Pagina 4 van 4
Geplaatst: zo 19 feb, 2006 12:48
door flusc
backfire schreef:Nee als je injectie wilt hoef je niks aan je carbs te weizigen.
jah duh
maar nu heb ik het over alternative carbs hé, geen injectie
Geplaatst: zo 19 feb, 2006 15:51
door backfire
ja maar dah wist ik nie, dit is t injectie topic. Alternative hebben we toch in ander topic al?
Geplaatst: ma 20 feb, 2006 17:25
door flusc
backfire schreef:ja maar dah wist ik nie, dit is t injectie topic. Alternative hebben we toch in ander topic al?
ff zoeken
Geplaatst: di 21 feb, 2006 12:55
door Hanzzl69
Oh shit,
Dit draadje gaat helemaal niet over H5N1 injecties tegen eendjesgriep!
Sorry, ik vlieg weer op (als het ophok het toelaat).
Geplaatst: wo 7 jun, 2006 15:31
door Gerard2cv
Jullie zijn dus allemaal richting multipoint injectie gegaan,maar de
carburator eraf en een monopoint huis erop met uiteraard de bij behorende apperatuur
Geplaatst: wo 7 jun, 2006 16:08
door CitRoel
Dat lijkt mij ook minder moeilijk.
Als ik naar ht injectiehuis van m'n AXje kijk lijkt me dat makkelijker pas te maken dan multipoint. Hier hangt de injector recht in de luchtstroom waar ie de benzine in vernevelt. Alleen werkt ie met maar één lambdasonde.
Waar wil je trouwens de sensor plaatsen die normaal de temperatuur van de koelvloeistof meet zodat ie een koudestart kan uitvoeren?
Geplaatst: wo 7 jun, 2006 16:59
door A3
Je hebt een programmeerbare injectie computer nodig, hierin kan je ook instellen dat de koude start aan de hand van olie temp. geregeld wordt.
Tussen een carb. en mono-point injectie zit voor een eend bijna geen verschil, in iedergeval qua performance.
Het verbeterpunt bij de eend ligt bij de menging/verneveling van het mengsel.
Geplaatst: wo 7 jun, 2006 17:03
door backfire
t hoeft ook niet altijd met perfomance te maken te hebben toch? Misschien loopt ie wel 1:20 met injectie, start ie beter en pakt ie mooier op.
Geplaatst: wo 7 jun, 2006 17:21
door A3
Nee performance hoeft niet altijd,
Denk voor de punten die jij noemt dat je de koude start verbeterd krijgt. Zuiniger rijden en mooier oppakken wordt al een stuk lastiger.
Geplaatst: wo 7 jun, 2006 19:00
door Ruben
misschien is dit iets?
http://www.powercommander.com/
Groet
Ruben
Geplaatst: wo 7 jun, 2006 21:35
door TB
Ik betwijfel of je dat geheel mooi kan laten lopen.
Ik heb zelf een aantal BMW's gehad (auto's) en vaak komt het voor dat bij het verwisselen van een motor deze niet lekker loopt omdat de computer afgestemd is op een motor. Er zit namelijk heel veer verschil in onderling. Als t bij BMW soms onderling al niet lekker werkt, vraag ik me af hoe dat op een eendenblok gaat.
Geplaatst: do 8 jun, 2006 07:08
door Gerard2cv
Wat ik er van gezien heb is het een compleet monopointhuis met injector
en potmeter op de gasklep en div, vacuumaansluitingen,zodat het optrekken en afremmen en als er ook nog een temp.sonde inzit zullen al deze problemen opgelost kunnen zijn.
Geplaatst: do 8 jun, 2006 08:40
door catscit
Probleem is het afregelen. Van wat ik ondertussen meegemaakt heb van programeerbare injectie computers is dat je alles boven de 2000tpm wel snel goed afgeregeld krijgt. Starten gaat de ene keer goed, de andere keer is het wat moeilijker. Overgang van stationair naar gas geven is vaak wat moeilijk, wordt makkelijker naarmate de motor meer inhoud heeft.
Probleem bij 600cc is dat je echt krap zit met alles, zolang je alpha-n injectie gebruikt kom je er wel, als je met airflow meters aan de gang gaat heb je echt een probleem om de verschillende overgangen aan de praat te krijgen.
Ik zie het nut van monopoint niet in, Ja het is minder werk maar winst is ook minder. Verder hoef je denk ik niet te verwachten dat ie veel zuiniger gaat lopen, zo slecht doet een solex het niet, en injectie levert ceteris paribus ook niet meer vermogen.
Geplaatst: do 8 jun, 2006 09:14
door Gerard2cv
Een monopoint gebruikt toch geen airflow meter maar een gasklep stand
meter en het vacuum en de temperatuur en een kathalisator
Geplaatst: do 8 jun, 2006 09:37
door catscit
katalysator heeft weinig met injectie te maken.
Inderdaad hoeft monopoint geen airflow meter te gebruiken, kan wel natuurlijk. (dat het in de praktijk weinig voorkomt klopt wel)
Maar ik bedoelde meer te zeggen dat een airflow meter icm een 600cc motor geen goed plan is.