Pagina 4 van 6

Geplaatst: di 10 mar, 2009 19:52
door //sander//
Dus temperatuurmeter zou niet nodig zijn,
Mss toch eens informeren over die sensorflens, maar daar zal op forum wel al iets van geschreven zijn.
En dan zie ik wel of ik zo'n systeem monteer.
Heb nog paar maanden tijd voor ik op reis ga, dus kan nog alles rustig bekijken.
groeten

Geplaatst: wo 11 mar, 2009 08:22
door Gerard2cv
Martijn,laat je oren nu eens niet hangen naar wat ze allemaal verzinnen
De carterstop is het laagste punt van je auto.1leuke verkeersdrempel en
je staat zonder olie langs de kant.Pak je de sensorflens,krijg je dus ook een
groter oliefilter en dus meer olie in het carter,dus logisch ook een lagere
temperatuur,Maar daar heb je een hoesje voor.En het verschil tussen
120 en evt 160gr is voor de motor en de olie geen verschil.Je bakt je patat
toch ook in veel goedkopere olie bij 190gr.

Geplaatst: wo 11 mar, 2009 10:33
door Niels
Gerard Maas schreef:Je bakt je patat
toch ook in veel goedkopere olie bij 190gr.
offtopic: 180, bij 190 gaat ie walmen ;)

Geplaatst: wo 11 mar, 2009 10:35
door Gerard2cv
En zelfs daar heeft de eend carterontluchting voor :lol:

Geplaatst: wo 11 mar, 2009 10:48
door leo top
Dus, als ie walmt is er iets niet in orde!

Geplaatst: wo 11 mar, 2009 10:52
door Gerard2cv
Als er zomaar walm naar buiten komt lijkt het me niet,maar als je de
carterontluchtingslang los trekt is dat bij iedere auto normaal

Geplaatst: wo 11 mar, 2009 19:22
door DUKW
over dat met die olietempratuur ben ik het niet helemaal eens de best olietemp is rond de 80 graden alles wat die ver boven de 100 graden gaat komen is slecht. olie maatschapijen schrijven ook voor om der niet ver boven te komen. en ook je olie word dunner waardoor die minder smeert dus meer slijtage. en over dat frituurvet, dat moet je ook om de zoveel keer bakken vervangen greets dukw

Geplaatst: wo 11 mar, 2009 20:18
door Willem2
@ Martijn, op deze site hebben ze ook een pijlstok met sensor. Misschien kun je kijken of ze 'm daar nog wel hebben.
http://www.dutchpowertrading.nl/index.p ... =m2&mid=25

Geplaatst: wo 11 mar, 2009 22:59
door backfire
Die juiste olie kan veel hogere temperaturen aan dan 100 graden zonder schadelijke gevolgen. Bij de constructie van de luchtgekoelde motor is er rekening mee gehouden dat deze heter kan worden dan een watergekoelde motor. 120 graden is heel normaal voor een luchtgekoelde motor. Maar een eendenmotor heeft A een oliekoeler en B een veel te grote koeling. Dus erg onwaarschijnlijk dat je eendje het te heet krijgt. De eend is de enige auto welke in een file onderkoelt raakt! Tenzij je gaat planken, en er zijn er genoeg die kunnen bevestiging dat bij planken de temperatuur snel erg hoog kan worden.

Geplaatst: do 12 mar, 2009 17:34
door DUKW
jah heb je het hiero om de motortemp of de olie temp.
mij hebben ze verteld natuurlijk olie type afhankelijk. dat boven de 100 graden slechter is dan onder de 100 granden. bij gewoon normalen typen olie.

greets dukw

Geplaatst: do 12 mar, 2009 18:36
door backfire
olietemp, gewoon ff zoeken op 2cv.nl, enorm veel info over, wordt elk jaar weer over begonnen.

Geplaatst: vr 13 mar, 2009 17:38
door DUKW
jah ik weet het dat er elk jaar weer over begonnen word ind.
maar vind die temparaturen zo hoog. want volgens mij klopt dat niet maar ben het aan het navragen op me werk.

greets dukw

Geplaatst: vr 13 mar, 2009 17:48
door backfire
Je kunt ook vragen bij de olieproducenten, die geven die informatie ook gewoon en dan weet je het zeker. Maar ook die info staat gewoon in de diverse topics, uit mijn hoofd van Mobil, Kroon en Castrol.

Kon het niet laten

Mobil 1 Hot Temperature Properties

So what value is this at high temperatures? At high temperatures the oil molecule in synthetic oils are far more stable and degenerate less. This means not only do synthetic oils maintain lubrication integrity, they continue to cool and clean engine components at constant temperatures of up to 180°C, and can handle short term temperatures in excess of 200°C.

Geplaatst: vr 13 mar, 2009 19:02
door Jeroen-citroen
Let bij bovenstaande wel even op dat je eend geen volsyntheet mag hebben :wink:

Geplaatst: za 14 mar, 2009 07:14
door Gerard2cv
Jeroen,waar komt die wijsheid vandaan?