Pagina 4 van 6
Geplaatst: do 11 sep, 2008 14:30
door Gerard2cv
Ik neem aan dat de blauwe dus van het contact komt,dus los van de regelaar en daar een lamp tussen,liefst een grootlicht lamp.dan zie je
tenminste wat.
Geplaatst: do 11 sep, 2008 14:43
door DUKW
oke en dan kan je zien of de ampere meter werkt?
heb even wat foto's gemaakt weet niet of jullie der iets aan hebben

dat zijn de velden

het schild
voorkant borstelhouder

de 2 ankers rechter is de gene die der in zat. linker heb ik ooit gekocht
hoop dat we hier iets zijzer uit kunne worden over of alles bij elkaar past. volgens de nummers wel die ik gevonden heb en op de site heb vergeleken.
gr dukw
Geplaatst: do 11 sep, 2008 15:19
door Gerard2cv
Als ik de foto's zo zit te bekijken,kom ik er niet helemaal uit.Volgens mij
moeten de draden op de bovenste foto 1 naar massa en de andere door
een geisoleerd boutje met de draad EX van de regelaar.Dus die 2 draden
kunnen aan 1 bout,1 tegen massa aan de achterkant op het boutje tegen
massa en de bout met een fiber ring in het gat en daar de andere draad met de draad van de regelaar op.Het beste lijkt mij het nieuwe linker anker
Geplaatst: do 11 sep, 2008 15:26
door AZL57
Is de collector van het oude anker niet te ver afgesleten zodat de borstels geen goed contact meer kunnen maken. Dan wordt er ook niet of bijna niet geladen.
Bij beide ankers de collector vlakken meten en tellen. Komt dit overeen dan is het een anker van hetzelfde type.
Je auto heeft inderdaad een moderner type regelaar maar ook de bijbehorende dynamo dat is dus goed deze combinatie.
Geplaatst: do 11 sep, 2008 16:38
door DUKW
geraard dat is inderdaar zo 1 draat is de massen en de anderen draat zit aan de buitenkant met zoon glasfibber ring geisoleerd vast
het anker is inderdaar een heel stuk uitgesleten . maar mischien om het te proberen kan het nog net. ben hem denet wezen testen op zoon ankerbrommer en die meten helemaal goed. allen die lamellen zijn dan uitgesleten. zal hem eens vergelijken met de anderen. maar volgens mij verschillen ze.
heb wel 2 nieuwe bosteld want vond ze zelf aan de koste kant en volgens mij bleef der 1tje hangen maar dat weet ik niet zeker.
gr dukw
Geplaatst: do 11 sep, 2008 17:26
door DUKW
ik ben net even aan het tellen gegaan. zijn het zelfde. zag allen dat de nieuwe beschadigingen had in de koperen kabeltjes. dus dat die beschermhars der af is. is dit een probleem? als dit niet zo is dan laat ik dees morgen ook even meten.
gr dukw
Geplaatst: do 11 sep, 2008 17:35
door Gerard2cv
Gewoon blanke lak opsmeren,waarschijnlijk gestoten,maar wel laten
controleren met die brommagneet.
Geplaatst: do 11 sep, 2008 17:51
door AZL57
Op je kleuren hoef je niet meer af te gaan, hier is zo met allerhande kabels geknutseld dat je ze alleen nog kunt volgen om te zien wat wat is. Ik heb een zeer duidelijk tekeningetje met de oude en nieuwe aansluiting dat moet eigenlijk helpen. Ik krijg het alleen niet erop gezet vanuit de Apple kan ik dit naar iemand mailen?
[/img]
Geplaatst: do 11 sep, 2008 18:54
door DUKW
dus eigelijk zou ik voor het mooie even 2 nieuwe kabels moeten trekken
gewoon vanaf de dynamo rechtstreeks naar de spaningsregelaar.
of is het met meten ook wel te doen
ik heb de kabels wel door gemeten met de diode stant op me multimeter omdat die dan gaat piepen dat vind ik makelijk.
of is dit niet de juiste manier.
na ik ze door gemeten heb heb ik ze gemerkt met een geel en rode t-rape
gr dukw
Geplaatst: do 11 sep, 2008 19:20
door Gerard2cv
Nee,dat moet je echt met de Ohm meter doen en dan eerst de 2 meetpennen tegen elkaar en de meter op nul zetten.Dan kan je echt de
slechte contacten vinden
Geplaatst: do 11 sep, 2008 20:11
door DUKW
oke dan ga ik dat morgen ook nog doen. alles even dubbel tjekken.
kwam denet allen tot de conclusie dat de ene anker toch iets verschild van het anderen. de enne heeft een diameten van de lamellen van 53.40(de oude) en de ander 51.35 (dus de nieuwe) ik weet niet of het dan wel verschild van merk of soort. weet iemand hier meer van ?
gr dukw
Geplaatst: vr 12 sep, 2008 15:39
door DUKW
heb net nog even gouw met de multimeter gemeten op de ohm stand
en als ik dan de velden meet als die nog niet aangesloten zit dus de draden los hangen meet ik 2.23 ohm als ik 1 van de draden pak en de anderen pen tegen de massa houd. kan het zijn dat me velden dan toch kapot zijn?
gr dukw
Geplaatst: zo 14 sep, 2008 15:15
door DUKW
hij doet het eindelijk. heb gister een nieuwe anker gehaalt. en me velden goed magnetiche gemaakt. alles weer gemonteerd. en getest, toen deet die het niet dus toen deed ik 1 van de 3 spoeltjes helpen. en toen deet die het ineens. dus wat het nou kan zijn ik heb geen idee.
in ieder geval bedankt voor alle hulp en reacties. kan hem nu gelukig verder af gaan maken.
had nog een tekeningetje gahad van azl57 over het ouwde en nieuwe systeem mischien hebben der meer mensen wat aan
greets dukw
Geplaatst: zo 14 sep, 2008 17:34
door Frank-2cv
Hey DUKW,
Geweldig dat het nu werkt en veel rij plezier met je AZU.
Gr Frank
Geplaatst: ma 9 mar, 2015 20:17
door Bertje Beige
Gerard2cv schreef:Die weerstanden zijn netjes.Het magnetisme kan je voelen door tussen
het veld en het anker een dun voelermaatje te drukken,dat dus gelijk
tegen de zijkant getrokken moet worden.De meter moet dus op de gelijke
streepjes staan(gelijkstroom) in huis netspanning is wisselstroom de golfje
Kan iemand mij middels een foto o.i.d duidelijk maken wat er hier bedoelt word met "het veld en het anker"?