olie temperatuurmeter
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 164
- Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 18:11
- Locatie: west vlaanderen
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Martijn,laat je oren nu eens niet hangen naar wat ze allemaal verzinnen
De carterstop is het laagste punt van je auto.1leuke verkeersdrempel en
je staat zonder olie langs de kant.Pak je de sensorflens,krijg je dus ook een
groter oliefilter en dus meer olie in het carter,dus logisch ook een lagere
temperatuur,Maar daar heb je een hoesje voor.En het verschil tussen
120 en evt 160gr is voor de motor en de olie geen verschil.Je bakt je patat
toch ook in veel goedkopere olie bij 190gr.
De carterstop is het laagste punt van je auto.1leuke verkeersdrempel en
je staat zonder olie langs de kant.Pak je de sensorflens,krijg je dus ook een
groter oliefilter en dus meer olie in het carter,dus logisch ook een lagere
temperatuur,Maar daar heb je een hoesje voor.En het verschil tussen
120 en evt 160gr is voor de motor en de olie geen verschil.Je bakt je patat
toch ook in veel goedkopere olie bij 190gr.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 225
- Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
- Locatie: oostvoorne
- Contacteer:
over dat met die olietempratuur ben ik het niet helemaal eens de best olietemp is rond de 80 graden alles wat die ver boven de 100 graden gaat komen is slecht. olie maatschapijen schrijven ook voor om der niet ver boven te komen. en ook je olie word dunner waardoor die minder smeert dus meer slijtage. en over dat frituurvet, dat moet je ook om de zoveel keer bakken vervangen greets dukw
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
@ Martijn, op deze site hebben ze ook een pijlstok met sensor. Misschien kun je kijken of ze 'm daar nog wel hebben.
http://www.dutchpowertrading.nl/index.p ... =m2&mid=25
http://www.dutchpowertrading.nl/index.p ... =m2&mid=25
Eend voor allen, allen voor eend..
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Die juiste olie kan veel hogere temperaturen aan dan 100 graden zonder schadelijke gevolgen. Bij de constructie van de luchtgekoelde motor is er rekening mee gehouden dat deze heter kan worden dan een watergekoelde motor. 120 graden is heel normaal voor een luchtgekoelde motor. Maar een eendenmotor heeft A een oliekoeler en B een veel te grote koeling. Dus erg onwaarschijnlijk dat je eendje het te heet krijgt. De eend is de enige auto welke in een file onderkoelt raakt! Tenzij je gaat planken, en er zijn er genoeg die kunnen bevestiging dat bij planken de temperatuur snel erg hoog kan worden.
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Je kunt ook vragen bij de olieproducenten, die geven die informatie ook gewoon en dan weet je het zeker. Maar ook die info staat gewoon in de diverse topics, uit mijn hoofd van Mobil, Kroon en Castrol.
Kon het niet laten
Mobil 1 Hot Temperature Properties
So what value is this at high temperatures? At high temperatures the oil molecule in synthetic oils are far more stable and degenerate less. This means not only do synthetic oils maintain lubrication integrity, they continue to cool and clean engine components at constant temperatures of up to 180°C, and can handle short term temperatures in excess of 200°C.
Kon het niet laten
Mobil 1 Hot Temperature Properties
So what value is this at high temperatures? At high temperatures the oil molecule in synthetic oils are far more stable and degenerate less. This means not only do synthetic oils maintain lubrication integrity, they continue to cool and clean engine components at constant temperatures of up to 180°C, and can handle short term temperatures in excess of 200°C.
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam