Tijdelijke roest behandeling

Alles in, over, rond en op de koets.
Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 22 okt, 2007 14:27

Ja oke. In december met de APK mogen ze her en der wel een plaatje erop lassen en kan ik weer verder.
Maar 't is gewoon dweilen met de kraan open. 5 jaar terug een smak geld ertegenaan en dan dit weer. En dat allemaal omdat een garage beunwerk levert.

Wat kost een Golf? :?
Laatst gewijzigd door Twécévé op ma 22 okt, 2007 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 22 okt, 2007 14:48

Ja maar alles wat je laat doen kost een smak met geld, zeker tegenover de aanschafprijs.

Ik bedoel ik ben straks ook 4000 euro verder voordat mijn eend klaar is. Daar staat tegenover dat als je het goed doet de eend niet afschrijft.

Overigens kun je voor het geld van wat ze er voor vragen je beter zelf het gereedschap kunt kopen, dan hou je nog geld over en wordt je eend er alleen maar beter van.

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 22 okt, 2007 14:59

Maar wat zou je er van vinden als je na al jouw uitgaven over 5 jaar net zo'n chassis hebt? Destijds veel geld aan uitgegeven omdat ik dr altijd op de weg wilde houden. Nu 5 jaar verder dus weer helemaal terug bij af. Voetenbak is nu slechter dan toen ik de eend in 2001 kocht.

Maar goed, zal jullie niet lastig vallen met klagen. Dat is een afweging die ik zelf moet maken; hoeveel het me waard is om (tegen alle beunhazen in) deze eend toch op de weg te houden.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 22 okt, 2007 15:22

Ja het kan gebeuren, maar ik ben dan ook al veel langer bezig met het uitzoeken naar het juiste chassis en heb ik zelf mijn chassis van onder tot boven in 2k lak gezet en anti steenslag en de nr3 holle wand bescherming er in gedaan. En voor het prijsverschil, ik was 28 euro kwijt voor de 2k lak, 14 euro voor de anti steenslag, 38 euro voor de tectyl en 7 euro voor de plantenspuit en 2 weken werk.

Overigens je valt ons niet lastig met klagen hoor, als het een beetje oplucht dan is het goed.

Zo heb ik in januarie een lupo 3l gekocht omdat deze zo xtreem zuinig en mileuvriendelijk is. Uiteindelijk na 10 maanden en 3000km al 3750 euro aan reparaties kwijt. Dus dan geef mij maar mijn eend.

Je kunt ook altijd een keer mijn topic doorbladeren, daarmee kom je een heel eind ;) En zoveel werk is je eend ook weer niet, de bovenkant ziet er erg mooi uit tweceve ;). Dus desnoods kijk je Siemen lief aan, geeft hem geld en materiaal en je weet zeker dat je een perfecte eend hebt.

Chassis behandel je nu goed, dus gewoon af en toe controlleren.

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 22 okt, 2007 15:26

kGeloof dat ik pas opgelucht ben als ik ergens een bom mag plaatsen. :twisted:

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 22 okt, 2007 15:27

Twécévé schreef:kGeloof dat ik pas opgelucht ben als ik ergens een bom mag plaatsen. :twisted:
hahaha, ja ik kan het mij goed voorstellen tweceve, maar niet bij mijn eend in de buurt hei ;) :twisted:

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 22 okt, 2007 16:11

Motor heeft inmiddels 140.000 gelopen. Met de circa 10.000 km die ik rijd per jaar is die over een jaar of 6 wel op. Tot die tijd gewoon met beunhaas laswerk de eend op de weg houden. Daarna ist definitief op.

Al bieden ze me 10.000 euro. Het kenteken/chassisnummer zal niet gebruikt worden voor een kitcar.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 22 okt, 2007 16:17

Voor 10.000 Euro maak ik hem wel weer nieuw voor je ;)

maar 200.000 km is wel een zeldzame km-stand. 165.000 is reeeler, maar voor 150 euro heb je weer een redelijk blokje.

Wat ik bedoel, eigenlijk is een eend nooit echt OP, als je het zelf kunt doen dan kun je de komende 50 jaar nog met je eend rijden. Misschien dat je bedoelt, over 6 jaar is het chassis op, maar dat is een kwestie van nieuw chassis.

Maar geloof me, het lijkt duur rijden met de eend, maar let op, als je je eend goed verzorgt, schrijft ze niet af.

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 22 okt, 2007 17:14

Ha, dat zal ik mn broer vertellen: die 200.000 eigen gereden km op de teller van zn 2CV6 staan!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 22 okt, 2007 18:35

is echt een zeldzaamheid, meestal zijn dat de s6 motorkes. Elke keer bij de APK moet ik ze ook duidelijk maken dat het toch echt 167000 is en geen 67000 en dan krijg je toch weer zo'n reactie van: Niet slecht. Mijn eerste 4tje was na 86000 al behoorlijk versleten, maar die hadden dan ook geen oliefilter.

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » ma 22 okt, 2007 19:54

Twécévé schreef:kGeloof dat ik pas opgelucht ben als ik ergens een bom mag plaatsen. :twisted:
Ik denk dat je eerder en beter geholpen bent als je eens bij die garage laat zien hoe hun (duurbetaalde) werk en onderdelen er na enkele jaren uitzien. Beetje babbelen zeg maar, zonder bommen.
Maar ik snap je frustratie. Muf als men misbruik maakt van vertrouwen en de hoofdprijs vraagt voor slecht spul/werk.
Maar zoals Backfire zegt, ze is nog niet verloren, ze heeft slechts een knuffel nodig. Je handen een keer viesmaken en (helaas) nogmaals investeren in je eend. Zoals ik de foto's van je eend (en van de slechte delen) zie is ze het wel waard.
Sterkte, koop een boksbal en een lasapparaat. ;)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » di 23 okt, 2007 11:34

Ik weet niet welke garage je bent geweest en dat maakt ook niet uit. Maar vergis je niet in de kwaliteit van de imitatiedelen op de 2cv markt die zijn waardeloos!!
Dus ik denk niet dat dat per definitie aan de 2cv specialist ligt...

Ik heb hier een eend staan met imitatie bodemplaten, achterschermen en chassis welke er een paar jaar geleden zijn onder gezet....
Nu is het een grote gatenkaas! De kwaliteit van de vervangdelen is gewoon bar slecht kwa pasvorm en levensduur. Zelfs met het verwijderen van alle zwarte transportlak en na grondig tectyleren komt het gewoon terug. Het zit in het metaal...
Laatst gewijzigd door CitroenAZU op di 23 okt, 2007 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 23 okt, 2007 12:07

Ja, dat vrees ik ook. Alleen beroerd dat toendertijd blijkbaar wel chassis' op de markt waren die even duur waren maar stukken beter.

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » di 23 okt, 2007 12:43

JA die waren er zeker maar die mochten niet van de RDW...
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 23 okt, 2007 13:10

CitroenAZU schreef:JA die waren er zeker maar die mochten niet van de RDW...
Dat staat me ook bij. Ik weet nog dat gegalvaniseerd toen ook nog niet mocht. Achteraf gezien had ik beter een jaar kunnen wachten. Maar ja, dat is achteraf want voor hetzelfde geld had het nog 5 jaar geduurd. Bij de 2CV4&6Club hebben ze chassis' in de aanbieding voor 500 euro. Maar dat is vrijwel zeker dezelfde als die ik er nu onder heb zitten.

Wat is overigens het alternatief van imitatieplaatwerk? Bijvoorbeeld vloerplaten en binnenschermen?

Plaats reactie