nieuwe visa ombouw..Update 3-11-2010

Alles over visa-conversies.
Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » zo 6 jan, 2008 12:57

backfire schreef:Motor naar voren Patrick? Volgens mij gaat de boel toch naar achteren en steekt de bak in je voetenbak.

dat is als je een super chassis met 4 cilinder zou gebruiken, bij gebruik van een visa met gsa bak, komt het geheel iets naar voren, na wat spitten op de site van jeroen zou dit ongeveer een cm moeten ziin, dat lijkt me te verwaarlozen.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 6 jan, 2008 22:35

1 cm lijkt mij ook verwaarloozbaar.

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » ma 7 jan, 2008 21:58

je kan indien gewenst nog plaats winnen door de klok van een visabak op een gsa/gs bak te zetten dit moet passen geloof ik alleen gaten maken voor de schijven in de klok.

greets robin

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » wo 25 jun, 2008 21:49

koppelingshuis ga ik idd overzetten van een visa bak.

is het mogelijk om het inwendige van een visa bak in een gsa bak te zetten ?

Waar zitten de evt. problemen ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » wo 9 jul, 2008 00:41

is een 1015 gs bak 'makkelijk' aan iets te herkennen ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » wo 9 jul, 2008 11:40

Hoi Patrick,
Ik denk dat het inwendige van ee visa bak zo in een GS(A) behuizing kan, die bakken hebben volgens mij allemaal dezelfde constuctie.

Of een 1015 bak ergens makkelijk aan te herkennen is weet ik niet.

Groeten en succes, Bart

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » do 24 jul, 2008 15:05

ik heb vorige week een handje vol bakken gekocht voor oud ijzer geld,

1x ami super
1x gs 1015cc
1x vroege GS 1220

de mooiste (meest bruikbare) G type bakken dus voor deze ombouw.

zal van de motor gaan afhangen of de 1015 of ami super/gs1220 de beste keuze is.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » zo 28 sep, 2008 20:43

wie kan mij vertellen wat ik voor koppelingsset moet/kan gebruiken ?

2cv, visa, anders ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 29 sep, 2008 11:02

ligt dat niet aan je vliegwiel Patrick?

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » ma 29 sep, 2008 17:23

vliegwiel is een licht visa vliegwiel, ik denk eigenlijk dat ik gewoon een visa koppeling zou moeten gebruiken, maar gaat dit met een 45-50pk en een gs of ami super bak ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 29 sep, 2008 19:34

Ik hoop het wel, want ik ga ook voor 45PK, ik heb wel de 3 vinger koppeling omdat deze wat meer druk leveren. En natuurlijk een schoongedraaid vliegwiel. Maar ik weet niet wat voor koppeling ze bij de 2cv racers gebruiken. Naar ik meen zitten zij ook met de nodige PK´s

En priseas van de GS bak is ook gelijk? Vermoedelijk wel want 2cv bak past ook op mijn visa koppeling.

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » ma 29 sep, 2008 23:18

zet er een prise-as van een visa in, gs is te lang en heeft andere splines

mmm 24h racers ja,
kan op spa weleens wat info zien te winnen over een koppeling, kijken wat die lui monteren
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 30 sep, 2008 11:35

waarschijnlijk gesinterde versies, kun je op verzoek laten maken.

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » do 2 okt, 2008 00:44

ik haal uit de hbase dat de koppeling van de 2cv6 en visa gelijk is, klopt dit ? vwb de diafgrama versies bedoel ik dan.

Biesheuvel levert een race drukgroep en starre sinterplaat voor de 2cv, wat zijn hiervan de voor en nadelen ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 2 okt, 2008 17:34

Nadeel is dat de koppeling zwaarder wordt. Voordeel is dat je koppeling meer PK's aan kan. Waarschijnlijk slijt je vliegwiel ook wat meer dan gebruikelijk.

Bij de drukgroep staat 0 euro, dus die kunnen ze zeker niet leveren. Koppelingsplaat ziet er goed uit en is eigenlijk niet zo duur.

Plaats reactie