Geplaatst: wo 22 mar, 2006 22:10
Ik zou het oplossen door er een nepuitlaat van te maken en dan onderlangs een pijp naar achter met een dikke RVS motordemper voor de lekkere lage brom
De definitie van een kit car is dat hij opgebouwd is uit onderdelen van diverse makelij. Dus dat deze niet allemaal van dezelfde fabrikant komen. Als je een eend customised of verbouwd kan je dus al van een kit car spreken.backfire schreef:vind ik niet Punky, definitie van een kitcar is duidelijk. Je koopt een kit, dus door iemand anders in aantallen gefrabiceerd en monteerd het spul op een bestaand systeem met gebruik making van de onderdelen.Punky schreef:Sterk verbouwde koetswerken ed, kunnen wat mij betreft onder het kopje kitcars geplaatst worden hoor.
Bij een omgebouwde ga je iets zelf fabriceren incl koetswerk. Het wordt pas een kitcar als je er meerdere van gaat maken voor de verkoop. Net zoals een hotrod altijd een 1 off is ook al rijden er meerdere look-alikes. Veel delen zijn met de hand gemaakt en daardoor onderling niet uitwisselbaar (lees voornamelijk de body).
Maar goed boeie, ik vind de barbot echt leuk, lekker laag en snel ogent. En daar dit op basis van 2cv is vind ik het persoonlijk mooier dan de andere kitcars, die duidelijk geeent zijn op engelse auto's.
Dan zijn we het er dus over eens dat de Barbot geen kitkar is. Anders is een vw golf cabrio ook een kitkar.Wim van den Bergh schreef:[
De definitie van een kit car is dat hij opgebouwd is uit onderdelen van diverse makelij. Dus dat deze niet allemaal van dezelfde fabrikant komen. Als je een eend customised of verbouwd kan je dus al van een kit car spreken.
Dat zijn alletwee jaren 50/60 producten van Citroën België (Radar) en Citroën UK (Bijou). Dat is gewoon een andere carrosserie op een 2cv-chassis zoals een Dyane of een Ami8, enkel is het kunststof, maar dat is de Mehari ook.Wim van den Bergh schreef:...kitcar genoemd wordt doet geen recht aan de RADAR en de BIJOU.
De Barbot bestaat grotendeels uit zelfgemaakte onderdelen (koplampen, schutbord, wielen, delen van de koets) dus mag je hem een Kitcar noemen volgens bovenstaande definitie (als gebruikt door de engelse belastingdienst).backfire schreef:Dan zijn we het er dus over eens dat de Barbot geen kitkar is. Anders is een vw golf cabrio ook een kitkar.Wim van den Bergh schreef:[De definitie van een kit car is dat hij opgebouwd is uit onderdelen van diverse makelij. Dus dat deze niet allemaal van dezelfde fabrikant komen. Als je een eend customised of verbouwd kan je dus al van een kit car spreken.
Dus omdat de polyester koets van een RADAR via een verdeler in België onder de Citroen vlag werd verkocht is dat géén kitcar maar kan in jou ogen een Patron, Burton of Voglietta nooit acceptabel een plaats in de Citroen familie claimen terwijl er wel zo'n ding in het Conservatoire staat ?Yannick schreef:Dat zijn alletwee jaren 50/60 producten van Citroën België (Radar) en Citroën UK (Bijou). Dat is gewoon een andere carrosserie op een 2cv-chassis zoals een Dyane of een Ami8, enkel is het kunststof, maar dat is de Mehari ook.Wim van den Bergh schreef:...kitcar genoemd wordt doet geen recht aan de RADAR en de BIJOU.
Een Lomax en een Burton zijn kant en klare pakketjes die je tegenwoordig koopt en beslist géén Citroënproducten! Met alle respect natuurlijk voor die dingen zolang er nieuwe chassis' en aparte papieren gebruikt worden.
Als je een 2cv een kopje kleiner maakt is het dus geen kitcar, geen
bloembak op wielen, maar een 2cv met een kopje kleiner.
Jongens, als jullie deze definitie voor een kitcar aanhouden dan is elke enigzins moderne auto een kitcar, zelfs een eend komt dan in aanmerking voor deze definitie en dat lijkt me echt onzin.De definitie van een kit car is dat hij opgebouwd is uit onderdelen van diverse makelij. Dus dat deze niet allemaal van dezelfde fabrikant komen.
Het grijze gebied waar de Barbet, de Radar en de BIJOU in vertoeven daar horen naar mijn idee de huidige generatie kitcars ook in en wel hierom: het betreft kleine aantallen specials met gebruikmaking van alle Citroen onderdelen behalve de koets.Bartje schreef:Jongens, als jullie deze definitie voor een kitcar aanhouden dan is elke enigzins moderne auto een kitcar, zelfs een eend komt dan in aanmerking voor deze definitie en dat lijkt me echt onzin.
Ieder zijn meug ...Bartje schreef:Verder zijn kitcars leuk maar "not my cup of tea"
Niet mijn kitcar hartje maar mijn Citroën hart.Bartje schreef:En over roomser dan de paus.. sorry hoor, maar ben je een beetje op je kitcar hartje getraptoeps
![]()