Pagina 4 van 7
Geplaatst: di 21 apr, 2009 17:34
door Baccio
Deze potten kunnen er weer een tijdje tegen denk ik.
Geplaatst: di 21 apr, 2009 17:35
door Baccio
Ik wit niet dat de achterschokbrekers langer zijn dan voor. Ik had 4 dezelfde. Zoals je kunt zien is deze echt te kort.
Geplaatst: di 21 apr, 2009 17:37
door Baccio
Kijk eens, het lijkt weer ergens op. Iemand een idee hoe de hond heet ?????
Geplaatst: di 21 apr, 2009 17:38
door Baccio
De velgen ontvet, ontroest, geprimerd en gespoten. Veel werk hoor !
Geplaatst: di 21 apr, 2009 17:39
door Baccio
Wie nuuj !!
Geplaatst: di 21 apr, 2009 17:56
door the Nosepicker
Sjoean!
Geplaatst: wo 22 apr, 2009 00:03
door Punky
Netjes!!!
Geplaatst: ma 27 apr, 2009 19:49
door Baccio
Zo, vandaag weer even tijd gevonden om aan de eend te werken. Inmiddels staan de wielen er op en hebben we de motor weer op het chassis gelegd.
Het begint echt ergens op te lijken. Verder de remklauwen weer gemonteerd met nieuwe blokken. Ja de blokjes of schijfjes voor de handrem zaten echt zo verpakt.

Nieuwe uitlaatdemper er onder en het ziet er weer uit als nieuw. In het weekend natuurlijk naar Utrecht naar de beurs. Lekker weer wat restauratie-energie opdoen en wat onderdeeltjes kopen.
Ik las dat de electronische ontsteking daar in de aanbieding komt, dus als ik die volgende week gemonteerd heb kan ik proberen of de motor nog loopt.
Heeft toch 11 jaar stilgestaan. Ben benieuwd.
Als ik het eerder gezien had, had ik het vet van de blauwe remschijf afgeveegd.
Ik merkte wel dat er wat speling in de aandrijfassen zit en wel tussen de spieen en de spiebanen. Moet daar wat inzitten of moet ik vernieuwen ?
Dan is het onderstel bijna klaar en kan ik met de koets beginnen.
Geplaatst: ma 27 apr, 2009 21:09
door Bertje Beige
Netje's hoor, ik heb ook wat ruimte op die spiebanen, ik weet niet of het zo hoort, maar ik zou het als ik jou was gewoon schoonmaken, opverven, invetten en monteren.
Na het monteren nog even met de vetspuit wat vet toevoegen, niet teveel, want dan blijft de Eend na een scherpe bocht even scheef hangen.
Succes
Geplaatst: ma 27 apr, 2009 22:01
door AZL57
Beetje speling kan geen kwaad.
Geplaatst: di 28 apr, 2009 07:07
door Gerard2cv
Baccio,Ik zag op de foto's dat de trekstangen nu zonder carosserie al vrij
recht staan,Dan zal hij met carosserie dus veel te laag komen,Ik raad je aan om hem nu vast een stuk hoger te draaien.Verder mijn complimenten

Geplaatst: di 28 apr, 2009 14:11
door Eminence Grise
He Herman..
de ophangrubber toch al gemonteerd?
Heb net ff gekeken en de bolle kant zit aan de kant van de bak.....maar dat heb je dan wss zelf al ontdekt....
Het ziet er in ieder geval prachtig uit...complimenten
Geplaatst: di 28 apr, 2009 14:18
door Baccio
Gerard Maas schreef:Baccio,Ik zag op de foto's dat de trekstangen nu zonder carosserie al vrij
recht staan,Dan zal hij met carosserie dus veel te laag komen,Ik raad je aan om hem nu vast een stuk hoger te draaien.Verder mijn complimenten :lol:
Bedankt voor het advies. Ik neem aan dat deze stangen wel wat kunnen hebben maar ik ben altijd bang dat ze breken. Ik heb niet het speciale gereedschap hiervoor maar voorkant opkrikken en aandraaien met een bahco mag ook ??
Geplaatst: di 28 apr, 2009 14:26
door Baccio
Ik zal nu binnenkort gaan beginnen met de koets. Zoals te zien is moeten hier enkele stukken ingelast worden. Ik zie net in een folder van van Cranenbroek dat zij een Co2 Lasapparaat in de aanbiedingen hebben voor 58 Euro. Is van het merk Kinzo. De kwaliteit zal niet van professioneel niveau zijn maar voor een paar dunne eenden plaatjes zal het toch wel voldoen ? Ik moet sowieso een apparaat huren voor een weekend en ben dat bedrag dan ook kwijt. Heeft er iemand ervaring met zo een apparaatje ?
Geplaatst: di 28 apr, 2009 15:06
door dyane_maniac
58 euro? ik denk dat je er van uit kunt gaan dat ze een 0 er achter zijn vergeten te zetten of dat je er met een grote boog omheen moet lopen of dat ze daar voor sinterklaas aan het spelen zijn