Nee zo'n keuring heet geen keuring, dit is het geval als je auto [okeej daar komt ie] "z'n identiteit verliest" [daar zijn ik en mn pa nogal bang voor], en dan Leg je een weg en gedragstest af op het testparcours af. Dit is alleen van belang wanneer er meer als één onderdeel wordt vervangen of aangepast, zoals bijvoorbeeld wanneer je een lima maakt van je eend met een ander chassis én een andere koets, of wanneer je je koets galvaniseerd en de aandrijflijn aanpast [bijv. BMW-motor erop ]
Maar thomas, zijn er dan ook nadelen zul je zeggen. Nou, ja, in dat geval ben je bijvoorbeeld ook je schitterende blauwe platen, en vrijwaring van belasting kwijt. Evenals de typeaanduiding.
Dus tenzij je je koets van een besteleend op het chassis van een ami zet en er ook nog een bigblock v8 in gooit, of een RVS chassis gebruikt, zul je de lul zijn.
Met de verzekering kun je problemen voorkomen door hem te laten taxeren door iemand van je verzekering. Dat ga ik ook ooit laten doen, gewoon voor de zekerheid. Op dit moment heb ik nog een youngtimerverzekering waarbij het motorvermogen niet van belang is zolang ik minder dan 1000 km per jaar rijd. [doe k ook, eendje kan nog niet rijden.]
wat mag van de RDW!
zo vandaag even met de rdw gebelt
ik hoef niet naar de keuring als ik geen nieuw chassis er onder zet!
twee derde van de auto blijf dyane, en de bovenbouw blijft een 4 deurs sedan
ook de zelfmoord deuren en de engelse stuurichting gaan geen problemen geven.
zodra ik een ander chassis ga monteren dan moet ik voor de her inslag van het nummer, dit is geen probleem met een goedgekeurd chassis. maar de zelfmoord deuren gaan wel problemen geven omdat dat niet meer mag sinds 1971, mijn kenteken is dus 1975
3 oplossingen,
1 geen nieuw chassis en gewoon naar de apk
2 wel nieuw chassis maar even andere deuren er in voordat ik alles spuit
3 gewoon nieuw chassis er onder en doen of het het oude chassis is bij de apk(dit mag niet maar is wel makkelijk).
ik hoef niet naar de keuring als ik geen nieuw chassis er onder zet!
twee derde van de auto blijf dyane, en de bovenbouw blijft een 4 deurs sedan
ook de zelfmoord deuren en de engelse stuurichting gaan geen problemen geven.
zodra ik een ander chassis ga monteren dan moet ik voor de her inslag van het nummer, dit is geen probleem met een goedgekeurd chassis. maar de zelfmoord deuren gaan wel problemen geven omdat dat niet meer mag sinds 1971, mijn kenteken is dus 1975
3 oplossingen,
1 geen nieuw chassis en gewoon naar de apk
2 wel nieuw chassis maar even andere deuren er in voordat ik alles spuit
3 gewoon nieuw chassis er onder en doen of het het oude chassis is bij de apk(dit mag niet maar is wel makkelijk).
- mooieendje
- Gebruiker
- Berichten: 64
- Lid geworden op: do 27 jul, 2006 19:44
ok hier weer even nieuws van mooieendje, met chassis zonder papieren..
Ik heb via markplaats een chassis gekocht met papieren...deze lijkt trouwens excact op die van mij dat chassis alleen ontbreekt er een plaatje aan de bovenkant..heb dat plaatje nog niet echt goed kunnen bekijken, maar ik vermoed dat daar ook nog nummer op staan.
Nu kan ik met een gerust hart weer verder gaan.
Heb wel even nagedacht wat ik nu wilde..of toch maar een gewone eend..dan hoefde ik geen chassis met papieren, maar dan kon ik al dat werk wat ik aan de kap had en het bakje dus gewoon de kliko in gooien...of dan maar een andere chassis met papieren..het is dus het laatste geworden..
Deze heeft de eigenaar in de textiel gezet zei hij..ik heb de mijne eerst in de owatrol gezet en dan de textiel dus ik denk dat ik deze voor de zekerheid ook nog even in de owatrol giet..je weet maar nooit..
En het andere chassis dat moet ik dan maar verkopen...ach ja..weer wat geleerd...
Ik heb via markplaats een chassis gekocht met papieren...deze lijkt trouwens excact op die van mij dat chassis alleen ontbreekt er een plaatje aan de bovenkant..heb dat plaatje nog niet echt goed kunnen bekijken, maar ik vermoed dat daar ook nog nummer op staan.
Nu kan ik met een gerust hart weer verder gaan.
Heb wel even nagedacht wat ik nu wilde..of toch maar een gewone eend..dan hoefde ik geen chassis met papieren, maar dan kon ik al dat werk wat ik aan de kap had en het bakje dus gewoon de kliko in gooien...of dan maar een andere chassis met papieren..het is dus het laatste geworden..
Deze heeft de eigenaar in de textiel gezet zei hij..ik heb de mijne eerst in de owatrol gezet en dan de textiel dus ik denk dat ik deze voor de zekerheid ook nog even in de owatrol giet..je weet maar nooit..
En het andere chassis dat moet ik dan maar verkopen...ach ja..weer wat geleerd...
Voer eendjes, geen oorlog
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam