achterremleiding
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
vandaag bezig geweest om het eerst uit te boren om vervolgens het tapsetje er in te kunnen draaien maar nu is mijn boor weggelopen en ik vrees dat ik nu het achtterremcilinder (zo heet het toch als ik het goed heb) vervangen moeten worden. maar nu heb ik het wiel erafgehaald om de trommelrem uit elkaar te halen en nu zie ik dit


hier zou toch een veer met 2 ogen moeten zitten sodat als die weg is je de moer (dop 44 als ik het goed heb) los kan draaien zodat ik de deksel eraf kan pakken.
maar ik heb het idee dat die veer vast geslagen/gesoldeerd is (iniedergeval goed ver...)
of pak ik het nu verkeerd aan


hier zou toch een veer met 2 ogen moeten zitten sodat als die weg is je de moer (dop 44 als ik het goed heb) los kan draaien zodat ik de deksel eraf kan pakken.
maar ik heb het idee dat die veer vast geslagen/gesoldeerd is (iniedergeval goed ver...)
of pak ik het nu verkeerd aan
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
-
- Addicted user
- Berichten: 5842
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Veer met 2 ogen? ik snap niet helemaal waar je het over hebt, maar bij mij zit er een plastiek dop in welke gewoon geklemd zit op de schroefdraad van de buitenring. De naafmoer bij jou is erg misbruikt en gewoon niet goed meer, ik zie herhaalde pogingen om deze moer alsnog te borgen. Moer moet je zo wie zo vervangen. De moer bij jou zit niet meer geborgd en kan je dus gewoon met dop 44 losdraaien. Let wel dat die moer met 300nm vastzit, dus je zult er een flinke pijp aan moeten hangen.
hij wordt geborgd door de zijkant van de moer in dat gleufje te tikken (flink rammen eerder gezegd).
Moer ziet er niet best meer uit zoals backfire al melde. Je kan kijken of je links en rechts kunt ruilen door dat de moer dan anders uit komt kan je die alsnog borgen. da's een truckje wat je 1 keer uithaalt daarna moet je zeker een nieuwe monteren.
Moer ziet er niet best meer uit zoals backfire al melde. Je kan kijken of je links en rechts kunt ruilen door dat de moer dan anders uit komt kan je die alsnog borgen. da's een truckje wat je 1 keer uithaalt daarna moet je zeker een nieuwe monteren.
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
ik heb al een poging genomen om de andere kant te bekijken om te vergelijken maar daar zit een andere stofdop op die ik niet 123 los kreeg. zonder veel krassen. nog maar eens de tijd voor nemen dan.
ook nog eens een flinke dop 44 zien te regelen. een lange pijp heb ik nog wel. ik neem aan dat een stijgerpijp van 2.5 meter wel moet voldoen
ook nog eens een flinke dop 44 zien te regelen. een lange pijp heb ik nog wel. ik neem aan dat een stijgerpijp van 2.5 meter wel moet voldoen

J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
-
- Addicted user
- Berichten: 5842
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Yep die 2,5 meter zal wel voldoen.
andere stofkap? foto helpt. Als het een plastieke is dan brede platte schroevendraaier er tussen en met rubber hamer flinke tik op de schroevendraaier, dan moet hij wel loskomen. Als het een metalen dop is dan alvast een plastiek dop bestellen, die metalen doppen krijg je er naar mijn weten niet fatsoenlijk uit.
andere stofkap? foto helpt. Als het een plastieke is dan brede platte schroevendraaier er tussen en met rubber hamer flinke tik op de schroevendraaier, dan moet hij wel loskomen. Als het een metalen dop is dan alvast een plastiek dop bestellen, die metalen doppen krijg je er naar mijn weten niet fatsoenlijk uit.
krassen...er zit veel smeer en komt haast geen water bij dus krassen mag best een beetje, roesten doet het daar niet, of je smeert er gewoon meer vet overheen. ff door zetten en dat dopje is er zo af.jj schreef:ik heb al een poging genomen om de andere kant te bekijken om te vergelijken maar daar zit een andere stofdop op die ik niet 123 los kreeg. zonder veel krassen. nog maar eens de tijd voor nemen dan.
ook nog eens een flinke dop 44 zien te regelen. een lange pijp heb ik nog wel. ik neem aan dat een stijgerpijp van 2.5 meter wel moet voldoen
Klussen = krassen.

een 44 kan je bij een beetje eenden garage kopen met eventueel verloopstuk van 3/4" naar 1/2" aandrijfvierkant om de dop met "standaard" gereedschap te kunnen aandraaien.
Ik heb m geleend bij een bevriende garage

maar dan komt 't echte lastige, de lagers zijn vaak zo dat je de trommel er niet met de hand af krijgt. ik heb een speciale poulietrekker geleend (ook van die garage) met de hand is t me nog nooit gelukt.
misschien hebben andere daar nog handige tips voor.
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
aan de andere zijde zit zo'n metalen dop. ik zie daar 2 inkepinignen in waar ik ook 2 kleine schroevendraaiers in wil doen.
en de krassen komen op het net gelakte gedeeldte. ik weet dat geen extra waarde heeft om daar geen krassen te hebben maar kvind het zonde. zo mijn best op gedaan. maja, tis ook weer snel bijgewerkt.
die poulietrekker, hebben ze die bij elke garage of is dit iets speciaals voor de eend. kheb nl iemand bij een chrevrolet garage werken die nogal eens wat regelenkan voor me
en de krassen komen op het net gelakte gedeeldte. ik weet dat geen extra waarde heeft om daar geen krassen te hebben maar kvind het zonde. zo mijn best op gedaan. maja, tis ook weer snel bijgewerkt.
die poulietrekker, hebben ze die bij elke garage of is dit iets speciaals voor de eend. kheb nl iemand bij een chrevrolet garage werken die nogal eens wat regelenkan voor me
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
snap t maar je kan t bij werken en zoals ik al zeg je ziet er niets van en t kan geen kwaad roest technisch. Metalen dopje als verloren beschouwen en hakken maar. (desnoods een gaatje in t midden en zo er af trekken)
die poulietrekker is redelijk standaard daar kan je de wieltrommels mee demonteren. je moet alleen de bouten op maat hebben zonder dat flubbeltje wat bij de eend er standaard op zit (ik had wat extra wiel bouten liggen en heb dat "flubbeltje" er af geslepen.
die poulietrekker is redelijk standaard daar kan je de wieltrommels mee demonteren. je moet alleen de bouten op maat hebben zonder dat flubbeltje wat bij de eend er standaard op zit (ik had wat extra wiel bouten liggen en heb dat "flubbeltje" er af geslepen.
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
oude velgen zonder band heb ik niet maar wel met band maar dat zal geen probleem zijn 
die tip ga ik zeker uitproberen als ik niet aan een poulitrekker kan komen.
ik neem aan dat de velg eerst aan de drie draadeinden vastgemaakt hebt en dan de bout er doorheen gedraait hebt. (kwist niet dat er schroefdraad in het middelste gat zat. of zit het anders
dit om ff een beeld voor me te krijgen. ik heb nl nog nooit zulke dingen uit elkaar gehad en heb thuis niet meer dan standaard gereedschap
het vastdraaien van die moer, moet dat ook weer met 300nm of gewoon vast is vast en die draait zich zelf weer vaster tijdens gebruik??

die tip ga ik zeker uitproberen als ik niet aan een poulitrekker kan komen.
ik neem aan dat de velg eerst aan de drie draadeinden vastgemaakt hebt en dan de bout er doorheen gedraait hebt. (kwist niet dat er schroefdraad in het middelste gat zat. of zit het anders
dit om ff een beeld voor me te krijgen. ik heb nl nog nooit zulke dingen uit elkaar gehad en heb thuis niet meer dan standaard gereedschap
het vastdraaien van die moer, moet dat ook weer met 300nm of gewoon vast is vast en die draait zich zelf weer vaster tijdens gebruik??
Laatst gewijzigd door j b op zo 17 feb, 2008 21:08, 2 keer totaal gewijzigd.
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
kijk dat soort tip bedoelde ik, da's de zelfde manier waarop die poulietrekker werkt. druk van uit het midden.Hanzelman schreef:Ik heb vanmiddag een oude velg zonder band gepakt,en in t gat waar de wieldop gemonteerd word een lange bout gedraaid,en de trommel gleed er heerlijk smooth af
in t midden kan je van die bouten klemmen om die kapjes te monteren.
dan zit er wel draad in.
onder druk wordt alles vloeibaar