Pagina 4 van 4

Geplaatst: di 2 jun, 2015 13:30
door rusty
afgelopen weekend dit rammelblok uit elkaar gehaald (omdat ik de krukas wilde gebruiken voor een ander blok)

en toen ontdekte ik dat er een stukje van t antischuimrooster was afgebroken, dit zou de rammel goed kunnen hebben veroorzaakt!

greetzzzzzzzz

Rusty

rooster

Geplaatst: di 2 jun, 2015 15:36
door Le Patron
Bekend probleem bij de Visa motor, maar of dat het gerammel heeft veroorzaakt?
Ben benieuwd.

Geplaatst: wo 3 jun, 2015 08:42
door rusty
Hi, Daar ben ik dus ook wel benieuwd naar, of dat nou echt de rammel heeft veroorzaakt, of dat t toch detoneren was, of een versleten krukas!

er zit dus radiale speling op mijn krukaslager (middelste t is een visa dus die heeft er een extra) maar ik kan nergens vinden wat die speling mag zijn!

gisteren de vraagbaak 2cv6, haynes 2cv6, vraagbaak Visa en kluwer Visa erop nageslagen maar geen duidelijk antwoord wat de radiale lagerspeling mag zijn (al is t maar 1/1000, speling moet er zijn! )

enige wat ik heb gevonden is t volgende in de haynes van 2cv6, mijn technisch Engels is redelijk goed, maar ik wil t zeker weten!:

Afbeelding

bearing shell diametrical clearance: 0.055 - 0.111 mm, is dit de radiale speling van het (hoofd) lager van de krukas?? in dat geval zijn mijn beide krukassen goed!

dit zijn de waarden van een 2cv6, zijn die voor een visa t zelfde?

als iemand t weet, of de Haynes van visa (of t werkplaatshandboek) in de kast heeft staan en dat even na kan kijken graag!

thnx!

speling

Geplaatst: wo 3 jun, 2015 09:57
door Le Patron
Ik heb een boek daar wordt alleen over de Axiale speling gesproken, die zit tussen de 0.07 en 0.14. Nu moet ik zeggen dat ik ze nogal eens gezien heb met veel meer speling en wordt gewoon mee gereden. De radiale speling tot 0.111 lijkt mij wel erg veel, maar wordt inderdaad aangeven bij de 2cv.

Geplaatst: wo 3 jun, 2015 18:55
door rusty
Dan ga ik t er maar op wagen,

Komend weekend helaas geen tijd, ik moet toch nog wat onderdelen bestellen. Iig zijn de koppen vandaag of morgen klaar dus dan kan ik ze weer in elkaar zetten!

Greetzzzzz

Rusty

Geplaatst: wo 3 jun, 2015 20:46
door Bartje
Ik zou als ik jouw was alles goed nakijken en me nog eens achter de oren krabben of dat spul nog okay is.
Ik heb laats een visa blok uit elkaar gehaald waarvan het hele rooster in stukjes lag, hierdoor is de oliemond verstopt gaan zitten en het blok helemaal in puin gereden alle lagers eruit, overal slijtagesporen door gebrek aan olie.
Het zou kunnen dat jouw spul hier helaas al goed naar op weg was..

Geplaatst: do 4 jun, 2015 07:57
door rusty
lagers en oppervlakken zien er allemaal nog prima uit, alleen dus die speling op het 'hoofd' lager

er was gelukkig maar een stukje los (zo'n zijflapje), en die zat aan t magneetje van de aftapplug geplakt.

ik heb zelf met dit blok gereden, en toen die begon te rammelen, niet veel km'smeer gemaakt en rustiger gereden. toen t blok vervangen voor een andere, dus dat heeft em waarschijnlijk nog gered!


maar dus nog steeds op zoek naar de officiƫle lagerspeling van de visa krukas!

greetzzzzzzzzzz

Geplaatst: vr 5 jun, 2015 09:35
door Bartje
O ja okay, dan valt het iid wel mee, gelukkig maar!
Als van het weekend niemand verder kan helpen, stuur me dan maandag even een mailtje ik heb thuis een visa boek staan waar het misschien in staat. Ben pas zondagavond weer thuis dus kan nu niet kijken.

Geplaatst: ma 8 jun, 2015 07:59
door rusty
Zo, ben een weekendje weg geweest, dus niks gedaan aan het blok.

Mijn vader heeft de koppen weer opgehaald bij t revisiebedrijf en meteen gevraagd voor de lagerspeling, en 6/100 mm was absoluut geen probleem, dus dan ga ik de beste van de 2 krukassen lekker gebruiken!

@ Bartje, mocht je nog ff kunnen kijken of t in jou boek wel staat, zou me dat nog meer zekerheid geven!

greetzzzzzzzzzzz, Rusty