Pagina 4 van 26
Geplaatst: wo 12 aug, 2009 16:18
door 2cvmaarten
Leuk project! vooral foto's zijn erg leuk

Geplaatst: do 13 aug, 2009 23:12
door Punky
Vandaag 2dehands BX stoelen gehaald in Vught met de Ami en hij loopt goed en slaat niet meer af. Er is nog een kleiningheidje. Hij lijkt plankgas ietsjes in te houden. Laat je het gas iets los, dan trekt hij goed door en haalt de 120km/uur. Ook olieverbruik lijkt een heel eind over te zijn. Maar dat zal pas met zekerheid blijken na een langere rit op de snelweg.
Ook de veerpotten gesmeerd met 120ml wonderolie per kant, maar de zeehond is er nog niet helemaal uit. Dus ik denk dat ik er per zijde nog maar eens een flesje van 120ml inkieper. Dan zou de zeehond helemaal verjaargd moeten zijn.
Morgen kijken of ik vast aan de bruine plekken op de koets kan beginnen.
Ben nog niet geheel uit de kleur.
Twijfel tussen:
Oud blauw met beige dak. (Op zich wel netjes, maar misschien iets te netjes in verhouding met de deuken.)
Legergroen
of
Legerbeige (Desert)
Op een of andere manier vind ik de legerkleuren bij de deuken passen en alle vrolijkere tinten bij een strakkere auto. Verf wordt trouwens sowieso mat of zijdeglans.
Ook vermoed ik dat ik zal gaan voor de ordinaire lak op terpentinebasis. Industrielak en autolak gaat me iets teveel kosten namelijk.
Geplaatst: do 13 aug, 2009 23:16
door backfire
Ow? wat betaal je dan voor 1 liter gewone verf op terpentine basis?
Geplaatst: do 13 aug, 2009 23:22
door siemen
ik zeg 1 ding!
je hebt doorzetings vermogen nodig bij laswerk van een ami.
dingen zitten er onlogisch maar stevig inelkaar!
Geplaatst: vr 14 aug, 2009 00:32
door Punky
backfire schreef:Ow? wat betaal je dan voor 1 liter gewone verf op terpentine basis?
Voor het legergroen of beige betaal ik 18,- per liter. Bij de Praxis heb je eigenmerk voor rond de 20 de liter en Histor voor een 7 eurie meer.
Industrielak bij de verfdump gaat me 35,- kosten.
siemen schreef:ik zeg 1 ding!
je hebt doorzetings vermogen nodig bij laswerk van een ami.
dingen zitten er onlogisch maar stevig inelkaar!
Start eens een topic met veel foto's dan.

Geplaatst: vr 14 aug, 2009 08:20
door backfire
Dan betaal je te veel voor de industrielak, maar toch 26 euro ben je altijd kwijt.
Geplaatst: vr 14 aug, 2009 09:45
door dyane_maniac
maar met industrielak heb je tenminste geen gezeur dat het lelijk wordt als er eens een flots benzine over gaat etc.
(been there done that) oh en zeker geen hammerite gebruiken!
Geplaatst: vr 14 aug, 2009 09:49
door Jeroen-citroen
Gaat lekker zo Dolf

En de kleur doe maar legergroen vind ik wel stoer

Geplaatst: vr 14 aug, 2009 12:08
door Punky
dyane_maniac schreef:maar met industrielak heb je tenminste geen gezeur dat het lelijk wordt als er eens een flots benzine over gaat etc.
(been there done that) oh en zeker geen hammerite gebruiken!
Dus als ik het goe dbegrijp kan ik het beste gaan voor de industrielak? Wat is eigenlijk het verschil tussen gewone lak en industrielak?
Vandaag de grootste roestplekken bijgewerkt met Comma Stoprust. Plekken onder de dakgoot plekken nog hard te zijn. Dus dat scheelt weer laswerk.
Alleen gaat een deurscharnier wat stroef en daardoor wordt de koets wat opengetrokken. Hier moet ik wel een keer naar kijken. En na het stofzuigen van de bodem bleek de koffer nog steeds hard te zijn, alleen de voetenbak is voor hele delen weggerot. Op een plek zie ik zelf de ongehanvende chassisplaat onder de koets uitkomen. Ook zitten er wat gaten in de voorste delen van de bodemplaat. Ik heb op de dorpels staan springen en de voetenbak lijkt nog voldoende steun te geven aan de koets. Dus ik ga dit behandelen met een dikke laag Owatrol en denk dat ik er een dunne plaat overheen zet en aan de zijkanten popnagel. Dan wordt de roest geremd en ziet de voetenbak er voor het oog weer strak uit en blijft je hak nergens achterhangen.
Zojuist ook een nieuwe slang voor het luchtfilter kunnen vinden na de nodige telefoontjes.

Geplaatst: vr 14 aug, 2009 12:20
door dyane_maniac
industrielak is harder. gewone lak (en dan had ik zelfs al de s2u van sigma) blijft toch eigenlijk te zacht om je auto mee te schilderen. sneller beschadigingen en dof worden en poetsen is niet mogelijk. en dus ook snel bijtende vlekken tgv benzine morsen.
Geplaatst: vr 14 aug, 2009 12:28
door Punky
Net zitten googlen, maar ik kan geen industrielak vinden onder de 30,- de liter. Daarnaast wil ik een doffe laklaag hebben en is poetsen sowieso mijn hobby niet. Als ik de halve 2cv van Tom Duckpower in gedachten neem die in de Gammalak zit, dan denk ik toch dat ik voor deze optie ga. Ik kan hem dan bestellen, maar kom net ook het RAL nummer (RAL 6014 GeelOlijf) tegen, dus kan ik het zo laten maken in de bouwmarkt.
Deze link was wel leuk om te lezen.
http://74.125.77.132/search?q=cache:WD2 ... clnk&gl=nl
Resultaat is best aardig toch:

Geplaatst: vr 14 aug, 2009 13:24
door dyane_maniac
begrijp me niet verkeerd, ik heb ook huis tuin en keuken verf (zijdeglans) op de eend zitten, juist om een zo scrabby mogelijke look te hebben. maar je hoeft er maar met je broeksknoop langs te gaan en je hebt een diepe kras en dus ook snel roest. ik wou dat ik industrielak had gehaald.
om een mattiger effect te krijgen zou je ook een goedkope verfspuit kunnen gebruiken. je gaat dan nog eens extra "druppelen" dit levert een mooi mat effect op.
bedenk wel dat ik 1 liter lak heb gebruikt destijds om mn dyane te schilderen. laat je voor je ami 2, misschien 2,5 liter nodig hebben... praten we over een (paar) tientjes verschil en een enorm kwaliteits verschil
Geplaatst: vr 14 aug, 2009 13:33
door Tom Duckpower
dyane_maniac schreef:begrijp me niet verkeerd, ik heb ook huis tuin en keuken verf (zijdeglans) op de eend zitten, juist om een zo scrabby mogelijke look te hebben. maar je hoeft er maar met je broeksknoop langs te gaan en je hebt een diepe kras en dus ook snel roest. ik wou dat ik industrielak had gehaald.
Heb ik geen last van, maar ik heb dan ook niet het plaatwerk helemaal kaal gemaakt, alleen goed geschuurd en ontvet. Op de motorkap, die alleen ontvet is, laat de lak wel los als ik er met iets op kras.
Mijn deuren en spatborden zijn 3 jaar geleden gespoten en zitten na 3 jaar en 60000km nog goed in de verf.
En het is geen gamma-lak, maar Trimetal van de Verfland.
Precieze soort verf weet ik niet zo 123, maar dan kan EG, of Anne opzoeken, daar staan de potten verf nog.
Geplaatst: vr 14 aug, 2009 13:33
door Punky
Ik zal eens kijken of ze hier in de buurt ergens Wijzonol ofzo verkopen. Die naam kom ik veel tegen als ik google op industrielak.

Ik neem aan dat je die lak ook in elke RALkleur kunt krijgen.
Geplaatst: vr 14 aug, 2009 13:42
door dyane_maniac
gewoon naar een verfspecialist gaan. die weten er het meeste van af en zijn meestal niet te beroert je naar een conculega te verwijzen als zij het niet hebben