Pagina 4 van 5
Geplaatst: di 20 feb, 2007 10:40
door Flying Duckman
Delfosso schreef:Nog steeds bezig met het aceton testen, nieuw verbruik resultaat is 1:15 nu ga ik weer een tankje zonder aceton doen. Kijken of het dan anders uitpakt. Maar mijn idee is dat de verschillen minimaal zijn. Kan ook komen omdat een eend geen injectie heeft. Op internet las ik dat juist injectiemotoren er zuinig op lopen
Hmmm 1 op 15 dat loopt mijn eend ook op dit moment. Zelfs bij flink door rijden. Dus dat is niet heel veel winst. Misschien is de trekkracht wel beter.
Doe je dit ook met een combinatie van 123 ontsteking? Of rij je nog met contactpunten.
Geplaatst: za 17 mar, 2007 13:46
door Ramon
vandaag weer eens gekloot met de onsteking!
hij staat nu wat vroeger, moet zeggen dat ze wat rustiger loopt en onderin meer trekkracht heeft!
op verbruik moet ik nog testen.
heb het huisje met de klok meegedraaid
acceton voeg ik niet meer toe omdat het teveel moeite is, ik tank 3 keer per week.
Het enige wat ik wel vervelend vind is dat ie nu minder op de moter afremd!! iemand hier een verklaring voor?
Geplaatst: za 17 mar, 2007 17:34
door Frank Deusjevoo
Zal wel iets met de compressie te maken hebben?
Frank
Geplaatst: za 17 mar, 2007 17:36
door Handjes
Ramon2cv schreef:Het enige wat ik wel vervelend vind is dat ie nu minder op de moter afremd!! iemand hier een verklaring voor?
Staat het toerental niet te hoog/te rijk?
Geplaatst: zo 18 mar, 2007 15:49
door Ramon
nee want hij trekt nog steeds goed net als altijd!!
nee stationair staat op 800 rpm
Geplaatst: zo 18 mar, 2007 20:52
door Handjes
Ramon2cv schreef:nee want hij trekt nog steeds goed net als altijd!!
nee stationair staat op 800 rpm
Dan kan hij wel wat te rijk staan misschien?
Geplaatst: ma 19 mar, 2007 08:55
door Ramon
maar dat deed ze nooit eerder kan dit alleen door de onsteking komen?
moet wel zeggen dat ze iets pingelt bij plakgas bergop dus iets minder vroeg en probleem weg
Geplaatst: ma 19 mar, 2007 11:39
door Handjes
Ramon2cv schreef:maar dat deed ze nooit eerder kan dit alleen door de onsteking komen?
moet wel zeggen dat ze iets pingelt bij plakgas bergop dus iets minder vroeg en probleem weg
Misschien moet je de ontsteking en kleppen e.d. gewoon afstellen zoals het hoort? Niet rommelen met vervroegen of verlaten. (en 98 RON gebruiken als benzine).
Het kan natuurlijk heel goed dat met een nieuwe onsteking(safstelling) dat je carburateur ook wat bijgesteld moet worden. Stel je ontsteking was zwaar slecht en verouderd, maar dat had je gecompenseerd door de carburateur wat te rijk te zetten bijvoorbeeld... Dan is je carburateurafstelling natuurlijk waardeloos als je een nieuwe ontsteking monteert.
Ik zou gewoon het boekje volgen en een standaard 10.000-km beurt uitvoeren. Niet zelf gaan lopen rommelen aan vervroeging/verlating, carburateurafstelling, etc. Citroen heeft dat niet voor niets allemaal al voor jou uitgedokterd.
Geplaatst: ma 19 mar, 2007 12:33
door Ramon
ja goed maar ik vind het gewoon leuk om te kloten je leert er een hoop van, ik heb altijd 123 gehad en die stond altijd mooi optijd, ook heb ik lhet laatste jaar niks meer aan mijn carb gedaan, hier zitten groter sproeiers in ivm met de powertube.
dit heeft altijd super goed gereden.
nu nog steeds hoor!
kan dat afremmen op de moter ook te maken hebben met iets te ruimen klep speling?
Geplaatst: ma 19 mar, 2007 21:20
door thomaaas
Probeer t eens! Heb zelf juist eerder iets te krappe klepspeling altijd, maar rem liever niet af op de motor, schijnt slecht te zijn voor je bak ofzo weetikveel.
Geplaatst: di 20 mar, 2007 09:48
door bartje2212
theoretisch gezien zou je bak er meer van kunnen slijten, maar ik denk dat het heel veel uitmaakt hoe je op de motor remt. veel toeren en de koppeling plots op laten komen of gewoon rustig terugschakelen en rustig de koppeling op laten komen...
Geplaatst: di 20 mar, 2007 10:05
door supercees
als je afremt op de motor spaar je weer je remmen.
Geplaatst: di 20 mar, 2007 10:14
door bartje2212
precies en je houd wat meer controle over de wagen vind ik...
Geplaatst: di 20 mar, 2007 11:38
door Handjes
Ramon2cv schreef:ja goed maar ik vind het gewoon leuk om te kloten je leert er een hoop van,
Het enige dat ik er vaak van leer is dat de ingenieurs van Citroën het allemaal ingenieus bedacht hebben en dat ik niet moet denken het beter te weten.
Zelf rommelen aan je 2cv is prima, moet je zelf weten. Maar als je daarna rare symptomen krijgt, kun je eigenlijk niet verwachten dat wij optimaal kunnen helpen. Er rijden te veel 2cv's rond waar door 'liefhebbers' aan gerommeld is.
Geplaatst: di 20 mar, 2007 12:22
door Ramon
goed gisteren weer eens normale sproeiers gemonteerd!!
dat rijd dus echt niet lekker pff wat een elende