Pagina 4 van 4

Geplaatst: do 26 mar, 2009 22:55
door Spookeend
Flevo_Duck schreef:Ik heb wel eens gezien bij een 4cilinder 1300cc blok dat iemand een originele uitlaat zo had verzaagd en verlast dat hij 2 "originele" uitlaten naar achter had stond erg mooi maar kan je ook zonder al teveel moeite dit ook toepassen op een standaard 602cc blok toepassen een aparte uitlaat voor elke cilinder zonder eerste demper bv....
Er is wel veel discussie over het wel of niet nodig zijn van tegendruk van de ene uitlaatpoort op de andere etc. Daarom wordt er bij sommige race eenden nog wel een pijpje tussen de 2 losse uitlaten gemaakt. Maar, sommige lomaxen met uitlaten aan beide zijden hebben dat bv weer niet.

Ik heb persoonlijk geen ervaring daarmee, maar wellicht loont het de moeite om daar eens wat dieper in te duiken?

En qua herrie? 2 pijpen op de eerste pot (extra uitgang lassen op de eerste pot) het hangt dan vooral af van de pijp die je verder gebruikt.

Geplaatst: do 26 mar, 2009 22:57
door Erikjan
Flevo_Duck schreef:Ik heb wel eens gezien bij een 4cilinder 1300cc blok dat iemand een originele uitlaat zo had verzaagd en verlast dat hij 2 "originele" uitlaten naar achter had stond erg mooi maar kan je ook zonder al teveel moeite dit ook toepassen op een standaard 602cc blok toepassen een aparte uitlaat voor elke cilinder zonder eerste demper bv....
Als je kan lassen is dat wel mogelijk. De burton van pa heeft het. Geen voor demper 2 buizen naar achter 1 links en 1 rechts en halverwege een langwerpige demper. Het afstellen is wel wat lastiger maar dat is uiteindelijk ook goed gelukt.

Geplaatst: vr 27 mar, 2009 22:03
door Green-Duckman
Waarom is afstellen dan moeilijker???? :shock:

Geplaatst: vr 27 mar, 2009 22:09
door Flevo_Duck
okej klinkt als een poging waard dus?
op die 4 cilinder klonk het super.

Het leek me wel iets leuks om te proberen voor als ik mijn dyane aan ga pakken klinkt hij ook wat stoerder. hij is nu nog helemaal origineel maar wil dat hij voor iets lager komt te staan hij staat nu origineel en ee beetje stoerder geluid zal hem goed staan.

Geplaatst: wo 8 apr, 2009 00:00
door tinouck
motor uitlaat in chrome van een Harley gevonden vanavond bij het groffe vuil(4 delen)
voor de types xl/s/883/1200
80db(a)
hdi 9 8 C
(e4)
En een deel daar staat op Catalyst (afgekort)HDI98c
(geen idee wat dit alles betekend :roll: )
maar had zoiets van dat rapen we gauw ff op :P , weet nooit wat je ermee kan toch :D
zag er ook niks geen roest ofzo aan , dempers zaten ook niet vol gruis(toevallig laatst een demper bij de eend vervangen de oude ruisde van het verroeste gruis )
iemand een idee wat voor uitlaat ik heb gevonden? :P

Geplaatst: wo 8 apr, 2009 00:25
door Erikjan
Green-Duckman schreef:Waarom is afstellen dan moeilijker???? :shock:
Om dat je de uitlaat aanpast moesten er andere sproeiers in. Ik denk om dat de 2 pijpen niet meer bij elkaar komen waardoor de druk anders wordt ofzo. Was even proberen voor hij lekker liep. Later op de burton vermogensdag bleek dat er exact de goede sproeiers in zitten :) helaas voor pa geen vermogenswinst.

Geplaatst: wo 8 apr, 2009 18:46
door Green-Duckman
Maar als je hem goed afstelt heb je dus niet direct vermogens verlies??

Geplaatst: wo 8 apr, 2009 20:53
door Erikjan
Nee de burton heeft op de rollenbank 27.14 PK dat is best netjes voor een verder standaard blok.

Geplaatst: do 8 mei, 2014 21:55
door Jerome2CV6
Even dit topic omhoogkrikken.
Ik heb een eerste demper en geen tweede demper meer. Dit icm met een lomp open luchtfilter maakt weliswaar een mooie knetter maar ben nu zo onderhand wel een beetje bang voor de politie :P

Wanneer je gas los laat of hem even in toeren jaagt is de knetter echt niet normaal meer. Ik wil er dus nu aan langere pijp aan zetten met een grotere diameter of een motorfietsdemper. Iets waarmee het rijden nog legaal is, herrie maakt me niet uit, daar ben ik nu wel aan gewend.

Nu ben ik een beetje aan het zoeken naar van die verloopstukken, maar kan niks vinden dat van zo klein (22mm als ik me niet vergis) naar een standaard maat gaat. Hoe hebben jullie dit gedaan? Een iets dieper geluid ipv dat geknetter zou wel mooi meegenomen zijn.

Geplaatst: do 8 mei, 2014 21:59
door Jerome2CV6
Afbeelding

Zo heb ik mijn uitlaat er nu onder hangen, van 2cv pijp naar een iets grotere pijp van een Triumph Herald. Valt me trouwens wel op dat mijn achterwiel flink zwart is, wil nog steeds eens kijken of er geen vlammen uitkomen met mn grotere sproeiers :D

Geplaatst: vr 18 jul, 2014 05:54
door Punky
Uitlaatspecialisten kunnen uitlaten op maat maken en dus ook zo'n verloopstuk voor je maken.

Ook zou je een tweede demper kunnen gebruiken. Gebruik dan alleen het eerste stuk.