Pagina 4 van 5

Geplaatst: di 11 mar, 2008 02:03
door tinouck
:shock: Huh :?: afgrijselijk geluid? :shock:
vindt het juist muziek in de oren :D

Geplaatst: di 11 mar, 2008 17:14
door hanzz
Ja en een dieseleend dan? :? :lol:
Zonder dat 2cilinderblokje is het toch geen eend meer...
kan ik gelijk een achteras van een transit erin leggen en misschien ook nog onafhankelijke spiraalveren vanvoor?
Ik zat ook te denken aan automatische ramen, abs en voor de veiligheid all around airbags?

Geplaatst: di 11 mar, 2008 17:25
door backfire
airbags wordt lastig maar de rest is wel te doen. :mrgreen:

Re: hanzz's 2cv6 wheels edition

Geplaatst: di 1 apr, 2008 22:04
door annemeee
hanzz schreef:
ik heb nu zo langzamerhand wel alle onderdelen bij elkaar gescharreld om er een rijdend brik van te maken, onder andere een nieuw wheels chassis.


hanzz
Wat houdt een wheels chassis in?

Geplaatst: di 1 apr, 2008 22:17
door Punky
Wheels is/was een engelse fabrikant die een degelijker chassis maakt voor een 2cv dmv een kokerframe.

Geplaatst: di 13 mei, 2008 21:57
door hanzz
M'n eend zit in elkaar!
niet met een wheels maar met een Degraaf chassis, goed genoeg en minder problemen bij de keuring!
Nieuwe achterspatborden en die dingen volgen nog, 'k ga h'm ook nog niet spuiten, 'k geef m'n geld liever aan een LPG installatie, die hopelijk ergens in de zomer uitgevoerd zal worden...

Afbeelding

Afbeelding

'k heb ook een koets laten restaureren, nieuwe bodemplaten en nog wat spul... alle holle ruimten laten inspuiten en volledig in de underbodycoating... gaat weer jaren mee (hoop ik)

nu de electriciteit nog fixen en 'ie is klaar voor de keuring, hoop ik...

ahja wagenhoogte ook nog...
Hoe weet ik eigenlijk of m'n schokbrekers nog goed zijn?
Zijn er nog kleine dingetjes waar ik op moet letten voor 'k naar de keuring ga?

Geplaatst: di 13 mei, 2008 23:50
door joe_catchou
ik zou gewoon zeggen gaan met michelins en laat ie oude nog even er op .
maar zekers op michelins gaan 125 15' 80 en banden 1kilo tot max 1,4
herkeuring is maar 9 eur. dus daar zou ik het niet voor laten .
mischien zijn er nog mankementjes waar je voor moet terug komen .
maar weet je op zijn minst waar je aan moet beginnen.

ergnes sta nog wel vermeld hier op het forum .
belgie'se keuring en schokdempers

Geplaatst: wo 14 mei, 2008 00:12
door hanzz
Hoi,

Mijn michelins zijn volledig uitgedroogd en afgesleten, daar zou 'ie nooit mee door de keuring komen...
Er staan nu firestone's op. M'n 2cv man zei dat ik gewoon het handleidingboekje van m'n eend moet meenemen, waarin staat dat ook banden van die breedte erop mogen...?

Maar toch ben ik wat bang van m'n schokbrekers... Hoe checken ze of die nog in orde zijn?
Voor wat moet ik die 50 kg cement in m'n koffer leggen?

Re: hanzz's 2cv6 wheels edition

Geplaatst: do 15 mei, 2008 15:55
door 2cvfreak
hanzz schreef:Hallo

ik ben eindelijk eens begonnen met het in elkaar zetten van m'n eend na het demonteren ( waarmee ik nu ondertussen al 5 jaar geleden mee begonnen was)
wij hebben er bijna 7 jaar over gedaan :oops: :roll: dus maak je niet druk :lol: :wink:

succes!

Geplaatst: do 15 mei, 2008 19:28
door joe_catchou
boekje zekers meenemen als je met 135 gaat over de banden hebben we het dan .
tja als je echt nergens michelins kan lenen van iemand .
boekje is voor ze dus met de neus op de feiten tez duwen bij de controle .
die 50 kg. is voor het tegen gewicht wat te geven en je mag er van achter in gaan zitten bij de schokdemper test .
vergeet zekers ge banden spanning niet te verlagen tot min.1,4.
testen euu geen idee weet geen garage die deze test heeft .
dus zou gewoon met dize instellingen gaan .
en ja als je een herkeuring hebt das toch niet zo erg .
hebt 14 dagen tijd , en je weet wat er loos is 9 eur herkeuring(2de) dacht ik

Geplaatst: di 27 mei, 2008 09:17
door hanzz
Hoi,

Hm, als 'ie niet bij de eerste keer door de keuring komt gooi'k 150 € weg... 100€ voor garageplaten+ garagist te huren en 50 voor keuring.... :shock:
ik moet blijkbaar met garageplaten gaan...

dus alles MOET in orde zijn...


Hoe stel ik m'n koplampen eigenlijk af?

Zouden ze niet al wat milder zijn bij het zien van zo'n mooi nieuw chassis en mooie zwarte nieuwe bodem? :P

Geplaatst: di 27 mei, 2008 09:43
door supercees
hanzz schreef:Hoe stel ik m'n koplampen eigenlijk af?
daar heb je zo'n mooie stelknop voor, links van je stuur. kan dat niet ter plekke, terwijl ze het meetapparaat voor je lampen hebben staan? voor zelf afstellen: http://www.innovam.nl/apk/default.asp?p ... briekid=33.

Geplaatst: di 27 mei, 2008 19:26
door hanzz
Hoi,

Ja dat ding ken ik :lol: maar de lampen zijn ooit los geweest en dienen dus ECHT afgesteld te worden :shock: 'k geraak niet echt wijs uit deze uitleg
Keuringseis 5.2.56, lid 1c en d geeft het volgende weer:
De horizontale scheidingslijn tussen licht en donker moet zich bevinden tussen de lijnen op een scherm (muur) die overeenkomen met een daling van de lichtbundel t.o.v. de horizontale middenlijn van de koplamp van 5 tot 40 mm/m.
Verder mag het snijpunt van het horizontale en het niet-horizontale gedeelte bij controle met een verlichtingsscherm (muur) maximaal 20 mm/m links van de geprojecteerde verticale hartlijn van de koplamp op het scherm vallen. Bij de APK is een verlichtingsscherm overigens niet toegestaan.
:? :? :?

Geplaatst: di 27 mei, 2008 20:27
door Niels
als je je eend een meter van de muur zet met de lampen op de muur, mag de horizontale scheidingslijn, die bij een goede koplamp ook goed te zien is, tussen de 5 mm en 40 mm lager zitten dan het midden van de koplamp zelf....

maximaal 2o mm naar links dus met de vertikale afstelling, naar rechts maakt niet uit, want daar rijden als het goed is toch geen tegenliggers...


erg vrij vertaald zo, maar hopelijk wel een beetje duidelijker?

bij mij werd de verlichting afgekeurd omdat de scheidingslijn niet duidelijk zou zijn...

toen dus een andere koplamp erin gezet.... alles in orde, een jaar later zonder problemen goedgekeurd met de originele koplamp.... het is dus maar wie er keurt,......

Geplaatst: wo 28 mei, 2008 08:25
door robin2cv
je kan je lichten gewoon laten stellen in ene garage
Robin