Pagina 4 van 5

Geplaatst: di 26 aug, 2008 13:54
door Charl
wat betreft de microseals staat in de vraagbaak het volgende:

'Voor de afdichting van de voorste en achterste lagers van de krukas zijn deze door citroen voorzien van een microkeerring ter plaatse van de keerring. Polijst nooit het oppervlak, hierdoor gaat de keerring lekken.'

Ik lees het nu eigenlijk pas goed, ze zitten niet in het blok maar op de krukaslagers.
Dan wordt het al een ander verhaal wat betreft motorhuishelften maar met de krukas moet dus zeer voorzichtig worden omgesprongen (voorzover dat toch al niet moet)

Geplaatst: di 26 aug, 2008 14:05
door Charl
Wat ik met de foto bedoel is dat ik zou verwachten dat onder de motorkap van een wat geavanceerder model ook anders ogende elementen (luchtfilter, kachelpotten, olievulpijp, etc) zitten en op een net andere plaats.

In mijn idee betekende een ami/dyane blok ook transplantatie van alle randelementen.
Die zitten er bij mij niet in, het is allemaal 2cv-eigen. Als voorbeeld daarvan die foto, zo van '' kijk maar, 100% 2cv en niet iets anders."

ok, wel dus en zo leer ik steeds meer....

Geplaatst: di 26 aug, 2008 14:56
door dyane_maniac
Charl schreef:In mijn idee betekende een ami/dyane blok ook transplantatie van alle randelementen.
welke randelementen? :wink: :D
Charl schreef:Die zitten er bij mij niet in, het is allemaal 2cv-eigen. Als voorbeeld daarvan die foto, zo van '' kijk maar, 100% 2cv en niet iets anders."
als je de klep van een dyane open doet zie je buiten een elders geplaatste accu , reservewiel en luchtfilter niet veel verschil hoor. verschillen tussen motortypes zit m meestal in details. vaak inwendig

Geplaatst: di 26 aug, 2008 14:57
door Gerard2cv
Maar dan zou je het luchtfilter aan de zijkant moeten zetten en daar is bij
de eend geen plaats.Dus je kan dat windtunnelgat beter dicht maken

Geplaatst: di 26 aug, 2008 15:01
door dyane_maniac
Gerard Maas schreef:Maar dan zou je het luchtfilter aan de zijkant moeten zetten en daar is bij
de eend geen plaats.Dus je kan dat windtunnelgat beter dicht maken
is dat zo? grappig dat wist ik niet. ik dacht dat ik dat wel eens gezien bij een eend

Geplaatst: di 2 sep, 2008 22:14
door Lars
Grutjes,
Betekent dat in in mijn AM-M blok (Ami6, 1968) ook gewoon E98 kan gooien en de loodvervanger op de schoorsteen zetten?

Geplaatst: di 2 feb, 2010 18:03
door Bertje Beige
Ik had in dit topic het antwoord verwacht op mijn vraag of ik "pc" op de zuigerveren naar boven of onder moet monteren, dat suggereert de kop tenminste, maar helaas :cry: :cry:
Wie kan deze vraag beantwoorden???

Geplaatst: di 2 feb, 2010 18:54
door Charl
goede vraag.
Normaal is dat er bijvoorbeeld "top" op de ringen staat als aanduiding welke kant naar boven moet.
Ik heb ze zelf ook geïnstalleerd en ben het inderdaad tegengekomen en heb denk ik het merkje aan de bovenkant gedaan.
Denk ik, want ik weet het niet meer zeker....

Geplaatst: di 2 feb, 2010 19:56
door André Post
Er saat toch een G of D en een pijl op de zuiger?
De pijl moet naar voren wijzen.

Geplaatst: di 2 feb, 2010 21:07
door Charl
Op de zuiger staat een pijl, die moet naar voren wijzen, maar dit gaat over de veren.
Daar zit in veel gevallen ook een boven- en onderkant aan.
Als je er niet uit komt of een éénduidig antwoord blijft hier uit, mail dan eens naar een eendenbedrijf.
Ik weet wel een goed adres, dat ik hier niet noem, van iemand die je er gegarandeerd antwoord op kan geven.
Ik wil het je wel mailen mocht je er niet uitkomen.

Geplaatst: wo 3 feb, 2010 20:44
door Bertje Beige
Ik wacht nog maar even af of er nog anderen op dit topic reageren, zelf denk ik dat "pc"naar boven moet, ik weet niet waarom ik dat denk....
Ik heb ook wel zuigerveren geplaatst waar gewoon "top"op stond, was het maar altijd zo makkelijk..... :(

Geplaatst: do 4 feb, 2010 07:02
door Gerard2cv
Bertje,Het handboekje van Ciroën schrijft "Met het merkteken naar de kop" Dat lijk me dus duidelijk.Niet wat voor merkteken

Geplaatst: do 4 feb, 2010 08:48
door thomaaas
Staat er dan niet AC van andré citroën?

Geplaatst: do 4 feb, 2010 09:04
door Gerard2cv
Je denk toch niet dat Citroën die zuigerveren zelf maakt? die komen heus van toeleveringsbedrijven.En als er een moeilijk levert,nemen ze gewoon een ander.Ook bij verlichting en dynamo"s etc.

Geplaatst: do 4 feb, 2010 09:09
door thomaaas
Ow woeps ik dacht dat het om de zuiger ging nav de titel van het topic :oops:

Maar ging idd over zuigerveren. PC staat voor Perfect Circle dan, het merk van de zuigerveren. Of heb je n ander merk Bert?