Pagina 4 van 5
Geplaatst: vr 7 jul, 2006 15:11
door thomaaas
Neej, dat zijn de radartjes, die moet je erin laten zitten
Maar okeej, als dat automatisch gebeurde klinkt het aannemelijker. Maar ik dacht dat eenden met de hand werden gemaakt, zeker in het begin. Waar het dan voor diende lijkt mij idd ook wel leuk om te weten hoor!!! Bij een mehari zat er ook zo'n gat toch? Want die heeft toch 4 wielaandrijving? Misschien dat er daarvoor ergens een gat nodig was?
Geplaatst: vr 7 jul, 2006 17:35
door Gerard2cv
De extra bult aan die bak zit wel aan die kant,zou dus mogelijk kunnen
Geplaatst: vr 7 jul, 2006 18:43
door Frank Deusjevoo
Vanmiddag heb ik het gat ook gezien, weer eens even de spatborden verwijderd, alle essentiele delen zoveel mogelijk met kruipolie ingespoten, zodat het allemaal zo los kan. Het chassis ook deels al schoongemaakt. Het gat heb ik ook gezien, bij mij zit er geen dopje in .. ik weet echt niet wat het zou moeten zijn!
Frank
Geplaatst: vr 7 jul, 2006 20:33
door CitRoel
En volgens mij is het geen open gat, het lijkt me niet dat een geautomatiseerd iets een waardeloos gat tapt. Zo'n tap is toch ook duur?
Geplaatst: vr 7 jul, 2006 22:42
door Spookeend
zon tap is duur, maar waarschijnlijk goedkoper dan het aanpassen van de lijn, en waarschijnlijk is die tap ook nodig voor een paar andere gaten waar dezelfde draad in getapt moet worden.
Ik gok ook maar wat hoor.
Greatnix Spookeend
Geplaatst: za 8 jul, 2006 07:40
door thomaaas
Okeej waar is Punky? Kan 'ie niet even bij z'n M'arie kijken of er daar misschien iets in dat gat hangt?
Geplaatst: za 8 jul, 2006 19:22
door Rens
Het is volgens mij hetzelfde gat als waar je de versnellingsbakolie mee bijvult, dus eenzelfde bout moet er in passen.
Alleen het verhaal dat het een onluchtingsgat is (pagina 1) zou tegenspreken dat je er een bout in kan draaien.
Toch raar, iemand moet het toch weten!?!?
Geplaatst: za 8 jul, 2006 21:13
door supercees
wellicht dat de versnellingsbak met behulp van dit gat over de fabricagelijn geleid werd.
net zoiets als de twee vierkante metalen plaatjes onder de koets met de ronde gaten erin voor de achterwielen: hieraan werd de koets in de fabriek gehangen als hij gespoten werd. deze plaatjes hangen onder elke eend, mits niet weggerot, en hebben nu geen functie meer (of je moet je koets gedemonteerd hebben en weer willen spuiten...).
Geplaatst: za 8 jul, 2006 23:23
door thomaaas
Hmmm zou kunnen, lijkt me alleen raar dat er dan aan de andere kant niet zo;n gat zit, dus lijkt me dan eigenlijk weer van niet... he, lastig zeg!
Geplaatst: zo 9 jul, 2006 00:37
door Ronald
Heb er vanmiddag maar eens met een stukje ijzerdraad in geprikt. En het blijkt (gelukkig) geen echt gat te zijn. Het ontluchtingsgaatje zit trouwens in het deksel van de bak.
Het lijkt mij ook het meest aannemelijk dat daar ooit iets aan vastgemaakt is geweest.
Ronald
Geplaatst: zo 9 jul, 2006 14:48
door Rens
Nou, dan meot er een bout in te draaien zijn! Staat wel wat beter dan zo'n gat ...
Ik zeg: ik zie een markt!
Geplaatst: zo 9 jul, 2006 15:11
door thomaaas
oeh ga je m7 bouen verkopen?
Geplaatst: zo 9 jul, 2006 15:26
door Frank Deusjevoo
Rens schreef:Nou, dan meot er een bout in te draaien zijn! Staat wel wat beter dan zo'n gat ...
Ik zeg: ik zie een markt!
Moet je niet zeggen joh!
En .. je ziet voor een boutje een markt?
..
Je kunt ze ook gewoon kopen bij de gamma ofzo
..
Frank
Geplaatst: zo 9 jul, 2006 15:32
door thomaaas
M7's niet!!!! zeker niet in RVS. Ik heb voor 5 euro bij een autospeciaalzaak 20 40mm lange M7'skunnen krijgen, die k nu allemaal aan het afzagen ben omdat ik 12mm wou
Geplaatst: zo 9 jul, 2006 16:28
door Frank Deusjevoo
Bij ons op het bedrijf ligt er anders zat..
Wat een geld zeg! 5 euro voor een paar .. :S
Frank