Restauratie AZ van Ramon (was: nieuw eendje)

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » wo 22 aug, 2007 22:25

Ramon: Echt heel leuk. Volgens mij valt het werk wat je eraan hebt mee. Of ben ik daar iets te vroeg aan het juichen? Want hoe is hij verder technisch?

@Yannick of anderen
Heeft deze iets bijzonders? Ik ben niet bekend maar hij staat in Duitsland is van '82 - papieren zeggen '85. Kan ook omgekeerd zijn - ben ik niet zeker van.

Afbeelding
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » wo 22 aug, 2007 23:29

Ziet er goed uit Ramon! 8)

@Bas: dat is een doorsnee jaren 80 2cv in twee kleuren met niet-originele koplampen en god weet wat nog allemaal. In de jaren 80 was er nog maar weinig "bijzonders" te ontdekken, behalve stickervarianten op bestaande modellen (klinkt als een beschrijving van miniaturen) :wink:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Hanzelman » do 23 aug, 2007 16:29

Goeie koop Ramon,weer een erg leuk project erbij :!: Gefeliciteerd
~:-)~

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 28 aug, 2007 17:29

zo vandaag een nieuwe spaningsregelaar gekocht (2e handsje maar voor mij nieuw)

ook heb ik vand e week besproken dat ik een ventilator en een dyanomo over neem van the spitfire. deze dingen miste ik

van de week even een accu kopen maar die zij niet heel goedkoop en dan eens kijken of ie wil lopen!!

ook heb ik de hrc losgemaakt maar die is erg oud en vast dus heb besloten daar een nieuwe voor te kopen. gelijk een nieuwe remleiding en slangen voor voor, mooi nieuwe dot4 er in en dan eerst maar eens wat rondjes proefrijden. ooh niet te vergeten moet ik een nieuwe aandrijfas.

iemand nog eentje liggen?

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » wo 29 aug, 2007 10:17

Ik ben benieuwd hoe het blokje loopt. Als ze niet meteen wil kan je beter even op een 12V-accu doorstarten ipv die 6V meteen plat te starten. Maar het kan ook dat je dat helemaal niet nodig hebt natuurlijk.

JoF
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door JoF » wo 29 aug, 2007 23:08

Dag Ramon,

mooi project, en daar kun je nog heel wat uurtjes mee zoet zijn.
Ben zelf bezig met de restauratie van een AZ uit januari 1970, dus ik heb mij noodgedwongen ook wat moeten verdiepen in de verschillen die er destijds waren. Jouw AZ is dus duidelijk géén AZAM, het is een Belgische AZ. Belangrijkste kenmerken zijn: zwarte versnellingsknop (met als het goed is: een nikkelen ring tussen de twee helften, op je foto te zien), zwart gasbuisstuur, 2 stoeltjes voorin met prikhaakjes, zwarte ri.aanwijzerschakelaar, zwart omhulsel achteruitkijkspiegel, zwart rubber rond aflegplaat. Dat zie ik allemaal terug op je foto's. En je ziet het ook aan dat vierkante plaatje op het schutbord, komt op Franse versie niet voor. Verder heeft de Franse versie alle genoemde zwarte details in het grijs en is het stuur anders en zat er een voorbank in, maar ook daarmee is men niet altijd even consequent omgesprongen. Zoals je op mijn web-site kunt zien, heb ik een Franse uitvoering, maar kloppen niet alle details (ik heb o.a.stoeltjes). Verschillend waren ook de achterlichtjes: Belgische hadden ULO's, Franse hadden Seima of AXA. Maar laten wij op dit forum de details niet de overhand laten krijgen :D , het gaat er om dat er wéér een AZ voor de toekomst behouden lijkt te zijn.
Veel plezier en veel succes met je restauratie :wink: !!
Jumpy 2.0 HDi-136 PK Camper (2008)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » do 30 aug, 2007 10:17

JoF schreef:Dag Ramon,

mooi project, en daar kun je nog heel wat uurtjes mee zoet zijn.
Ben zelf bezig met de restauratie van een AZ uit januari 1970, dus ik heb mij noodgedwongen ook wat moeten verdiepen in de verschillen die er destijds waren. Jouw AZ is dus duidelijk géén AZAM, het is een Belgische AZ. Belangrijkste kenmerken zijn: zwarte versnellingsknop (met als het goed is: een nikkelen ring tussen de twee helften, op je foto te zien), zwart gasbuisstuur, 2 stoeltjes voorin met prikhaakjes, zwarte ri.aanwijzerschakelaar, zwart omhulsel achteruitkijkspiegel, zwart rubber rond aflegplaat. Dat zie ik allemaal terug op je foto's. En je ziet het ook aan dat vierkante plaatje op het schutbord, komt op Franse versie niet voor. Verder heeft de Franse versie alle genoemde zwarte details in het grijs en is het stuur anders en zat er een voorbank in, maar ook daarmee is men niet altijd even consequent omgesprongen. Zoals je op mijn web-site kunt zien, heb ik een Franse uitvoering, maar kloppen niet alle details (ik heb o.a.stoeltjes). Verschillend waren ook de achterlichtjes: Belgische hadden ULO's, Franse hadden Seima of AXA. Maar laten wij op dit forum de details niet de overhand laten krijgen :D , het gaat er om dat er wéér een AZ voor de toekomst behouden lijkt te zijn.
Veel plezier en veel succes met je restauratie :wink: !!
Dat schutbordplaatje wou ik inderdaad nog vermelden, dat heb ik op mijn Dyane ook. Maar Belgen had wel niet altijd ULO's in die tijd. Soms hadden ze ook Seima's maar dan met oranje bovenkant. In Frankrijk waren ze dan weer helemaal rood. Als ik op Ramon zijn foto's kijk had hij volgens mij Seima's. :wink:

En die zwarte details daar had ik me eigenlijk nog nooit mee bezig gehouden. Eigenlijk is dat logisch want dat zijn overblijfselen van de laatste reeks Azam6'en en AZM3's (Azam6/AZM3 Export) met een zwart dashboard e.d. In Frankrijk hadden ze ook de AZAM Export met hetzelfde dashboard maar hier hebben ze terug een overstap op lichtgrijs gemaakt.

JoF
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door JoF » do 30 aug, 2007 11:42

Ja, aan het binnenwerk van de achterlichten te zien waren het inderdaad Seima's (rood/rood of rood/oranje), want de ULO's hadden een breed aluminium plaatje in het binnenwerk om de verlichting van het (oranje)knipper- en remlicht te scheiden van de (rode) achterverlichting. Overigens hadden AZ's het "Amerikaanse" systeem: het knipperlicht is tevens het remlicht, dus als je al remmend een linkerbocht in gaat (en je hebt netjes je knipperlicht aangezet :wink: ) heb je rechts een oranje remlicht en links een oranje knipperlicht. Erg apart. Moet je wel je electr. systeem op controleren !!
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » do 30 aug, 2007 11:59

Aangezien het een Belg is zijn de Seima's oranje/rood. Anders heeft de auto geen pinkers achteraan.

JoF
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door JoF » do 30 aug, 2007 12:24

Klopt, op de mijne zaten dus rood/rode, en om die reden had de vorige eigenaar op de C-stijl (in plaats van het Hella-parkeerlichtje) die enorme oranje knipperlichten (met lenzen) gezet die je ziet op AMI's en op sommige Mehari's. Géén :shock: gezicht op een AZ . Er komen nu oranje/rode op :D .
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)

André Post
Heavy user
Heavy user

Bericht door André Post » do 30 aug, 2007 16:49

@JoF, Dan heb je dus eigenlijk de zelfde uitvoering als de mijne.
Afbeelding
Ik weet het de bekleding hoort grijs te zijn, maar dat heb ik al lang
geleden vervangen voor deze zwarte.
De grijze waren erg slecht.
Deze is ook van januari 1970.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

JoF
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door JoF » do 30 aug, 2007 18:14

Ja, dat klopt, mijn interieur is exact gelijk, behalve dan dat stuur.......dat heb ik dus niet ! Ik kende het, schijnt nogal zeldzaam te zijn, is dus moeilijk aan te komen. En echte puristen zullen dus straks (figuurlijk) over mijn grijs gasbuisstuur vallen, maar dat maakt niet uit :wink: . Ik ken je blauwe ..-..-MM uit het EEEC-register. Mijn Citroëndealer is nu óók bezig met de restauratie van zijn bruine AZ (scheelt op kenteken 2 dagen met de jouwe, ook ..-..-MM). De wereld is klein. Maar je moet je wél realiseren dat er in 1970 maar liefst 22.300 nieuwe eenden verkocht zijn, en dat is ongeveer10% van het totale aantal in Nederland verkochte 2CV's vanaf ± 1954 tot 1990 ! Mooie foto trouwens.
Laatst gewijzigd door JoF op do 30 aug, 2007 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » do 30 aug, 2007 19:55

Ik volg eigenlijk niet meer. Die van André is ook Belgisch en toch grijs vanbinnen?

André Post
Heavy user
Heavy user

Bericht door André Post » do 30 aug, 2007 21:15

Hebben we het al eens over gehad, de mijne is gewoon frans volgens mij.
Die kleine parkeer lichtjes hebben alle eenden in Nederland van die lichting,
evenals de rood met oranje achterlichten.
De AZ van Ramon heeft andere identificatieplaatjes dan de mijne.
Momenteel even niet de mogelijkheid om de foto
van mijn plaatjes te plaatsen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » do 30 aug, 2007 21:25

André Post schreef:@JoF, Dan heb je dus eigenlijk de zelfde uitvoering als de mijne.
Afbeelding
he?

das toch een dyane stuur?

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie