restauratie azu
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
zeker de mooiste ooit gemaakt! en kan ook niet wachten dat ie klaar is !!!!
ahum dat duurt nog wel even.
goed vanavond niet echt heel hard bezig geweest maar een beetje tektyl lopen bikken.
giga veel tektyl!!! fraai!
foto's ben ik vergeten! maak ik morgen nog effe! en dan ga ik verder met het plaatwerk!
owja heb zonet nog een leuke insructieboekje weten te bemachtigen!
ahum dat duurt nog wel even.
goed vanavond niet echt heel hard bezig geweest maar een beetje tektyl lopen bikken.
giga veel tektyl!!! fraai!
foto's ben ik vergeten! maak ik morgen nog effe! en dan ga ik verder met het plaatwerk!
owja heb zonet nog een leuke insructieboekje weten te bemachtigen!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
zo
zonet effe wat inkomen gedaan! ( is lang niet alles heb nog veel meer nodig)

nieuwe spatborden en achterpaneel!

eindelijk een mooie nette tank klep! orgineel! ( je ziet veel acadianepanelen op een besteleend)

de kont eruit!

de oude balk! vol schade!
morgen meschien een nieuwe maken!
zonet effe wat inkomen gedaan! ( is lang niet alles heb nog veel meer nodig)

nieuwe spatborden en achterpaneel!

eindelijk een mooie nette tank klep! orgineel! ( je ziet veel acadianepanelen op een besteleend)

de kont eruit!

de oude balk! vol schade!
morgen meschien een nieuwe maken!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Gebruiker
- Berichten: 135
- Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Je gaat lekker.......
Mooi gescoord dat achteronderpaneel ! De rest kan je makkelijk zelf maken uit plaatstaal, lekker stevig in 1 mm of zo
Ik heb een keer een AK400 onder achter gerestaureerd met een stuk plaat van een AEG Turnamat wasmachine. Alleen dat onderste dunne balkje buitenop had ik van een franse sloper gebeiteld. Toen kon dat nog; gave auto's vinden op een sloperij, maar dat is er nu niet meer bij
Mooi gescoord dat achteronderpaneel ! De rest kan je makkelijk zelf maken uit plaatstaal, lekker stevig in 1 mm of zo

Ik heb een keer een AK400 onder achter gerestaureerd met een stuk plaat van een AEG Turnamat wasmachine. Alleen dat onderste dunne balkje buitenop had ik van een franse sloper gebeiteld. Toen kon dat nog; gave auto's vinden op een sloperij, maar dat is er nu niet meer bij

-
- Gebruiker
- Berichten: 135
- Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
De knopjes, de trommel, de pomp, de motor van wasmachine en centrifuge.....enzovoort, enzovoort, enzovoort....allemaal BEWAARD en inmiddels alweer nuttig gebruikt. Ik restaureer namelijk ook mijn Turnamat van 1969 om de paar jaar, de laatste jaren met een steeds kortere interval HELAAS....... Bij de laatste poging hebben we de kuip onder de centrifuge ontroest met staalborstel op slijptol en vervolgens in de Hammerite gekwast, haha




-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
-
- Gebruiker
- Berichten: 135
- Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Dan is het niet van een AZU250, maar van een 400Thadeez schreef:Succes met dat achterpaneel. De gaten voor de beugels zitten te hoog dus dat wordt aanpassen (vraag maar aan Bjorn)

In mijn AZU250 zit een achterbalk van een 400, die is niet hoog genoeg, dus zitten er "blokjes" tussen gelast


-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
let op mannen

eerste probleem: orgineel zitten de gaten 50 mm van boven en op het hart van het gat, deze imi plaat zitten ze 40 mm meende ik.
ook zijn de gaten veelste groot
dus een nieuwe maken
plaatjes gemaakt voor versteviging van de beugels

na 3 uur lopen slijpen buigen en lassen


bijna net als orgineel

perfect

de achterkant van de plaat
LET OP! eerst de beugels door de plaat steken dan de plaatjes rondom aflassen en dan op de plaat lassen ivm warmte

plaatje
dat was het eerst weer even
Edit J.C. : laatste foto even zichtbaar gemaakt

eerste probleem: orgineel zitten de gaten 50 mm van boven en op het hart van het gat, deze imi plaat zitten ze 40 mm meende ik.
ook zijn de gaten veelste groot
dus een nieuwe maken
plaatjes gemaakt voor versteviging van de beugels

na 3 uur lopen slijpen buigen en lassen


bijna net als orgineel

perfect

de achterkant van de plaat
LET OP! eerst de beugels door de plaat steken dan de plaatjes rondom aflassen en dan op de plaat lassen ivm warmte

plaatje
dat was het eerst weer even
Edit J.C. : laatste foto even zichtbaar gemaakt
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
haha heb nu al 3 gedaan dus ik weet nu het allemaal inelkaar steek
vanavond nog even langs mijn eendenboer geweest om stuk donor profieltje
en die erin gelast

toen nog even de balk behandeld en nog 3 stukjes plaat opgelast.
deze buig je later om en dan klem je achterlicht ertussen

dat was weer even
vanavond nog even langs mijn eendenboer geweest om stuk donor profieltje
en die erin gelast

toen nog even de balk behandeld en nog 3 stukjes plaat opgelast.
deze buig je later om en dan klem je achterlicht ertussen

dat was weer even
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970