
Nieuw project voor de wintermaanden met foto's op pag. 2!
Kleine tegenvaller. Motor heeft vandaag prima gedraaid. Geen rare geluiden etc. Maar er lekt olie uit de buurt van de achterste keerring. Dus nu moet het hele zooitje er weer uit. Dus weer 2 dagen werk... ben alvast begonnen ermee. En dan ook nog eens zoeken waar het vandaan komt.
Ik verdenk de achterste keerring van lekken. Maar dat weet ik pas zeker als ik alles eruit heb.
Ik verdenk de achterste keerring van lekken. Maar dat weet ik pas zeker als ik alles eruit heb.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Klopt daar dacht ik ook aan. Die zit er net iets onder. Dan zou me trouwens verbazen, want daar zit ook een nieuwe rubberen ring in + vloeibare pakking ertussen.
Ik moet zeggen dat die keerring er niet helemaal lekker in wilde. Moest wat kracht gezet worden. Misschien dat ie daardoor beschadigd is geraakt.
Wat ook kan, maar wat me dan erg sterk lijkt, is dat de keerring van een 73-er blok anders is dan dat van een 83-er blok. Ik heb namelijk een ouder carter genomen voor de revisie.
Hopelijk heb ik vanavond het probleem gevonden.
Het is wel de meest rampzalige plek waar zo een blok kan lekken. De rest kun je met het blok erin vervangen/nakijken. Maar precies die plek....
Ik moet zeggen dat die keerring er niet helemaal lekker in wilde. Moest wat kracht gezet worden. Misschien dat ie daardoor beschadigd is geraakt.
Wat ook kan, maar wat me dan erg sterk lijkt, is dat de keerring van een 73-er blok anders is dan dat van een 83-er blok. Ik heb namelijk een ouder carter genomen voor de revisie.
Hopelijk heb ik vanavond het probleem gevonden.
Het is wel de meest rampzalige plek waar zo een blok kan lekken. De rest kun je met het blok erin vervangen/nakijken. Maar precies die plek....

2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Carterafdichting is ook mooi lullig hoor, dat is misschien een kleine troost

Wel jammer natuurlijk! Succes met het verwerken én repareren
Zit trouwens nog best veel verschil tussen die blokjes hoor, bij bijvoorbeeld een AK2 blokje is het ontstekingshuis op het carter compleet anders dan bij een A06/635. Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat deze ringen dan hetzelfde zijn, misschien iemand anders wel


Wel jammer natuurlijk! Succes met het verwerken én repareren

Zit trouwens nog best veel verschil tussen die blokjes hoor, bij bijvoorbeeld een AK2 blokje is het ontstekingshuis op het carter compleet anders dan bij een A06/635. Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat deze ringen dan hetzelfde zijn, misschien iemand anders wel

Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
Nou ik ben erachter na het hele zooitje er weer uitgehaald te hebben. De oliepomp lekt. Niet de keerring. Daar is t mooi droog. Het oliespoor begint links onderdaan de deksel van de oliepomp. Van daaruit is de olie naar beneden gelopen. Dus morgen maar even openmaken en hopelijk erachterkomen waarom het lekt. Ik had er een nieuwe rubberen ring tussen gedaan en ook vloeibare pakking. Dus het verbaast me wel. Misschien dat het deksel niet helemaal vlak is geweest??
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Nou dit schiet gewoon niet op. Blijft maar olie lekken. Heb nu de beschikking over een motortestapparaat, dus dat scheelt veel in en uitbouwen.
Het deksel is het probleem dus niet. Heb twee verschillende geprobeerd, nog maar eens een nieuwe rubberen ring ertussen etc.... en gewoon blijven lekken!
Maar volgens mij niet van onder het dekseltje. Maar bij de overgang van carter naar oliepomphuis. En ja... hier zit uiteraard een nieuwe pakking tussen. rarara, ik snap er niks van. En erger nog, dat oliepomphuis zit lekker geklemd tussen beide carterhelften. Dus dat krijg je met geen mogelijkheid eruit om er toch nog maar een keer een nieuwe pakking tussen te stoppen. Dan moet volgens mij het hele blok weer uit elkaar......
Hier word je dus niet vrolijk van!
Het deksel is het probleem dus niet. Heb twee verschillende geprobeerd, nog maar eens een nieuwe rubberen ring ertussen etc.... en gewoon blijven lekken!
Maar volgens mij niet van onder het dekseltje. Maar bij de overgang van carter naar oliepomphuis. En ja... hier zit uiteraard een nieuwe pakking tussen. rarara, ik snap er niks van. En erger nog, dat oliepomphuis zit lekker geklemd tussen beide carterhelften. Dus dat krijg je met geen mogelijkheid eruit om er toch nog maar een keer een nieuwe pakking tussen te stoppen. Dan moet volgens mij het hele blok weer uit elkaar......
Hier word je dus niet vrolijk van!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Nou om eerlijk te zijn ben ik er maar ff mee gestopt. Heb er ff genoeg van. Dit wil je gewoon niet... motor draait top, bak is gereviseerd. Echt alles draait prima zoals zou moeten. En dan dat ellendige olielekken. Dat was juist ook een reden waarom ik een nieuw blok ben gaan opbouwen. Met uiterste voorzichtigheid. Ik vermoed dat het gewoon een materiaalfoutje is ergens (beschadigd of niet 100% afdichtend). Maar het is zo een gepuzzel voor je erachter bent. En nu is het nog steeds niet opgelost.
Dit is inderdaad hobby, maar soms wordt het geduld wel erg op de proef gesteld.
Dit is inderdaad hobby, maar soms wordt het geduld wel erg op de proef gesteld.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987