Pagina 4 van 5

Geplaatst: di 10 feb, 2009 07:19
door Gerard2cv
Het product is WYnns Engine Stop Leak.En in mijn tijd was 1ltr op 1000km geen reden voor reparatie,omdat de kosten boven de prijs van
de olie uit ging.En voor een boxermotor is olieverbruik heel normaal
Als je dit niet acceptabel vind,moet je een nieuwe auto kopen,maar dan
schrijf je meer af,als dat je nu aan olie bijvult.En het pijl hoeft ook niet
op maximaal te staan,maar niet onder minimum

Geplaatst: di 10 feb, 2009 19:27
door Ramon
ik merk dat olie verbruikende blokjes stoppen met verbruiken als je hem net iets onder het minimum houd, dus gewoon wachten!! haha. maar werkt wel

Geplaatst: di 10 feb, 2009 22:36
door Martijn, Arnhem
ja, je kunt er ook geen olie instoppen hè....

Geplaatst: wo 11 feb, 2009 11:32
door TB
Ik vul liever olie bij dan dat ik rij met een te laag oliepijl.

Ben benieuwd wat er gebeurt wanneer je een bocht hard induikt en je olie naar 1 kant van het blok gesmeten wordt. Dan heb je dus kans op schade omdat er te weinig olie in kan zitten.

Geplaatst: wo 11 feb, 2009 12:05
door leo top
Als je een kwartier aan een stuk hard het zelfde rondje blijft rijden zul je vast wel wat merken, maar één snel genomen bocht.......
Wat dacht je van het starten van een koude motor met olie die bijna stroop is?
Een motor kan best wel wat hebben!

Geplaatst: wo 11 feb, 2009 13:45
door Gerard2cv
Daarbij zit de aanzuiging van de oliepomp op zo'n plaats dat ik dat niet
voor mogelijk houd

Geplaatst: do 12 feb, 2009 12:35
door BasvanEerden
Ik rijd liever met olie op pijl. Ben niet zo van de risico's. Maar zaterdag ga ik de olieverwisselen. Eerst een goede rit en daarna alle bende eruit laten lopen. Ik zie het nu aan mijn oliepijlstok dat het daar zowat aan kleeft en is pikzwart.

Geplaatst: do 12 feb, 2009 22:28
door TB
Er staat niet voor niets een minimum niveau op de peilstok. Olieverbruik, als dit uit de hand gaat lopen, moet opgelost worden. En met een te laat peil rijden lijkt me niet de juiste oplossing.

Ik weet dat bij bepaalde motorblokken, van een Duits merk met de blauw-witte propellor, door een te laag peil wel schade ontstond bij sportief bochtengedrag. Ik heb het dan wel over de snellere M modellen.

Geplaatst: do 12 feb, 2009 23:21
door Ramon
het is maar ervaring!!!

Geplaatst: ma 16 feb, 2009 11:38
door TB
Juist, ik heb kennelijk een andere ervaring ;)

Geplaatst: ma 16 feb, 2009 15:43
door Martijn, Arnhem
Tuurlijk is het zo dat wanneer je een lekkage ergens hebt er meer olie uitlekt wanneer er veel olie inzit en weinig als er weinig inzit. Vervolgens niet altijd tot max vullen is dan een simpele remedie. Die ervaring heb ik ook wel uit het verleden.

Maar om dan maar onder het minimum te gaan zitten is vragen om moeilijkheden. En inderdaad, je kunt dan in een bocht van bijv. een klaverblad horen dat er te weinig inzit.

Dit is meer iets onder het kopje "hoe mol ik m'n motor" ?

Martijn Arnhem

Geplaatst: ma 16 feb, 2009 16:10
door Gerard2cv
Martijn,het gaat erom om niet eerder bijvullen tot als hij op het minimum pijl staat.Er zijn veel eenden die snel zakken van maximaal
naar net boven het minimum en daar blijven staan.Dus als je dat steeds
bijvult heb je een oliezuiper en dezelfde die hem net boven minimum laten
verbruiken helemaal geen olie,met dezelfde auto.De fabriek heeft dat
minimum toch niet voor niets gemaakt

Geplaatst: ma 16 feb, 2009 16:46
door TB
Als ie boven het minimum staat moet het kunnen. Eronder is een ander verhaal lijkt me.

Dan mis je dus meer dan een liter op iets van 2.5 totaal. Is aardig wat.

Geplaatst: ma 16 feb, 2009 17:46
door Gerard2cv
TB,Het is wel 0.4 op 3ltr

Geplaatst: ma 16 feb, 2009 17:52
door TB
Hoe kom je aan 3 liter, gerard?