Intresse Peiling voor pasklare speaker behuizingen.

Aansluiten van een radio, extra luidsprekers, versterkers, etc.

Pasklare behuizingen voor speakers kopen

Ik kan het zelf beter
20
32%
Ja leuk, maar mij te duur
5
8%
Nou, dat zou een uitkomst zijn
37
60%
 
Totaal aantal stemmen: 62

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 8 jun, 2007 19:09

Test kistjes zijn klaar, en ik ga vanavond een ander setje 13 cm coaxialen halen, om te testen.

Dan komt het totaal op 4 verschillende sets die ik kan testen, allemaal in dezelfde prijsklasse. Es zien wat het gaat doen.

Nu heb ik nog spullen liggen om 2 stevige setjes in elkaar te zetten. Als daar intresse voor is? Zou gaan om wat zwaarder belastbare speakers op een versterkertje. Dat gaan we ook zondag ook even een setupje voor maken en testen.

Ik ga nog even kijken of ik goedkoop aan 80 of 100 hz filters kan komen, zodat ik alle lage bassen uit die sets voor op de radio kan filteren. De reden hiervoor is simpel. Kickbass hoor je dan nog lekker, maar het gaat minder snel vervormen op de hele lage tonen, omdat die niet meer weergegeven worden. Je hebt dus dan nog wel de KICK die zo lekker klinken, maar niet meer de brooooooaaaaaaaeeeem die in sommige nummers zitten.

Toegegeven, dat kun je missen, maar die hoor je in een auto met gewone speakers en een gewone radio ook eigenlijk niet. Sterker nog, je zult ze zelfs in die kistjes die ik nou aan het maken ben, ook nauwlijks horen. Die tonen hebben gewoon het meeste vermogen nodig, vandaar ook dat subs zo groot zijn en in verhouding zoveel meer vermogen nodig hebben.

Nou ja, na zondag weten we meer.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 9 jun, 2007 09:35

He Spook, als je iets meer weet over die losse filterstjes laat dan ff wat weten. Zit al een tijdje te twijfelen om die in de megane te zetten, om de voorspeakers wat te ontlasten, want die gaan soms wat vreemd klinken bij vol vermogen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 10 jun, 2007 22:33

Dolf, is goed, is nog in onderzoek................

Er kwam ff wat tussen vandaag. We zouden uitgebreid gaan testen, ik heb zelfs nog meer merken tot beschikking om te testen dan ik eerst had gedacht, dus er moet zeker wat goeds bijzitten.

We zijn vandaag eerst even verder gegaan in Bart (DUKW) zijn eend. Die had een lekker setje, maar we kregen het niet lekker voor elkaar. Was even spelen met wat andere sets, testen en verglijken, tot we tot een oplossing kwamen waar hij blij mee was. En, dat is gelukt, dus, dat is iig een pluspuntje.

Wordt zeker vervolgd, ik heb nou zoveel liggen, er komt zeker iets goeds uit. En de speakers die ik nu extra kan testen, daar heb ik wel hoge verwachtingen van eigenlijk.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

stef1987
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 28 jun, 2006 08:17
Locatie: Omg. Breda
Contacteer:

Bericht door stef1987 » zo 10 jun, 2007 23:28

Ik ben benieuwd wat het eindresultaat zal zijn. :D

Ik verwacht van Spookeend zeker een goed spulletje :P :lol:

Greetz
2cv6 Speciál
http://www.mijnalbum.nl/Album=NDQN3ZPB
En zo niet....dan toch

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » ma 11 jun, 2007 16:33

jah gaat van de week zekker goed komen de maletjes om te testen zijn allemaal af dus kunne van de week vast wel eens een goed setje bij elkaar zoeken. en hoop van de week ook mijn eigen instal af te hebben. daar zal ik ook wel foto's van posten. klinkt een stuk better. tot nu toe :P

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
Locatie: Dronrijp

Bericht door deusjefoo » wo 27 jun, 2007 19:25

Ik lees dit topic helemaal door en ik denk perfect. Je hebt in ieder geval je eerste klant. Ik wil sowieso zo'n setje van je kopen. Een beetje goed geluid in een eend is echt wel relaxt. Die voorgevormde speakers die nergens naar klinken kunnen er dan eindelijk uit! Mocht je helemaal klaar zijn en een setje kunnen verkopen laat het me dan maar weten.
Officiele eigenaar van een deusjefoo

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » do 28 jun, 2007 21:37

jah we hopen der zo snel mogelijk weer mee verder te kunne. maar tis op het moment een beetje druk bij mij en volgens mij bij spookeend ook wel. maar zo gouw der voorderingen zijn laten we het weten.

greets dukw

stef1987
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 28 jun, 2006 08:17
Locatie: Omg. Breda
Contacteer:

Bericht door stef1987 » zo 8 jul, 2007 19:59

Spookeend. Ik heb net bij de H*lfords opbouwspeakers gehaalt van C*liber. Deze passen goed in de aflegvakken, en het staat nog redelijk leuk. Ze waren 40 wRMS. Maar er komt totaal geen bas uit. Ik heb ze bij mijn radio aangesloten, en gebruik voor een subje een versterker (tje). Het klinkt nu opzich lekker.

Als je een foto'tje wil (miss. voor ideeen) dan even een mailtje ofzo.

Greetz
2cv6 Speciál
http://www.mijnalbum.nl/Album=NDQN3ZPB
En zo niet....dan toch

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 8 jul, 2007 20:13

Stef, das nou het het probleem. Veel mensen willen geen subje/versterkertje. Omdat bij sommige gewoon de kennis ontbreekt om het goed aan te sluiten, en ze willen de ruimte niet missen. Ik heb die van Caliber zelf nog niet gehoord. Wel ken ik ze van vroeger Panasonic en heb ik ze onderlaatst van Kicker gehoord. Die klonken zeer aardig, maar weet ik geen prijs van (boven de 50 euro, dat wel)

juist die kant en klare speakers waren voor mij de reden om eens te kijken of ik het beter kon. Al met al valt het niet mee hoor.

Mid en hoog is het probleem niet, je kunt dat zo hard laten gaan op een radio, das niet gezond, lol, maar laag, dat is vaak het gedoe.

We zijn nu zover dat we al 7 sets en merken getest hebben. Allemaal nog gesloten. Omdat ik nog niet helemaal tevreden ben, gaan we nu ook nog een test opstelling maken met wat kleine poortjes.

Alleen, tja, druk druk druk he, vakantie, ziek, Bart heeft net een verse baan, waar ie veeeeeeel harder moet werken dan vroeger (daar is tie denk over een paar jaar echt aan gewend, hahahhaha) en ik ben ook nog in mijn huis bezig.

Dan krijgen we straks nog het gedoe, dat als we een merk en type speakers hebben gevonden waar ik het mee wil gaan maken, dat ik moet gaan "onderhandelen". Het mag niet te veel kosten he.

Maakt u allen, de geïnteresseerden, geen zorgen, het staat zeker niet in de ijskast, het komt er echt wel van.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

stef1987
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 28 jun, 2006 08:17
Locatie: Omg. Breda
Contacteer:

Bericht door stef1987 » zo 8 jul, 2007 21:09

Spookeend schreef:
Dat is een goed punt. Ik heb nu mijn radio ingestelt dat de hoge tonen meer worden weergegeven, en de lage een stuk minder.

Nu klinkt het bij mij wel hoe ik het wil hebben (het is totaal niet te vergelijken wat jij erin hebt liggen hoor). Maar voor mij is het een goede set. En het belangrijkste (voor mij) was de prijs.... :D

Een aldi radio 70 euro
Subwoofer en versterker (overgenomen) 30 euro
Boxen achter 25 euro
boxen voor 35 euro
Bedrading gratis

Dus totaal 160 euro. En dat vind ik een mooi bedragje voor redelijk geluid :D:D

Greetz
2cv6 Speciál
http://www.mijnalbum.nl/Album=NDQN3ZPB
En zo niet....dan toch

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 8 jul, 2007 21:18

Tja, dat ik het wat "extremer" aanpak dan de gemiddelde, het is echt mijn hobby, vind het gewoon erg leuk.

het probleem is gewoon, ik weet dat het kan, maar door de beperkingen die de eend, en zijn berijder met zich mee brengen, is het gewoon erg lastig een goed setje in te bouwen.

Komt nog bij dat een eend verre van ideaal is om muziek te luisteren. Als je het in een eend wil horen moet het al best wel hard staan, lol. Hetzelfde wat bv in een AX ofzo, of een Xantia heeeeeeeeel lekker klinkt, hoor je in een eend niet eens op de snelweg. Of alles onder de 200 hz valt gewoon weg met het omgevingsgeluid, das best lastig.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

stef1987
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 28 jun, 2006 08:17
Locatie: Omg. Breda
Contacteer:

Bericht door stef1987 » zo 8 jul, 2007 21:32

Spookeend schreef:Tja, dat ik het wat "extremer" aanpak dan de gemiddelde, het is echt mijn hobby, vind het gewoon erg leuk.

het probleem is gewoon, ik weet dat het kan, maar door de beperkingen die de eend, en zijn berijder met zich mee brengen, is het gewoon erg lastig een goed setje in te bouwen.

Komt nog bij dat een eend verre van ideaal is om muziek te luisteren. Als je het in een eend wil horen moet het al best wel hard staan, lol. Hetzelfde wat bv in een AX ofzo, of een Xantia heeeeeeeeel lekker klinkt, hoor je in een eend niet eens op de snelweg. Of alles onder de 200 hz valt gewoon weg met het omgevingsgeluid, das best lastig.

Greatnix Spookeend

Ik vind het wel leuk wat je allemaal kwa muziek met je eend doet :D Veel mensen verwachten zoiets totaal niet in een eend.

Het klopt dat het echt verre van ideaal is om in een eend lekker muziek te luisteren.

Mijn broer heeft een saxo vts... 4 x 150 wRMS phoenix gold versterker. En Focal compo setjes. Dit klinkt ook goed...zelfs als hij de sub eruit haalt. Als die dan vol aanstaat dan ga je op zoek naar een sub die niet te vinden is :D hahah

greet
2cv6 Speciál
http://www.mijnalbum.nl/Album=NDQN3ZPB
En zo niet....dan toch

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 8 jul, 2007 21:38

dat houdt in dat hij het goed voor elkaar heeft.
Meestal is het voor zo min mogelijk zooi kopen, alles er zo goedkoop mogelijk in rossen een keer aan wat knoppen draaien en klaar.

In mijn eend is dat ook zo, frontset is zeer goed aanwezig, geeft lekkere kickbass, sublaag (alles tot 70 hz ) komt van de sub. Maar omdat sommige nummers niet erg veel sublaag hebben, heb je meer aan goed ingebouwde kicks.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » zo 8 jul, 2007 21:46

jah uit ervaring heb ik ook geleerd dat er heeel veel verschil in je radio zelf kan zitte. dus mischien als je eens een anderen radio probeerd dat je der ook al heel anderen geluid uit kan krijgen met meer bas.

greets dukw

stef1987
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 28 jun, 2006 08:17
Locatie: Omg. Breda
Contacteer:

Bericht door stef1987 » zo 8 jul, 2007 22:07

Ik sta altijd versteld van de versterker van mijn broer, die lijkt echt onwijs hard te gaan.

De radio maakt ook veel uit jah. Als ik nog een keer een leuke pioneer kan kopen dan wil ik die nog een xtje. Maarja, nu is het even goed genoeg voor mij :D

De radio die ik nu heb is eerlijk gezegt waardeloos....daarom had ik ook snel een subje erbij gegooit.
2cv6 Speciál
http://www.mijnalbum.nl/Album=NDQN3ZPB
En zo niet....dan toch

Plaats reactie