartje getrapt :shock: oeps :shock:
Niet mijn kitcar hartje maar mijn Citroën hart.

We zijn geen barbaren die goede eenden slopen maar maken kitcars van eendonderdelen. Zoals de Barbet van eendonderdelen is opgebouwd. Wij gebruiken alleen polyester zoals gebruikt voor de Bijou en Radar. Dat is het hele punt waar deze gedachtenwisseling om draaid.

Ik denk dat wij met onze hobbywagens heel veel mensen een positiever beeld van Citroën geven dan algemeen onder niet Citroën rijders leeft.

En daarom vind ik het niet prettig zoals sommigen de 2CV kitcar rijders afschilderen of bejegenen.

Plaats reactie