sludge.....sludge weg
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Het product is WYnns Engine Stop Leak.En in mijn tijd was 1ltr op 1000km geen reden voor reparatie,omdat de kosten boven de prijs van
de olie uit ging.En voor een boxermotor is olieverbruik heel normaal
Als je dit niet acceptabel vind,moet je een nieuwe auto kopen,maar dan
schrijf je meer af,als dat je nu aan olie bijvult.En het pijl hoeft ook niet
op maximaal te staan,maar niet onder minimum
de olie uit ging.En voor een boxermotor is olieverbruik heel normaal
Als je dit niet acceptabel vind,moet je een nieuwe auto kopen,maar dan
schrijf je meer af,als dat je nu aan olie bijvult.En het pijl hoeft ook niet
op maximaal te staan,maar niet onder minimum
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01
Als je een kwartier aan een stuk hard het zelfde rondje blijft rijden zul je vast wel wat merken, maar één snel genomen bocht.......
Wat dacht je van het starten van een koude motor met olie die bijna stroop is?
Een motor kan best wel wat hebben!
Wat dacht je van het starten van een koude motor met olie die bijna stroop is?
Een motor kan best wel wat hebben!
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Ik rijd liever met olie op pijl. Ben niet zo van de risico's. Maar zaterdag ga ik de olieverwisselen. Eerst een goede rit en daarna alle bende eruit laten lopen. Ik zie het nu aan mijn oliepijlstok dat het daar zowat aan kleeft en is pikzwart.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
Er staat niet voor niets een minimum niveau op de peilstok. Olieverbruik, als dit uit de hand gaat lopen, moet opgelost worden. En met een te laat peil rijden lijkt me niet de juiste oplossing.
Ik weet dat bij bepaalde motorblokken, van een Duits merk met de blauw-witte propellor, door een te laag peil wel schade ontstond bij sportief bochtengedrag. Ik heb het dan wel over de snellere M modellen.
Ik weet dat bij bepaalde motorblokken, van een Duits merk met de blauw-witte propellor, door een te laag peil wel schade ontstond bij sportief bochtengedrag. Ik heb het dan wel over de snellere M modellen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01
Tuurlijk is het zo dat wanneer je een lekkage ergens hebt er meer olie uitlekt wanneer er veel olie inzit en weinig als er weinig inzit. Vervolgens niet altijd tot max vullen is dan een simpele remedie. Die ervaring heb ik ook wel uit het verleden.
Maar om dan maar onder het minimum te gaan zitten is vragen om moeilijkheden. En inderdaad, je kunt dan in een bocht van bijv. een klaverblad horen dat er te weinig inzit.
Dit is meer iets onder het kopje "hoe mol ik m'n motor" ?
Martijn Arnhem
Maar om dan maar onder het minimum te gaan zitten is vragen om moeilijkheden. En inderdaad, je kunt dan in een bocht van bijv. een klaverblad horen dat er te weinig inzit.
Dit is meer iets onder het kopje "hoe mol ik m'n motor" ?
Martijn Arnhem
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Martijn,het gaat erom om niet eerder bijvullen tot als hij op het minimum pijl staat.Er zijn veel eenden die snel zakken van maximaal
naar net boven het minimum en daar blijven staan.Dus als je dat steeds
bijvult heb je een oliezuiper en dezelfde die hem net boven minimum laten
verbruiken helemaal geen olie,met dezelfde auto.De fabriek heeft dat
minimum toch niet voor niets gemaakt
naar net boven het minimum en daar blijven staan.Dus als je dat steeds
bijvult heb je een oliezuiper en dezelfde die hem net boven minimum laten
verbruiken helemaal geen olie,met dezelfde auto.De fabriek heeft dat
minimum toch niet voor niets gemaakt