1986 special to 2CV Superleggera (evt.in onderdelen te koop)
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
- Locatie: s heerenbroek
Hee heb het is ff doorgelezen klinkt als mooi project.
ben heel benieuwd.
ik heb mn eend nu op 5 cm van de grond staan.
met originele veren en schokdempers.
dat rijd leuk hele goeie wegligging. ben tot nu toe 1 x de bocht uitgegaan omdat t gladachtig was. die wegligging ben je grotendeels kwijt als je een stabi stang voorop zet.
johannes heeft dat ook maar ik kan toch echt harder de bocht door als hem hij gaat er geheid uit..
verder met drempels is waardeloos je moet er echt niet te hard over heen gaan.
daarom heb ik voor nu avo's besteld dan is het wel over achter hoeft niet die heeft wel zoveel bodem vrijheid.
dus gewoon 18 slagen naar buite draaien die trekstangen en rije..

zie anders mijn foto site hier onder stat zat laag op...
ben heel benieuwd.
ik heb mn eend nu op 5 cm van de grond staan.
met originele veren en schokdempers.
dat rijd leuk hele goeie wegligging. ben tot nu toe 1 x de bocht uitgegaan omdat t gladachtig was. die wegligging ben je grotendeels kwijt als je een stabi stang voorop zet.
johannes heeft dat ook maar ik kan toch echt harder de bocht door als hem hij gaat er geheid uit..
verder met drempels is waardeloos je moet er echt niet te hard over heen gaan.
daarom heb ik voor nu avo's besteld dan is het wel over achter hoeft niet die heeft wel zoveel bodem vrijheid.
dus gewoon 18 slagen naar buite draaien die trekstangen en rije..


zie anders mijn foto site hier onder stat zat laag op...
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
die op die foto is wel extreem breed, gaat me net iets te ver, ik zit ook meer te denken aan 195ers oid, dit is ook de maat die duckservice adviseerd onder hun brede poly schermen.Jacobus_XIII schreef:Ligt er aan hoe de velgen verbreed zijn. Voor mijn 4 cilinder project hebt ik 195ers pas zonder brede spatborden te gebruiken.PHoskam schreef:295/50-15 onder een eend achter das te veel van het goede denk ik he ?
Geloof ook niet dat dat in de brede schermen past.
zou er op de bijpassende velg ook smaller op kunnen ?
Kan een set overnemen, voor 195ers en achter 295ers.
Ik kan wel eens voor je informeren. Vrienden van mij hebben een mal voor brede spatborden. Die weten vast wel wat er max onder past. Ook zou je Adrie eend een pb-tje kunnen sturen. Die heeft zijn spatborden hier ook vandaan. Zie de foto (oude) hieronder.
Leuk project trouwens een 2cv GTI! Waarom bou je er geen 1100cc BMW motorfiets motor in. Zo'n motor is goed voor 100pk
wat heb je voor hoogte maat ? 195/65 ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
mijn eend heeft voor 195 / 50 en achter 205 /55 . hierdoor gaat ie een beetje voorover staan. dat ziet er wel leuk uit.
ik heb nog geen problemen gehad met schuiven of zo iets. het stuurt wel een beetje zwaarder.
ik heb um niet verlaagd. miss dat ik het doe voor spa. maar het is niet fijn met drempels enzo denk ik. zo met 50kmh er overheen is net zo leuk.
ik heb nog geen problemen gehad met schuiven of zo iets. het stuurt wel een beetje zwaarder.
ik heb um niet verlaagd. miss dat ik het doe voor spa. maar het is niet fijn met drempels enzo denk ik. zo met 50kmh er overheen is net zo leuk.
https://www.facebook.com/events/1016945 ... _tab=posts
http://www.tjoosten.nl/wp/zob/
ZuidOost Brabant Meeting!
http://www.tjoosten.nl/wp/zob/
ZuidOost Brabant Meeting!
hier nog een foto


https://www.facebook.com/events/1016945 ... _tab=posts
http://www.tjoosten.nl/wp/zob/
ZuidOost Brabant Meeting!
http://www.tjoosten.nl/wp/zob/
ZuidOost Brabant Meeting!
dan heb ik heb toch maar verlaagd. en hoe. foto's volgen nog. moet ze nog ff op internet zetten.
https://www.facebook.com/events/1016945 ... _tab=posts
http://www.tjoosten.nl/wp/zob/
ZuidOost Brabant Meeting!
http://www.tjoosten.nl/wp/zob/
ZuidOost Brabant Meeting!
zo had ik hem verlaagd, maar ik heb um weer iets hoger gezet. ik had de stroomdraad van de achterste neon strip kapot gereden omdat die tussen chassis en drempel is gekomen. ook de voorbumper was scheef gebutst. zo was die dus ongeveer een half uur:


toen heb ik um maar weer een beetje hoger gezet. want dat was niet te doen. nu is ie zo:



een hele verbetering tegen over eerst. vind ik zelf.
maar ja dat was natuurlijk wel weer een beetje off topic


toen heb ik um maar weer een beetje hoger gezet. want dat was niet te doen. nu is ie zo:



een hele verbetering tegen over eerst. vind ik zelf.
maar ja dat was natuurlijk wel weer een beetje off topic
https://www.facebook.com/events/1016945 ... _tab=posts
http://www.tjoosten.nl/wp/zob/
ZuidOost Brabant Meeting!
http://www.tjoosten.nl/wp/zob/
ZuidOost Brabant Meeting!
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
geef niet, alle info omtrend dit soort dingen is welkom.
Ben met de carroserie al wat verder, dorpels, bodemplaten en nieuwe voetenbak erin.
-Onderkanten A-B en C stijlen gerepareerd.
-Vooruitframe ligt klaar bij mehariche, dus ophalen en ook mee aan het werk.
-Dan 3e zijruitjes dichtlassen en staartstukken vervangen.
Ami chassis zijn boven en onderplaat afgeboord, binnenkant is in goede staat.
Foto's volgen nog, niet veel gemaakt laatste paar dagen, schiet er meestal bij in als je druk bezig bent.
Ben met de carroserie al wat verder, dorpels, bodemplaten en nieuwe voetenbak erin.
-Onderkanten A-B en C stijlen gerepareerd.
-Vooruitframe ligt klaar bij mehariche, dus ophalen en ook mee aan het werk.
-Dan 3e zijruitjes dichtlassen en staartstukken vervangen.
Ami chassis zijn boven en onderplaat afgeboord, binnenkant is in goede staat.
Foto's volgen nog, niet veel gemaakt laatste paar dagen, schiet er meestal bij in als je druk bezig bent.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
wat ik mij zo es afvraag. als je m zo laag hebt staan. kun je dan nog wel mensen meenemen? ik ramde m volbepakt naar zweden zelfs regelmatig tegen de "klink" aan. (mijnes staat dus normaal voor de duidelijkheid en deze vraag is ook voor de mensen die geen speciale veren eronder hebben oid)
douwe -vind die bodemspeling nou juist zo handig-
douwe -vind die bodemspeling nou juist zo handig-
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
- Locatie: s heerenbroek
super gaaf theo staaat echt heel goed.
ik wacht nog steeds op mn avo's en dan ga ik nog verder zakken van voor en van achter.
heb gisteravond mn velgen nog weer ff gespoten.
glanzend zwart staat heel mooi net al op de foto.
maar in tussen tijd waren ze weer verandert.
ik wacht nog steeds op mn avo's en dan ga ik nog verder zakken van voor en van achter.
heb gisteravond mn velgen nog weer ff gespoten.
glanzend zwart staat heel mooi net al op de foto.
maar in tussen tijd waren ze weer verandert.

NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
Weet iemand of je underbodycoat direct over zinkspray kunt/mag 'zetten' ?
Ik gebruik meestal de bodycoat van Motip in de 1 liter schroefbussen.
Nu eerst nieuwe foto's


Sfeerbeeld van het 'motorkapscharnier'

Nieuw Club Cassis voorruitframe






Sfeerplaatje van oude chassis




Platen verwijderen van Ami chassis, om de binnenzijde te bahndelen/bekijken

Ribbelkap ook al 'op voorraad'

Heb ook al een idee vwb de kleur, de carrosserie word naw wit( mischien mettalic), met antraciet velgen en een rode of gele rolkooi.
Ik gebruik meestal de bodycoat van Motip in de 1 liter schroefbussen.
Nu eerst nieuwe foto's



Sfeerbeeld van het 'motorkapscharnier'

Nieuw Club Cassis voorruitframe






Sfeerplaatje van oude chassis





Platen verwijderen van Ami chassis, om de binnenzijde te bahndelen/bekijken

Ribbelkap ook al 'op voorraad'

Heb ook al een idee vwb de kleur, de carrosserie word naw wit( mischien mettalic), met antraciet velgen en een rode of gele rolkooi.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
Vandaag een begin gemaakt met het verwijderen van het oude raamframe en het passen van de brede schermen (duckservice bedankt ).
Tevens gisteren bij een bevriende spuiter een blik Standox Reaktiv haftprimer (ets primer) gehaald, had het alleen per 5 liter staan( uit de standofleet bedrijfswagen lijn), dit lijkt me voorlopig wel genoeg om een 2cv koets te spuiten
Ook gelijk nieuwe filters voor mn spuitmasker besteld, werd tijd en die ets primer schijnt vrij giftig te zijn.
is er iemand hier met ervaring vwb het dichtlassen van de 3e ruitjes ?
morgen weer wat nieuwe foto's
Tevens gisteren bij een bevriende spuiter een blik Standox Reaktiv haftprimer (ets primer) gehaald, had het alleen per 5 liter staan( uit de standofleet bedrijfswagen lijn), dit lijkt me voorlopig wel genoeg om een 2cv koets te spuiten

Ook gelijk nieuwe filters voor mn spuitmasker besteld, werd tijd en die ets primer schijnt vrij giftig te zijn.
is er iemand hier met ervaring vwb het dichtlassen van de 3e ruitjes ?
morgen weer wat nieuwe foto's
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
PHoskam schreef:
is er iemand hier met ervaring vwb het dichtlassen van de 3e ruitjes ?
Ik zou proberen om de complete panelen te vervangen voor originele zdz panelen. Mijn ervaring is dat hoe goed je het ook strak maakt na verloop van tijd de plamuur toch gaat scheuren en je blijft haast altijd zien waar de ruiten gezeten hebben als je erlangs kijkt....
ik ben hier zelf ook mee bezig:
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=5245