Pagina 4 van 6
Geplaatst: zo 6 apr, 2008 23:34
door David
Daarom ook mijn vraag.
Maar ik neem aan dat als het een koopje was Bob nu niet verbaasd zou zijn.
Ik ben gewoon benieuwd naar hoe dit gegaan is. Ik vind dat er te vaak gerommeld wordt en geroepen wordt dat alles vernieuwd is en gereviseerd is, terwijl dat maar half waar is.
Juist jij, als toplasser, moet dat ook weten.
Het is toch schandalig hoe vaak eenden als perfect verkocht worden voor veel te veel geld.
Daarom ook mijn vragen.
Lees ook maar op de site
www.2cvgedupeerden.nl
Geplaatst: zo 6 apr, 2008 23:42
door TB
Helaas is het zo dat mensen bedonderd worden, niet alleen door particulieren maar ook door bedrijven/handelaren.
Maar ik vind dat een koper hier ook rekening mee moet houden. Niet omdat het de normaalste zaak van de wereld is, maar omdat het algemeen bekend is dat er vaak wordt gefraudeerd met van alles en nog wat. Dus goed kijken, desnoods iemand meenemen die er verstand van heeft etc.
Geplaatst: ma 7 apr, 2008 17:47
door siemen
het is verschrikkelijk hoe er word gerommeld met atype's
lasnaden niet afgewerkt maar dicht gesmeerd met kit.
mooi voorbeeld is tweceve zijn eend die 5 jaar gelden is ''gerestaureerd'' door de groote eendenbedrijf van nederland en het was allemaal kit!
Geplaatst: ma 7 apr, 2008 18:26
door Ramon
origineel werden lasnaden ook afgewerkt met kit hoor!!! als je goeie kit gebruikt is er geen probleem, neem aan dat je niet alles gaat aflassen!
Geplaatst: ma 7 apr, 2008 18:28
door siemen
puntlassen is wat anders dan hecht lassen.
ik las alles af behalve de bodemplaten
heey
Geplaatst: ma 7 apr, 2008 18:59
door Eendeke
De eigenaar van de auto heeft al wat meer problemen met die garage gehad.
Het is een type leaserijder, die het leuk leek om een eendje te hebben, en er dus zo maar de eerste de beste heet gekocht zonder goed te kijken, en dat soort types zoeken sommige garages.
Met al het roest komt ie denk ik wel door de apk, maar blijft dat het allemaal gemaakt moet worden. Is denk ik 4 jaar 3 jaar geleden gedaan. (2650 euro, heb ik gezien, en dat is best een hoop!)
En dat is niet het enige...... Er is ook gerommeld met de c......nummers

, maar dat komt wel goed.
En dan toch lees ik hier dan soms dat sommige mensen toch niog naar deze garage gaan
Groetjes Bob
Geplaatst: ma 7 apr, 2008 20:25
door David
Bob,
Even voor alle duidelijkheid, over WIE hebben we het nu. Dus ik begrijp dat jij hem gekocht hebt van iemand die hem daar gekocht heeft en/of heeft laten repareren? Zoiets?
In ieder geval mag zoiets na 3 jaar niet gebeuren, zeker niet voor het genoemde restauratiebedrag.
Ik word doodziek van het gesjoemel met Eenden, misschien ben ik iets te idealistisch, maar een eendengarage hoort eerlijk te zijn....
Vind ik echt, hoe ouderwets misschien ook.
Ben nu eenmaal opgegreoeid in de jaren 70 met Eenden.
Kna er dus niets aan doen.
Maar ik vind dat het beestje bij de naam genoemd mag worden.
So who did this?
[edit Nosepicker: probeer je (waarschijnlijk terechte) nieuwsgierigheid te bevredigen via PM, zie Voorwaarden 2cv.nl forum]
Groeten David
Geplaatst: ma 7 apr, 2008 20:28
door David
Ramonami schreef:origineel werden lasnaden ook afgewerkt met kit hoor!!! als je goeie kit gebruikt is er geen probleem, neem aan dat je niet alles gaat aflassen!
Als er beter gekit was, met beter spul, dan had dat ons nu een hoop geklooi bespaard!!!!!
Mijn hemel, al die rotzooi bij je dorpels en voetenbak.
Op het oog ziet het er netjes uit......totdat je je slijptol er op zet:
NEE VOOR MIJ GELDT:
AS GE HET NIET MEER WIT, PUR OF KIT!!
Geplaatst: ma 7 apr, 2008 21:08
door Jeroen-citroen
David Pouw schreef:Bob,
Even voor alle duidelijkheid, over WIE hebben we het nu. Dus ik begrijp dat jij hem gekocht hebt van iemand die hem daar gekocht heeft en/of heeft laten repareren? Zoiets?
In ieder geval mag zoiets na 3 jaar niet gebeuren, zeker niet voor het genoemde restauratiebedrag.
Ik word doodziek van het gesjoemel met Eenden, misschien ben ik iets te idealistisch, maar een eendengarage hoort eerlijk te zijn....
Vind ik echt, hoe ouderwets misschien ook.
Ben nu eenmaal opgegreoeid in de jaren 70 met Eenden.
Kna er dus niets aan doen.
Maar ik vind dat het beestje bij de naam genoemd mag worden.
So who did this?
Groeten David
Geen namen van bedrijven op het forum op deze wijze. Doe dit in PM
haha
Geplaatst: ma 7 apr, 2008 21:34
door Eendeke
haha snap de onduidelijkheid
Namen noemen doe ik toch niet??? of per ongeluk wel?
Ik ben van plan deze auto te kopen!!! Hij is dus nog in bezit van de huidige eigenaar, en we gaan hem eerst proberen te keuren.
Gaat vast wel lukken

, maar of de huidige eigenaar nog terug kan en wil gaan???
Groetjes Bob
Re: haha
Geplaatst: ma 7 apr, 2008 21:41
door Jeroen-citroen
eendeke schreef:haha snap de onduidelijkheid
Namen noemen doe ik toch niet??? of per ongeluk wel?
Ik ben van plan deze auto te kopen!!! Hij is dus nog in bezit van de huidige eigenaar, en we gaan hem eerst proberen te keuren.
Gaat vast wel lukken

, maar of de huidige eigenaar nog terug kan en wil gaan???
Groetjes Bob
Nee jij noemt geen namen maar David Pouw vraagt er openlijk om vandaar mijn eerdere reactie

oo
Geplaatst: ma 7 apr, 2008 21:48
door Eendeke
Geplaatst: vr 11 apr, 2008 10:02
door Rens
De eend is gelast!

Daarnaast is de voorruit eruit gegaan en de ruitrand gerepareerd. De eend gaat vandaag mijn garage in en dan kan die gespoten worden!! Heerlijk: geen natte voeten meer bij het rijden/instappen!
Foto's volgen binnenkort!
Geplaatst: ma 14 apr, 2008 23:51
door Rens
Nu nog even bijspuiten en er zit weer iets minder roest aan t eendje!

Echt vakmanschap, ben erg tevreden!

Ook is gelijk de voorruit aangepakt en een paar deukjes uit het frame gehaald. Alles in de owatrol gezet, dus dat kan er weer een paar tegen aan!

Wellicht dat ik na de zomer ook de achterkant zo laat aanpakken, volgens de lasser was die nog goed te redden!

Geplaatst: di 15 apr, 2008 12:38
door Robbert.
Ziet er weer netjes uit!
De oranje kleur is van de owatrol neem ik aan?