Pagina 4 van 6

Geplaatst: do 9 dec, 2010 21:20
door achtpeter
Leuk idee! Niet helemaal nieuw. Tot in de jaren '50 hadden sommige auto's een rolgordijntje tussen de grille en de radiateur. Het kon met een kettinkje onder het dashboard bediend worden. Benieuwd of we ooit een 2CV-versie te zien krijgen...

Geplaatst: vr 10 dec, 2010 14:16
door Jeroen-citroen
achtpeter schreef:Leuk idee! Niet helemaal nieuw. Tot in de jaren '50 hadden sommige auto's een rolgordijntje tussen de grille en de radiateur. Het kon met een kettinkje onder het dashboard bediend worden. Benieuwd of we ooit een 2CV-versie te zien krijgen...
Precies wat jij zegt zat in een Ford Anglia uit '53 die ik een tijdje heb mogen besturen (was van mijn baas)

Geplaatst: vr 31 dec, 2010 11:09
door Wilfred en Geesje
Ben voor een week terug naar Brussel gereden, zonder winterkapje (die heb ik niet, en ik moest weg) maar mijn oliekoeler zit wel lekker verstopt, dus de temperatuur binnen was echt prima! :D

Geplaatst: vr 31 dec, 2010 11:54
door Michiel van G.
't winterkapje is er natuurlijk niet voor de kachel (die werkt via de uitlaat) maar zoals je al aangeeft voor de olietemperatuur.
Nu is het voor zo'n lange-afstandsrit niet nodig, maar voor de kortere stukjes zou ik toch zeker een winterkapje aanbevelen.

Geplaatst: vr 31 dec, 2010 13:46
door hvdh
Michiel van G. schreef:maar voor de kortere stukjes zou ik toch zeker een winterkapje aanbevelen.

Sterker nog; de gaten in het kapje afplakken! Bij korte stukje krijgt je motor zo minder rijwind en is eerder op temperatuur.

Geplaatst: vr 31 dec, 2010 16:47
door Punky
Gisteren een rondje van dik 2 uur op de snelweg en dat ook bewust zonder kapje. Plankgas wordt je eend namelijk flink warmer.

Geplaatst: zo 2 jan, 2011 11:02
door Wilfred en Geesje
toch vind ik dat de eend nog niet echt zo warm wordt, ondanks dat ik helemaal naar Brussel reed. Ben eens van Groningen naar zwolle gereden, met de ami 8 break, met kar erachter. Toen werd de hete lucht die naar binnen kwam zo heet dat ik mijn voet niet constant op gaspedaal kon houden, en dus moest afwisselen met linker en rechter voet. (ik had natuurlijk de klepjes voor lucht inlaat dicht kunnen doen, maar de bediening werkte niet, en dan moest ik stoppen en dit onder de motorkap doen, hier had ik geen zin in :D )

Geplaatst: zo 2 jan, 2011 13:01
door Punky
Dan zou je de kachelpotten van je eend eens moeten nakijken. Want de Ami heeft maar 1 doorvoergat door het schutbord voor beide kachelpotten en de eend 2. Dus in de eend zou het logischer wijs sneller warm moeten zijn. Dit is ook mijn ervaring eerlijk gezegd.

Geplaatst: za 19 nov, 2011 08:36
door Boudewijn
Het winterkapje kan er weer op. En voor de mensen die een eend hebben met pekelvrees, de eerste strooiwagens zijn al gesignaleerd. :wink:

Geplaatst: za 19 nov, 2011 16:49
door Willem2
Tja, dat was even zoeken naar het winterkapje...
Dat was toch wel weer ruim 2 dat geleden dat ik 'm nodig had.

Geplaatst: zo 4 dec, 2011 20:49
door JanR
Moet nog op zoek naar een winterkapje, maar de man waar ik de eend van kocht reed nooit met een winterkapje. :lol:

Geplaatst: wo 20 nov, 2013 07:30
door Boudewijn
Het is weer tijd voor het winterkapje.

Geplaatst: wo 20 nov, 2013 09:12
door guido
Boudewijn schreef:Het winterkapje kan er weer op. En voor de mensen die een eend hebben met pekelvrees, de eerste strooiwagens zijn al gesignaleerd. :wink:
leve het galva chassis !

Geplaatst: wo 20 nov, 2013 10:58
door Oiseau blanc
Idd, het kapje zit er weer op...En vanochtend zag ik hier en daar die G#*!@$%6 Pekel weer liggen..Het leek wel alsof ik de eend voelde huiveren....

Komend weekend maar eens een extra keer de de onderkant afspuiten en de RX laag zorgvuldig nalopen...

Geplaatst: wo 20 nov, 2013 12:33
door Thijs
Volgens mij moest het winterkapje er weken geleden al op.
Het is al een mooie poos onder de 10 °C.