@Yannick of anderen
Heeft deze iets bijzonders? Ik ben niet bekend maar hij staat in Duitsland is van '82 - papieren zeggen '85. Kan ook omgekeerd zijn - ben ik niet zeker van.
Dat schutbordplaatje wou ik inderdaad nog vermelden, dat heb ik op mijn Dyane ook. Maar Belgen had wel niet altijd ULO's in die tijd. Soms hadden ze ook Seima's maar dan met oranje bovenkant. In Frankrijk waren ze dan weer helemaal rood. Als ik op Ramon zijn foto's kijk had hij volgens mij Seima's.JoF schreef:Dag Ramon,
mooi project, en daar kun je nog heel wat uurtjes mee zoet zijn.
Ben zelf bezig met de restauratie van een AZ uit januari 1970, dus ik heb mij noodgedwongen ook wat moeten verdiepen in de verschillen die er destijds waren. Jouw AZ is dus duidelijk géén AZAM, het is een Belgische AZ. Belangrijkste kenmerken zijn: zwarte versnellingsknop (met als het goed is: een nikkelen ring tussen de twee helften, op je foto te zien), zwart gasbuisstuur, 2 stoeltjes voorin met prikhaakjes, zwarte ri.aanwijzerschakelaar, zwart omhulsel achteruitkijkspiegel, zwart rubber rond aflegplaat. Dat zie ik allemaal terug op je foto's. En je ziet het ook aan dat vierkante plaatje op het schutbord, komt op Franse versie niet voor. Verder heeft de Franse versie alle genoemde zwarte details in het grijs en is het stuur anders en zat er een voorbank in, maar ook daarmee is men niet altijd even consequent omgesprongen. Zoals je op mijn web-site kunt zien, heb ik een Franse uitvoering, maar kloppen niet alle details (ik heb o.a.stoeltjes). Verschillend waren ook de achterlichtjes: Belgische hadden ULO's, Franse hadden Seima of AXA. Maar laten wij op dit forum de details niet de overhand laten krijgen, het gaat er om dat er wéér een AZ voor de toekomst behouden lijkt te zijn.
Veel plezier en veel succes met je restauratie!!