Restauratie 2cv6 Special 1984 (eindresultaat op pag.7)

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Rens » zo 10 dec, 2006 12:34

Wow! Mooi!

Rood Rules!!! :) :)

TB
Moderator

Bericht door TB » zo 10 dec, 2006 14:09

Het is nog een beetje passen en meten om het allemaal goed op het chassis te krijgen. Maar dat gaat lukken. De kabelboom ligt er alweer in en het afbouwen kan nu gaan beginnen (wanneer ik daar tussen de studie en werk door tijd voor heb dan...).
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

TB
Moderator

Bericht door TB » zo 17 dec, 2006 16:07

Gisteren heeft het motortje gedraaid :) Klonk goed zo zonder uitlaat trouwens. Nieuw koppelingskabeltje en dat soort dingen.

Momenteel zit het dashboard erin en werken er alweer wat lampjes. Zo nu en dan loop ik tegen wat kleine probleempjes aan die eenvoudig op te lossen zijn. Zoals een zekering die er elke keer uitklapt (ligt mogelijk aan de binnenverlichting, was ook al voordat ik de eend uit elkaar haalde.

Ik kwam er wel achter dat de spanningsregelaar niet ok meer is. Dat wordt even een andere halen.

Ook heb ik de koets van binnen met Tectyl ML ingespoten. Lekker binnenin de dorpels gespoten en onder de achterbank. Die roest niet meer :)

Zo ga k lekker door.

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Frank Deusjevoo » wo 20 dec, 2006 20:16

Klinkt goed!

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

TB
Moderator

Bericht door TB » do 21 dec, 2006 15:13

De zekering blijft er nu wel inzitten. Heeft even geduurd om te vinden wat het was, maar ben erachter dat je de zwarte en blauwe draad van de ruitenwissermotor dus niet moet omwisselen :) Alles werkt nu prima qua elektra. Sommige stukjes hersteld en het e.e.a. opnieuw geisoleerd.

Nu het motortje nog, bij de brilrubbers lekt ie aan een kant een beetje. Zitten niet helemaal netjes op hun plaats. Heb geen zin om de kop er weer af te halen (en de rest wat er al op aangesloten zit...) dus nog even een manier vinden om de veertjes bij de klepstoterbuisjes naar achteren te trekken en dan de rubbers een mm of 2 naar beneden te drukken.

En de mechanische spanningsregelaar is nu vervangen door een elektronische.

TB
Moderator

Bericht door TB » vr 29 dec, 2006 17:01

Het vordert al aardig inmiddels. Nieuwe voorruit erin gezet. Nieuwe kachelslangen. De motor lekt bij de brilrubbers nu geen olie meer. Lag toch aan de buisjes van de cilinderkoppen dus daar zijn alsnog 2 andere opgekomen. Loopt echt als een zonnetje. Start zonder problemen. En alle elektra werkt naar behoren.

Vanavond de rails voor de bank goed afstellen. Moest wel een M7 tapsetje kopen omdat van die imi bodemplaten de bouten hiervoor niet in het schroefdraad pasten. De andere kant pasten ze namelijk wel. En dat M7 tapsetje is nooit weg bij een 2cv. Ook voor de achterspatborden heb ik het setje weer nodig.

TB
Moderator

Bericht door TB » za 30 dec, 2006 19:03

Vanmiddag de remmen ontlucht en vervolgens de eerste meters met de eend gereden om het te testen. Uiteraard op het terrein bij m'n garage en niet op de doorgaande weg. Gaat een beetje moeilijk met een koets zonder deuren. Maar ik moet zeggen, alles voelde goed aan. Prima remdruk en het koppelen en schakelen ging moeiteloos. Motortje klinkt ook prima. Nu is het een kwestie van het interieur in elkaar bouwen en nog wat kleine dingetjes veranderen en afstellen.

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » za 30 dec, 2006 20:09

Lijkt me heerlijk om weer eens een stukkie met je eigen gerestaureerde eend te rijden. Ook al is het zonder deuren :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

TB
Moderator

Bericht door TB » za 30 dec, 2006 21:56

Jeroen-citroen schreef:Lijkt me heerlijk om weer eens een stukkie met je eigen gerestaureerde eend te rijden. Ook al is het zonder deuren :wink:
Inderdaad wel leuk zo vlak voor het einde van dit jaar. Zonder deuren, zonder kenteken, zonder APK, zonder dak... ach rijdt ie niet minder om :) Maar begin 2007 gaat alles goed komen en hoop ik echt op citromobile te komen met deze eend. Dat is in ieder geval het streven en het ziet er naar uit dat dat doel wel wordt gehaald.

gerbenv6
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door gerbenv6 » za 30 dec, 2006 22:34

Het ziet er allemaal goed uit, je bent net iets verder dan ik ben. ik hoop volgende week dat stukje te kunnen rijden, en zeker ook naar de Citromobile.
Wat is er nou mooier dan een lelijke eend?
2cv6 spécial 1986

Voge
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Voge » za 30 dec, 2006 23:35

Het ziet er inderdaad erg goed uit en de eerste meters rijden na deze operatie moeten wel heerlijk zijn geweest!!! Veel succes met afbouwen!!
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997

TB
Moderator

Bericht door TB » zo 31 dec, 2006 11:22

Ik zal binnenkort de laatste foto's hier plaatsen voor een indruk van het hele gebeuren.

Voge
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Voge » di 2 jan, 2007 23:03

Ik ben benieuwd!! Ik ben vandaag begonnen met slopen, als het goed is ziet mijn eendje er over een tijd(je) ook weer een stuk beter uit dan nu...

Ik ben van plan om de koets ook weg te brengen om te laten restaureren, mijn koets is ook nog in redelijk goede staat. Ik wil 'm bij deux marjaux in Goes brengen, een nieuwe eendengarage... Heb een paar eenden zien staan die hij aan het restaureren is/gerestaureerd heeft, zo te zien kan hij het wel!
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997

TB
Moderator

Bericht door TB » ma 8 jan, 2007 16:06

Hierbij een tweetal foto's. Geeft een beetje een indruk hoe het er nu bij staat. Zijn niet zo overzichtelijk, maar hier moeten jullie het maar even mee doen :)

Afbeelding

Afbeelding

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » ma 8 jan, 2007 17:12

erg mooi zo. Hij staat echt super mooi in de lak.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Plaats reactie