sludge.....sludge weg

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 10 feb, 2009 07:19

Het product is WYnns Engine Stop Leak.En in mijn tijd was 1ltr op 1000km geen reden voor reparatie,omdat de kosten boven de prijs van
de olie uit ging.En voor een boxermotor is olieverbruik heel normaal
Als je dit niet acceptabel vind,moet je een nieuwe auto kopen,maar dan
schrijf je meer af,als dat je nu aan olie bijvult.En het pijl hoeft ook niet
op maximaal te staan,maar niet onder minimum

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 10 feb, 2009 19:27

ik merk dat olie verbruikende blokjes stoppen met verbruiken als je hem net iets onder het minimum houd, dus gewoon wachten!! haha. maar werkt wel

Martijn, Arnhem
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 171
Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01

Bericht door Martijn, Arnhem » di 10 feb, 2009 22:36

ja, je kunt er ook geen olie instoppen hè....
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 11 feb, 2009 11:32

Ik vul liever olie bij dan dat ik rij met een te laag oliepijl.

Ben benieuwd wat er gebeurt wanneer je een bocht hard induikt en je olie naar 1 kant van het blok gesmeten wordt. Dan heb je dus kans op schade omdat er te weinig olie in kan zitten.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » wo 11 feb, 2009 12:05

Als je een kwartier aan een stuk hard het zelfde rondje blijft rijden zul je vast wel wat merken, maar één snel genomen bocht.......
Wat dacht je van het starten van een koude motor met olie die bijna stroop is?
Een motor kan best wel wat hebben!
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 11 feb, 2009 13:45

Daarbij zit de aanzuiging van de oliepomp op zo'n plaats dat ik dat niet
voor mogelijk houd

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » do 12 feb, 2009 12:35

Ik rijd liever met olie op pijl. Ben niet zo van de risico's. Maar zaterdag ga ik de olieverwisselen. Eerst een goede rit en daarna alle bende eruit laten lopen. Ik zie het nu aan mijn oliepijlstok dat het daar zowat aan kleeft en is pikzwart.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » do 12 feb, 2009 22:28

Er staat niet voor niets een minimum niveau op de peilstok. Olieverbruik, als dit uit de hand gaat lopen, moet opgelost worden. En met een te laat peil rijden lijkt me niet de juiste oplossing.

Ik weet dat bij bepaalde motorblokken, van een Duits merk met de blauw-witte propellor, door een te laag peil wel schade ontstond bij sportief bochtengedrag. Ik heb het dan wel over de snellere M modellen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 12 feb, 2009 23:21

het is maar ervaring!!!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 16 feb, 2009 11:38

Juist, ik heb kennelijk een andere ervaring ;)
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Martijn, Arnhem
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 171
Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01

Bericht door Martijn, Arnhem » ma 16 feb, 2009 15:43

Tuurlijk is het zo dat wanneer je een lekkage ergens hebt er meer olie uitlekt wanneer er veel olie inzit en weinig als er weinig inzit. Vervolgens niet altijd tot max vullen is dan een simpele remedie. Die ervaring heb ik ook wel uit het verleden.

Maar om dan maar onder het minimum te gaan zitten is vragen om moeilijkheden. En inderdaad, je kunt dan in een bocht van bijv. een klaverblad horen dat er te weinig inzit.

Dit is meer iets onder het kopje "hoe mol ik m'n motor" ?

Martijn Arnhem
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 16 feb, 2009 16:10

Martijn,het gaat erom om niet eerder bijvullen tot als hij op het minimum pijl staat.Er zijn veel eenden die snel zakken van maximaal
naar net boven het minimum en daar blijven staan.Dus als je dat steeds
bijvult heb je een oliezuiper en dezelfde die hem net boven minimum laten
verbruiken helemaal geen olie,met dezelfde auto.De fabriek heeft dat
minimum toch niet voor niets gemaakt

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 16 feb, 2009 16:46

Als ie boven het minimum staat moet het kunnen. Eronder is een ander verhaal lijkt me.

Dan mis je dus meer dan een liter op iets van 2.5 totaal. Is aardig wat.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 16 feb, 2009 17:46

TB,Het is wel 0.4 op 3ltr

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 16 feb, 2009 17:52

Hoe kom je aan 3 liter, gerard?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie