Pagina 4 van 4

Geplaatst: zo 25 jan, 2009 20:21
door Deuche Fester
Goed, ik heb toch een mooi setje koppen gevonden die beiden deze plaatjes hadden. Ik ga er even vanuit dat dit loodvrij koppen zijn, al zou dat eerder afhangen van de kleppen en diens onderdelen. Verharde kleppen en klepgeleiders/klepseals?

Die plaatjes houden zowiezo de cilinder op de cilinderkop. Je kunt deze niet van elkaar af krijgen als de plaatjes niet verwijderd worden. Dit is wat ikzelf in elk geval concludeer. Wat nou het effectieve nut is weet ik ook niet.

Geplaatst: ma 26 jan, 2009 00:55
door TB
Volgens mij moet het voor extra koeling zorgen. Helemaal precies weet ik het ook niet.

Geplaatst: ma 26 jan, 2009 07:31
door Gerard2cv
Ik heb geen idee,maar misschien in andere landen,waar bv veel meer
zand ligt.

Geplaatst: ma 26 jan, 2009 11:17
door Charleston 88
Hoezoe zand?, wat is dan de relatie met deze plaatjes? Is er invloed op de koeling?

Geplaatst: ma 26 jan, 2009 15:08
door Gerard2cv
Frankrijk had nog kolonieen in Noord Afrika en daar lag behoorlijk wat
zand dat schade aan de aluminium pijpjes kon aanrichten en langs de
koppen was de grootste luchtstroom

Geplaatst: di 10 mar, 2009 22:57
door jeroen-2cv
Die A06/635 is toch de laatste motor uit de 602cc serie
_________________
41 jaar bij Citroën gewerkt en nu in de A.O.W
Tel 0181-633104 tot 18.00

Klopt niet helemaal Gerard.
Ik ben in het bezit van een rode 2CV Club van juli 1990 met een 06/664 motor (uit Duitsland geimporteerd).
Volgens het orginele Duitse instructieboekje mag er zelfs 91 octaan in.
Ik heb dit bij onze oosterburen ook diverse malen getankt en met 95 en 98 merk ik geen verschil.

Dus ook de site van jeroen-cats is hierin niet volledig.

Geplaatst: wo 11 mar, 2009 07:51
door Gerard2cv
Sorry Jeroen,Je heb helemaal gelijk

Geplaatst: wo 1 apr, 2009 13:00
door thomaaas
'k heb btw ook wel eens gehoord dat die kapjes ervoor zijn om te voorkomen dat er oliedampen in de kachel/koeltunnel komen, mij leek dit alleen niet heel logies, want die kapjez zijn niet gasdicht. Maar dat had ik hier ook een keer gelezen, ik weet alleen niet meer waar.

tot sinas!