Geplaatst: ma 11 feb, 2008 22:00
Nee, ik bedoel eigenlijk dat je drukklep die in de vulhals zit niet goed meer werkt. Hierdoor krijg je een veel te grote overdruk in het carter als de motor draait, waardoor deze niet lekker draait, en misschien je oliedruk te hoog of laag wordt. Dit zou 'ie sowiso hebben met volgas, ook bij 60 in zn 2 bijvoorbeeld, maar de meeste mensen schakelen dan al. Zodoende merk je het waarschijnlijk alleen bij 120 km/h.
Maar trek m eens wat langer door in bijvoorbeeld zn 2 of 3, kijken offie dan hetzelfde doet. Als je blokje goed is kannie dat wel aan, kannie het niet aan dan was 't toch al geen goed blokkie en tijd voor n revisie
Heb je al een revisieblokje, pas dan op dat je m tijdens inrijden niet overbelast, misschien is het dan handiger rustig aan te doen.
Het kan natuurlijk ook gewoon een defecte brandstofpomp zijn, maar waarom je oliedruklampje dan gaat branden weet ik niet. Maar het kan zijn dat ook die sensor stuk is, het kan altijd een combinatie van factoren zijn. Dat moet je niet onderschatten, zo had ik eens dat de eend niet goed starten wou en steeds terug zakte in snelheid. K heb toen de koppen en zuigerveren vervangen, hielp allemaal geen barst. Tot ik erachter kwam dat niet alleen de startkabels een breuk hadden, maar ook de accu en startmotor kapot waren en de brandstofslang vlak boven het brandstoffilter een scheur had
Maar trek m eens wat langer door in bijvoorbeeld zn 2 of 3, kijken offie dan hetzelfde doet. Als je blokje goed is kannie dat wel aan, kannie het niet aan dan was 't toch al geen goed blokkie en tijd voor n revisie
Heb je al een revisieblokje, pas dan op dat je m tijdens inrijden niet overbelast, misschien is het dan handiger rustig aan te doen.
Het kan natuurlijk ook gewoon een defecte brandstofpomp zijn, maar waarom je oliedruklampje dan gaat branden weet ik niet. Maar het kan zijn dat ook die sensor stuk is, het kan altijd een combinatie van factoren zijn. Dat moet je niet onderschatten, zo had ik eens dat de eend niet goed starten wou en steeds terug zakte in snelheid. K heb toen de koppen en zuigerveren vervangen, hielp allemaal geen barst. Tot ik erachter kwam dat niet alleen de startkabels een breuk hadden, maar ook de accu en startmotor kapot waren en de brandstofslang vlak boven het brandstoffilter een scheur had