1986 special to 2CV Superleggera (evt.in onderdelen te koop)

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » zo 16 sep, 2007 15:09

de velgen zijn naar buiten verbreed, maar buiten of het past rijd het naar mijn idee ook voor geen meter meer, zal morgen eens met duckservice bellen
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
Locatie: s heerenbroek

Bericht door THE SPITFIRE » zo 16 sep, 2007 16:30

Hee heb het is ff doorgelezen klinkt als mooi project.
ben heel benieuwd.
ik heb mn eend nu op 5 cm van de grond staan.
met originele veren en schokdempers.
dat rijd leuk hele goeie wegligging. ben tot nu toe 1 x de bocht uitgegaan omdat t gladachtig was. die wegligging ben je grotendeels kwijt als je een stabi stang voorop zet.
johannes heeft dat ook maar ik kan toch echt harder de bocht door als hem hij gaat er geheid uit..
verder met drempels is waardeloos je moet er echt niet te hard over heen gaan.
daarom heb ik voor nu avo's besteld dan is het wel over achter hoeft niet die heeft wel zoveel bodem vrijheid.
dus gewoon 18 slagen naar buite draaien die trekstangen en rije..
:lol:
Afbeelding
zie anders mijn foto site hier onder stat zat laag op...
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » ma 17 sep, 2007 19:52

Jacobus_XIII schreef:
PHoskam schreef:295/50-15 onder een eend achter das te veel van het goede denk ik he ?
Geloof ook niet dat dat in de brede schermen past.

zou er op de bijpassende velg ook smaller op kunnen ?

Kan een set overnemen, voor 195ers en achter 295ers.
Ligt er aan hoe de velgen verbreed zijn. Voor mijn 4 cilinder project hebt ik 195ers pas zonder brede spatborden te gebruiken.

Ik kan wel eens voor je informeren. Vrienden van mij hebben een mal voor brede spatborden. Die weten vast wel wat er max onder past. Ook zou je Adrie eend een pb-tje kunnen sturen. Die heeft zijn spatborden hier ook vandaan. Zie de foto (oude) hieronder.

Afbeelding

Leuk project trouwens een 2cv GTI! Waarom bou je er geen 1100cc BMW motorfiets motor in. Zo'n motor is goed voor 100pk :twisted:
die op die foto is wel extreem breed, gaat me net iets te ver, ik zit ook meer te denken aan 195ers oid, dit is ook de maat die duckservice adviseerd onder hun brede poly schermen.

wat heb je voor hoogte maat ? 195/65 ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

theo-2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 4 feb, 2007 20:52
Locatie: Milheeze

Bericht door theo-2cv » ma 17 sep, 2007 20:05

mijn eend heeft voor 195 / 50 en achter 205 /55 . hierdoor gaat ie een beetje voorover staan. dat ziet er wel leuk uit.
ik heb nog geen problemen gehad met schuiven of zo iets. het stuurt wel een beetje zwaarder.
ik heb um niet verlaagd. miss dat ik het doe voor spa. maar het is niet fijn met drempels enzo denk ik. zo met 50kmh er overheen is net zo leuk.

theo-2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 4 feb, 2007 20:52
Locatie: Milheeze

Bericht door theo-2cv » ma 17 sep, 2007 20:07

hier nog een foto
Afbeelding

theo-2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 4 feb, 2007 20:52
Locatie: Milheeze

Bericht door theo-2cv » di 25 sep, 2007 17:48

dan heb ik heb toch maar verlaagd. en hoe. foto's volgen nog. moet ze nog ff op internet zetten.

theo-2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 4 feb, 2007 20:52
Locatie: Milheeze

Bericht door theo-2cv » di 25 sep, 2007 23:03

zo had ik hem verlaagd, maar ik heb um weer iets hoger gezet. ik had de stroomdraad van de achterste neon strip kapot gereden omdat die tussen chassis en drempel is gekomen. ook de voorbumper was scheef gebutst. zo was die dus ongeveer een half uur:
Afbeelding
Afbeelding


toen heb ik um maar weer een beetje hoger gezet. want dat was niet te doen. nu is ie zo:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
een hele verbetering tegen over eerst. vind ik zelf.
maar ja dat was natuurlijk wel weer een beetje off topic

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » di 25 sep, 2007 23:50

geef niet, alle info omtrend dit soort dingen is welkom.

Ben met de carroserie al wat verder, dorpels, bodemplaten en nieuwe voetenbak erin.
-Onderkanten A-B en C stijlen gerepareerd.
-Vooruitframe ligt klaar bij mehariche, dus ophalen en ook mee aan het werk.
-Dan 3e zijruitjes dichtlassen en staartstukken vervangen.

Ami chassis zijn boven en onderplaat afgeboord, binnenkant is in goede staat.

Foto's volgen nog, niet veel gemaakt laatste paar dagen, schiet er meestal bij in als je druk bezig bent.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 26 sep, 2007 00:45

wat ik mij zo es afvraag. als je m zo laag hebt staan. kun je dan nog wel mensen meenemen? ik ramde m volbepakt naar zweden zelfs regelmatig tegen de "klink" aan. (mijnes staat dus normaal voor de duidelijkheid en deze vraag is ook voor de mensen die geen speciale veren eronder hebben oid)

douwe -vind die bodemspeling nou juist zo handig-
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
Locatie: s heerenbroek

Bericht door THE SPITFIRE » wo 26 sep, 2007 06:51

super gaaf theo staaat echt heel goed.
ik wacht nog steeds op mn avo's en dan ga ik nog verder zakken van voor en van achter.
heb gisteravond mn velgen nog weer ff gespoten.
glanzend zwart staat heel mooi net al op de foto.
maar in tussen tijd waren ze weer verandert. :lol:
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » ma 1 okt, 2007 23:16

Weet iemand of je underbodycoat direct over zinkspray kunt/mag 'zetten' ?

Ik gebruik meestal de bodycoat van Motip in de 1 liter schroefbussen.

Nu eerst nieuwe foto's 8)

Afbeelding
Afbeelding

Sfeerbeeld van het 'motorkapscharnier'
Afbeelding

Nieuw Club Cassis voorruitframe
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sfeerplaatje van oude chassis :O
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Platen verwijderen van Ami chassis, om de binnenzijde te bahndelen/bekijken
Afbeelding

Ribbelkap ook al 'op voorraad'
Afbeelding

Heb ook al een idee vwb de kleur, de carrosserie word naw wit( mischien mettalic), met antraciet velgen en een rode of gele rolkooi.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » za 6 okt, 2007 21:24

Vandaag een begin gemaakt met het verwijderen van het oude raamframe en het passen van de brede schermen (duckservice bedankt ).

Tevens gisteren bij een bevriende spuiter een blik Standox Reaktiv haftprimer (ets primer) gehaald, had het alleen per 5 liter staan( uit de standofleet bedrijfswagen lijn), dit lijkt me voorlopig wel genoeg om een 2cv koets te spuiten :lol:

Ook gelijk nieuwe filters voor mn spuitmasker besteld, werd tijd en die ets primer schijnt vrij giftig te zijn.

is er iemand hier met ervaring vwb het dichtlassen van de 3e ruitjes ?


morgen weer wat nieuwe foto's
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » wo 24 okt, 2007 00:22

update volgt morgen of donderdag,
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » wo 24 okt, 2007 00:49

PHoskam schreef:
is er iemand hier met ervaring vwb het dichtlassen van de 3e ruitjes ?


Ik zou proberen om de complete panelen te vervangen voor originele zdz panelen. Mijn ervaring is dat hoe goed je het ook strak maakt na verloop van tijd de plamuur toch gaat scheuren en je blijft haast altijd zien waar de ruiten gezeten hebben als je erlangs kijkt....

ik ben hier zelf ook mee bezig:

http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=5245
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » do 25 okt, 2007 21:23

of opvullen met lood/zink dat laat niet los. Hoe bevalt zinkspray of heb je hier weinig ervaring mee?

Ziet er allemaal heel leuk uit als ik dat zo eens zie allemaal jonge, veel suxxes ermee ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Plaats reactie