Pagina 4 van 6

Geplaatst: za 14 feb, 2009 12:11
door Jesse
Nou ja, als je zelf niet kunt lassen heb je daar niet zo veel meer aan he. Alle goede losse stukken (schermen, motorkap etc.) heb ik uiteraard wel bewaard.

Anyway, ik ben de veerpotten aan het schoonmaken en aan de voorkant van een is de afdekplaat een beetje gaar (binnenkant komt ook helemaal los). Ik probeer deze nu eraf te slijpen, als ik het goed begrepen heb door met een afbraamschijf de buitenkant af te slijpen, maar ik heb al een aardig stukje (voor mijn gevoel) geslepen maar zie nog niks loskomen.
Moet ik gewoon nog een stukje verder of doe ik het verkeerd?
Afbeelding

Geplaatst: za 14 feb, 2009 12:44
door backfire
Let op het kan zijn dat je het ook niet ziet loskomen, omdat je de naad met de schijf beetje onherkenbaar maakt. Ik zit op de foto al bovenaan een stukje van de buitenpot en de deksel. Ik zou zeggen pak een priem en kras in het randje of een stuk ijzer en in de dekesl doen en klein beetje wrikken. Daarmee zie je sneller de naad tussen pot en deksel.

Geplaatst: za 14 feb, 2009 18:36
door AZL57
Ja want als je veel verder gaat kun je hem dadelijk niet meer dichtlassen.
Trek eens flink aan de trekstang misschien komt de deksel er dan al mee uit.

Geplaatst: za 14 feb, 2009 19:10
door Jesse
Al eens ertegen geklopt met een hamer om te kijken of er beweging in zat, maar helemaal niets. Ik zie trouwens een naad op de zijkant, pakweg 4mm van de rand, moet ie daar soms door?

Geplaatst: zo 15 feb, 2009 00:10
door joe_catchou
rustige snokjes aan de stang geven , als je er al bent dan zie je vanzelf wel een soort van scheurtje komen pak weg een mm of 2 van de rand af .
anders heb je geen schuurschijfje is iets fijner van structuur als je schuurt .
dan weer snokken aan die stang .
niet te heftig , kan ook de pot ondersteboven houden en opschudden zodat door het gewicht van de veer die telkens op en neer gaat als soort van hamer gaat functioneren aan de binnen kant.
wel bij tijds stoppen dat ie er niet met een gang uitflikkert .

Geplaatst: ma 16 feb, 2009 18:00
door Jesse
Ff ander vraagje tussendoor; het blokje dat er in zat (en weer gaat zitten) moet gereviseerd worden, het lekt olie bij de labyrintkering en wil er sowieso een goedlopend blok in hebben straks.

Zelf reviseren gaat mij wat te ver, weten jullie hier in de buurt iemand die dit tegen schappelijke prijs doet? Of evt iemand van jullie zelf bereid om dit, tegen betaling uiteraard, te doen?

Geplaatst: ma 16 feb, 2009 21:01
door TB
Als ie lekt bij de labyrinth dan is dat lastig te verhelpen. Als het een krukaskeerring is, dan is dat geen probleem
Daar kun je een nieuwe in stoppen.

Er is kennis genoeg op het forum aanwezig om te helpen met je blok.

Geplaatst: ma 16 feb, 2009 21:06
door Jesse
Lastig te verhelpen, als in: blok splitsen en vervangen?

Ik waardeer jullie hulp(bereidheid) heel erg, maar waag me toch echt nog even niet aan het reviseren van een blok. M.n. wegens risico om iets te verknoeien wat in eerste instantie niet opvalt maar vervolgens in de soep loopt...

Geplaatst: ma 16 feb, 2009 21:17
door TB
Ik ben er ook aan begonnen een keer in de winter. Rustig aan alles uit elkaar gehaald en schoon gemaakt. Daarna in de woonkamer weer in elkaar gezet. Pa en ma waren er niet blij mee, maar ik heb nu een prima lopend blokje erin.

Als ie lekt bij de labyrinth dan is de boel daar uitgesleten.

Geplaatst: ma 16 feb, 2009 21:19
door Jesse
Ik had dat natuurlijk beter kunnen nagaan toen het blok in de auto zat en nog liep. Als ie daar inderdaad lekt, is dat nog te maken dan?

Geplaatst: ma 16 feb, 2009 21:20
door AZL57
Of de vulbuis is kapot dan kan ie hier ook olie naar buiten drukken.

Geplaatst: ma 16 feb, 2009 21:20
door TB
Hier kun je foto's van mijn revisie bekijken:

http://www.pixum.nl/viewalbum/id/2822649

Geplaatst: ma 16 feb, 2009 21:26
door Jesse
AZL57 schreef:Of de vulbuis is kapot dan kan ie hier ook olie naar buiten drukken.
Tja dat bedoelde ik met het was handig geweest als het blok er nog in gezeten had :) Misschien twijfel ik ook te veel, achteraf is het blok er altijd nog snel genoeg uitgelepeld mocht ie daar echt lekken. Laat ik me eerst maar eens concentreren op de dingen die zeker gebeuren moeten :)

@TB: thx ga het eens goed bestuderen!

Geplaatst: ma 16 feb, 2009 21:32
door TB
Het ergste wat kan gebeuren is dat je iets sloopt. Dat moet je dan nieuw kopen. En je kan altijd een testopstelling maken voordat je m in je eend hangt.

Geplaatst: zo 10 mei, 2009 22:00
door Jesse
Tijdje stil geweest maar niet stilgezeten (niet de hele tijd dan). Auto is nu echt (bijna, zo meer) helemaal uit elkaar. Motorblok ook maar uit elkaar gehaald, we waren toch bezig :)

Ben nu vooral spul aan het schoonmaken, oliekoeler, carb, bak, blok, assen etc. Alleen de spoorstangen nog, eentje zit ondanks alle trucs en zware hamers nog steeds muurvast. We gaan het nog een keer proberen met een langere buis over de stang om meer moment te kunnen maken, anders moet ik toch eens op zoek gaan naar iemand in de buurt met zo'n trekker.

Foto's volgen!