Chassis wissel en de RDW.
Een andere vraag wat op dit topic aansluit.. Ik heb ergens gelezen dat een
Chassis wissel tegenwoordig als reparatie wordt gezien. Dat betekent dat je een chassis en motor wissel in 1x zou kunnen doen. Ik kan het alleen nergens meer terug vinden... Kan iemand dit bevestigen en aangeven waar dit beschreven staat? THNX
Chassis wissel tegenwoordig als reparatie wordt gezien. Dat betekent dat je een chassis en motor wissel in 1x zou kunnen doen. Ik kan het alleen nergens meer terug vinden... Kan iemand dit bevestigen en aangeven waar dit beschreven staat? THNX
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Mag een motorwissel sowieso niet dan zonder goedkeuring van het RDW?Lurch schreef:Een andere vraag wat op dit topic aansluit.. Ik heb ergens gelezen dat een
Chassis wissel tegenwoordig als reparatie wordt gezien. Dat betekent dat je een chassis en motor wissel in 1x zou kunnen doen. Ik kan het alleen nergens meer terug vinden... Kan iemand dit bevestigen en aangeven waar dit beschreven staat? THNX
Hoe kan ik trouwens zien of in mijn auto nog de motor af fabriek in zit?
Kan mij dat iemand vertellen?
-
- Addicted user
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
chassiswissel is inderdaad reparatie, toevallig pas nog navraag gedaan bij mijn 2cv garage. Motorwissel mag dus tegelijk met chassiswissel, wat goed uit komt, daar ik dat dus ook gedaan heb. Maandag kan ik je er meer over vertellen
EJ met motorwissel gaat het om van bijvoorbeeld een 2cv4 naar 2cv6 motor, of van 2cv6 naar visa motor. Andere motor mag ook als de RDW het maar goed vindt.
EJ met motorwissel gaat het om van bijvoorbeeld een 2cv4 naar 2cv6 motor, of van 2cv6 naar visa motor. Andere motor mag ook als de RDW het maar goed vindt.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Hoera,
vanochtend een positief antwoordt gehad van het RDW. Ze hebben, via een aantal foto's. kunnen bepalen dat mijn auto in ieder geval nog de originele motor heeft en dat het geheel bij elkaar hoort. Dus reden dat ze wille komen om een vooronderzoek te doen. Als dat goed is, en daar ga ik vanuit, gaan ze de boel labelen en kan ik een nieuw chassis gaan monteren. Zij slaan er dan naderhand,als de auto klaar is, het nummer in.
vanochtend een positief antwoordt gehad van het RDW. Ze hebben, via een aantal foto's. kunnen bepalen dat mijn auto in ieder geval nog de originele motor heeft en dat het geheel bij elkaar hoort. Dus reden dat ze wille komen om een vooronderzoek te doen. Als dat goed is, en daar ga ik vanuit, gaan ze de boel labelen en kan ik een nieuw chassis gaan monteren. Zij slaan er dan naderhand,als de auto klaar is, het nummer in.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Nee, ik heb nog geen chassis. Hier heb ik dus nog even mee gewacht. Zal nu eens wat gaan googelen naar een nieuw chassis.backfire schreef:Als je al een ander chassis hebt liggen dan hangen ze daar een label aan. Bij mij heb ik onder toezicht van rdw het oude chassis nummer er uit geslepen en deze is meegenomen door RDW.
Tegenwoordig hoor je verhalen dat elk origineel gelijkend chassis geaccepteerd wordt door de RDW.
Is dat werkelijk zo, en wordt een verzinkt chassis zonder certificaat dan zonder meer geaccepteerd?
Moet daar dan wel een aankoopbewijs en verklaring van de fabrikant bij zitten?
Of is het wijsheid om een chassis met certificaat aan te schaffen?
Ik wil het chassis van mijn dagelijkse eendje (al lelijk aan gelast, niet al te fris meer) vervangen door een verzinkt exemplaar, maar wil graag zeker weten of de RDW er ook zonder problemen een nummer in graveert.....
Is dat werkelijk zo, en wordt een verzinkt chassis zonder certificaat dan zonder meer geaccepteerd?
Moet daar dan wel een aankoopbewijs en verklaring van de fabrikant bij zitten?
Of is het wijsheid om een chassis met certificaat aan te schaffen?
Ik wil het chassis van mijn dagelijkse eendje (al lelijk aan gelast, niet al te fris meer) vervangen door een verzinkt exemplaar, maar wil graag zeker weten of de RDW er ook zonder problemen een nummer in graveert.....
Eendracht maakt macht.
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Ik was ook wat zenuwachtig en had mijn chassis op het dak meegenomen naar de schouwing. Die keurmeester had er geen moment naar gekeken, niet eens naar gevraagd, ondanks dat het een zeer sympathieke vent was. Aan het einde zelf maar aangegeven dat ik het chassis mee had genomen om te vragen of deze geaccepteerd zou worden (voordat ik er iets onder bout dat er weer onder vandaan gehaald mag worden). Zijn reactie was uiterst nuchter: Ooh ja, dat had ik al lang gezien, die is prima. Nog steeds zonder er echt naar te kijken
Dus ik zou mij er geen zorgen over maken. Ik heb trouwens een 2cv city chassis van eendenspul, ik denk dat jij die ook wil gebruiken?

Ik voel ook veel voor het 2cv City chassis.Rossero schreef: Ik heb trouwens een 2cv city chassis van eendenspul, ik denk dat jij die ook wil gebruiken?
Ben nog een andere eend aan het restaureren en daar heb ik een imitatie van Cassis onder zitten, ziet er hetzelfde uit als een origineel.
Wil nu eens wat anders proberen. Op MP wordt 2cv City voor een mooie prijs aangeboden...
Duckknutsel en Rossero: bedankt voor jullie reacties.
Eendracht maakt macht.
Had inderdaad gelezen over de diameter van jouw veerpotbussen.....Rossero schreef:Google ook eens op 2cv shitty chassisen maak dan een weloverwogen keuze (prijs/kwaliteit). Het chassis is een stuk minder stijf en op mijne waren de veerpotbussen van de verkeerde diameter. Dit schijnt tegenwoordig opgelost te zijn, maar meet ze even op voordat je een chassis mee naar huis neemt
Mark van Boekel probeert een goed chassis te regelen; wacht nog even op zijn berichten.
Bedankt voor je info!
Eendracht maakt macht.
Overigens, zou de RDW er een probleem van maken als ik na schouwing de derde zijruitjes van de koets dichtlas? Heb altijd al een ZDZ willen hebben...
Er moet sowieso een hoop gelast worden aan de koets, zeker voor de komende APK, dus wil dan meteen die zijruiten dichtmaken.
Of zou ik hiermee beter kunnen wachten tot na de inslag van het nieuwe chassisnummer?
Er moet sowieso een hoop gelast worden aan de koets, zeker voor de komende APK, dus wil dan meteen die zijruiten dichtmaken.
Of zou ik hiermee beter kunnen wachten tot na de inslag van het nieuwe chassisnummer?
Eendracht maakt macht.
-
- Heavy user
- Berichten: 3072
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Chassis wissel en de RDW.
Er staat hier op de site een achterhaald verhaal over de herinslag van het chassisnummer.
Is het een idee die publicatie te verwijderen om niemand in problemen te brengen?
Via Google kun je daar namelijk prima op uit komen.
Het schouwen was toen nog niet van toepassing...
Is het een idee die publicatie te verwijderen om niemand in problemen te brengen?
Via Google kun je daar namelijk prima op uit komen.
Het schouwen was toen nog niet van toepassing...
-
- Heavy user
- Berichten: 3072
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Chassis wissel en de RDW.
Het lijkt er op dat de foutieve pagina verwijderd is.
Ik krijg nu een melding 'fout 404' pagina niet gevonden.
Ik krijg nu een melding 'fout 404' pagina niet gevonden.