Geplaatst: ma 19 mei, 2008 00:12
heeyy yoh naar jou snoet wil ik wel een keer kijken maar zekers niet naar jou staart hoor .
:-p
:-p
Punky schreef:Geloof me ook na dit allemaal gedaan te hebben wil het met Owatrol toch roesten. Kom maar een keer naar mijn staartstuk kijken die nog geen 2 jaar geleden gedaan is.
Delfosso schreef:Al tijden is er op het forum een discussie of pure owatrol nu wel of niet goed beschermd tegen roest. Het zou wegspoelen en de beschermende werking daarna verliezen.
Wat nog geen fosforzuur is. Ik bedoel dus echt gewoon fosforzuur.backfire schreef:ik gebruik bijna altijd fosforverf en daar overheen epoxy.
De roestoplosser van HG is op basis van fosforzuur, werkt heel behoorlijk ja.Jan Naezer schreef:Delfosso schreef:Al tijden is er op het forum een discussie of pure owatrol nu wel of niet goed beschermd tegen roest. Het zou wegspoelen en de beschermende werking daarna verliezen.
Bij het ontroesten van oude treinstellen wordt gebruik gemaakt van puur fosforzuur, 24 uur laten uitwerken. Blijft dan jaren goed (uiteraard wel met een primer bewerken). Heeft iemand dit ooit op een 2cv geprobeerd? Het plaatstaal van de 2cv is dunner maar er wordt maar een miniscuul laagje weggebeten.
heb je wel de beschermende olie van het plaatje afgehaald (plaatstaal is altijd beschermt...maar dan hecht de Olatrol er zeker niet goed op.Delfosso schreef: dus ik heb gisteren het plaatje eenmaal ingesmeerd met Owatrol olie. half uurtje laten drogen en in de tuin gelegt. Het metaal is vanzich zelf helemaal onbeschermd en roest al binnen huis.
bij mij zit alles er nog prima op, eerst een goede primer er op en dan de 2K lak. zit er nu meer als een half jaar er op...maar nog niet veel buiten geweest.Ramonami schreef:backfire er kan geen 2 k lak over 1 k owatrol, dat gaat helemaal mis in de zomer en winter