aanduiding "pc" voor zuiger/cilindersets en zuiger
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
wat betreft de microseals staat in de vraagbaak het volgende:
'Voor de afdichting van de voorste en achterste lagers van de krukas zijn deze door citroen voorzien van een microkeerring ter plaatse van de keerring. Polijst nooit het oppervlak, hierdoor gaat de keerring lekken.'
Ik lees het nu eigenlijk pas goed, ze zitten niet in het blok maar op de krukaslagers.
Dan wordt het al een ander verhaal wat betreft motorhuishelften maar met de krukas moet dus zeer voorzichtig worden omgesprongen (voorzover dat toch al niet moet)
'Voor de afdichting van de voorste en achterste lagers van de krukas zijn deze door citroen voorzien van een microkeerring ter plaatse van de keerring. Polijst nooit het oppervlak, hierdoor gaat de keerring lekken.'
Ik lees het nu eigenlijk pas goed, ze zitten niet in het blok maar op de krukaslagers.
Dan wordt het al een ander verhaal wat betreft motorhuishelften maar met de krukas moet dus zeer voorzichtig worden omgesprongen (voorzover dat toch al niet moet)
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Wat ik met de foto bedoel is dat ik zou verwachten dat onder de motorkap van een wat geavanceerder model ook anders ogende elementen (luchtfilter, kachelpotten, olievulpijp, etc) zitten en op een net andere plaats.
In mijn idee betekende een ami/dyane blok ook transplantatie van alle randelementen.
Die zitten er bij mij niet in, het is allemaal 2cv-eigen. Als voorbeeld daarvan die foto, zo van '' kijk maar, 100% 2cv en niet iets anders."
ok, wel dus en zo leer ik steeds meer....
In mijn idee betekende een ami/dyane blok ook transplantatie van alle randelementen.
Die zitten er bij mij niet in, het is allemaal 2cv-eigen. Als voorbeeld daarvan die foto, zo van '' kijk maar, 100% 2cv en niet iets anders."
ok, wel dus en zo leer ik steeds meer....
-
- Heavy user
welke randelementen?Charl schreef:In mijn idee betekende een ami/dyane blok ook transplantatie van alle randelementen.

als je de klep van een dyane open doet zie je buiten een elders geplaatste accu , reservewiel en luchtfilter niet veel verschil hoor. verschillen tussen motortypes zit m meestal in details. vaak inwendigCharl schreef:Die zitten er bij mij niet in, het is allemaal 2cv-eigen. Als voorbeeld daarvan die foto, zo van '' kijk maar, 100% 2cv en niet iets anders."
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
is dat zo? grappig dat wist ik niet. ik dacht dat ik dat wel eens gezien bij een eendGerard Maas schreef:Maar dan zou je het luchtfilter aan de zijkant moeten zetten en daar is bij
de eend geen plaats.Dus je kan dat windtunnelgat beter dicht maken
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- André Post
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Op de zuiger staat een pijl, die moet naar voren wijzen, maar dit gaat over de veren.
Daar zit in veel gevallen ook een boven- en onderkant aan.
Als je er niet uit komt of een éénduidig antwoord blijft hier uit, mail dan eens naar een eendenbedrijf.
Ik weet wel een goed adres, dat ik hier niet noem, van iemand die je er gegarandeerd antwoord op kan geven.
Ik wil het je wel mailen mocht je er niet uitkomen.
Daar zit in veel gevallen ook een boven- en onderkant aan.
Als je er niet uit komt of een éénduidig antwoord blijft hier uit, mail dan eens naar een eendenbedrijf.
Ik weet wel een goed adres, dat ik hier niet noem, van iemand die je er gegarandeerd antwoord op kan geven.
Ik wil het je wel mailen mocht je er niet uitkomen.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster