Pagina 4 van 4

Geplaatst: vr 23 mar, 2007 13:51
door hoiwessy
Ik heb inderdaad al eerder laten weten dat ik niet zo gecharmeerd ben van de grotere visa-motor en al dat gedoe met aanpassen.

Kan ik niet gewoon in de AK2 die nu in de acadiane ligt andere cilinders/zuigers plaatsen. En valt de luchtinlaat niet makkelijk aan te passen, de lucht komt nu nog uit de wervel in de motorruimte. Ik wil wel graag een luchtinlaat op de koeltunnel. Is deze koeltunnel niet makkelijk te plaatsen op de AK2 ?

Ik hoef niet hard te rijden, daar gaat het mij totaal niet om. Ik wil vooral een zuinig en betrouwbaar blok.

Wat is dan het handigst ? Met een Big-bore gaat het verbruik volgens mij best wel omhoog. Bestaan er verschillende groottes van zuigers.

Pistachke ; ik kan wel aan een loodvrij blok komen, is dat misschien wat. die prijs van 180 eus is wel weinig toch ? dat vind ik wel interessant.

Mart

Geplaatst: vr 23 mar, 2007 14:29
door catscit
am2 blokken hebben geen lagere betrouwbaarheid als andere blokken, ze zitten meestal in zwaardere auto's dus hebben meer te lijden that's all. Kapotte krukaslagers is een kwestie van slecht onderhoud, lagers van de atypen zijn onverwoestbaar mits goed onderhouden (beetje behoorlijke olie ed)

ik krijg een visa blokkie in 3 uur in de eend, sensor beugel, visa vliegwiel, visa starter, hoef je verder niks aan te passen, eitje.
Bedrading stelt ook helemaal niks voor.
Mensen die dit niet zien zitten hebben het over het algemeen nog nooit gedaan. En je hebt gratis electronische ontsteking die ook behoorlijk onverwoestbaar is.

Voor mij niks anders meer, eigenlijk nog van niemand gehoord dat ie van visa motor weer terug gegaan is.

Geplaatst: vr 23 mar, 2007 15:18
door Aloha Beach Cruiser
met jou kan ik praten :D :lol:

Geplaatst: vr 23 mar, 2007 15:35
door catscit
charleston tuning schreef:met jou kan ik praten :D :lol:
Dat kan, zaterdag!

Geplaatst: vr 23 mar, 2007 15:51
door hoiwessy
Op A-markt Gemert ?

Sta je daar met spulletjes ?

Mart

Geplaatst: vr 23 mar, 2007 15:57
door Aloha Beach Cruiser
haha, ook verkoop van Y pijp systemen en dergelijke? m'n eerste demper is gisteren gecrasht :( iets te gek gedaan op het school plein :lol:

Geplaatst: vr 23 mar, 2007 20:59
door Evan
catscit schreef:am2 blokken hebben geen lagere betrouwbaarheid als andere blokken, ze zitten meestal in zwaardere auto's dus hebben meer te lijden that's all.
ik heb ook nergens gezegd dat de AM2 een minder betrouwbaar blok is. Wat ik wel zei is dat bij een AM2 de krukas vaak meer te lijden heeft dan bij een minder "getuned" 602 blok. Dat ze in zwaardere wagens zitten is dan idd iets wat daarbij optelt. Wat dus niet wegneemt dat een blok van nog meer stress op de krukas voorzien, mij niet handig lijkt. Pak dan idd gewoon het visa blok, en leg er dan meteen een bak achter die ergens tegen kan. Kun je meteen je remsysteem verbeteren in een moeite door. Ofwel je bent even bezig als je het goed doet, maar het resultaat is er wel naar!

Aangepast eendenblok

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 10:30
door Pistachke
Een loodvrij blokje kan eveneens aangepast worden, geen probleem.

't Is inderdaad zoals Cats beschrijft, versleten krukaslagers is grotendeels te wijten aan een slecht of gebrekkig onderhoud. Tot hiertoe hebben we 4 motorjes gebouwd en nog geen problemen bij de gebruikers gehoord. Bij deze aanpassing heb je inderdaad een hogere compressie, maar ook een hogere cilinderinhoud (je moet 't beestje natuurlijk wel te eten geven).
De ombouw naar Visa is inderdaad niet zo moeilijk, maar net daarom hebben we de aanpassing aan het eendenblokje gedaan : zo kan een minder doorwinterde sleutelaar op een aanvaardbare manier wat extra's onder z'n motorkap steken. En ontegensprekelijk kan de combinatie eendenblok en visa-cilinders alleen maar deugd hebben van een goeie 123-ignition (evt. met vacuümvervroeging, daar je bij deze combinatie ook het spruitstuk en carbu van de visa kan plaatsen.

Geplaatst: wo 15 aug, 2007 11:36
door the Nosepicker
catscit schreef:Ser T.(broer van Tim, prominent forum lid hier) heeft of had een charleston met versterkt chassis en am2 motor. Die auto heb ik gebouwd ooit uit een combi van meerdere auto's.
Ik weet even niet meer wat voor bak erin zat, ooit zat er een ami 8 bak in maar ik denk dat die gewisseld is voor een 2cv6 bak toen de auto nog van mij was. Dat was een goed blok en die auto was gewoon aanmerkelijk sneller als een gewone eend met a06/635, Tim heeft dat zelf ook gemerkt en me dat ook verteld, hij merkte het verschil wel als hij met zijn eigen eend er achteraan reed.
Die charleston is de snelste 602 eend waar ik ooit in gereden heb (en dat is een keuze uit VELEN)
This one. AM2 blok is idd erg snel. Maar sinds ik een Visa blok heb is de mijne weer sneller.
Afbeelding
Soms heb ik best een leuk uitzicht vanaf mijn bank! Hoe meer eenden hoe meer vreugd! Maar broerlief wil er helaas vanaf..