Wat tanken jullie het liefst?

Alles over het heerlijke eendrijden.

Wat tank je het liefst?

Maakt me niet uit
11
21%
Shell V-Power
4
8%
Texaco Euro XL
2
4%
Esso Energy Supreme
2
4%
BP Ultimate
3
6%
Total Excellium
3
6%
Q8 HiQ
0
Geen stemmen
95 met octaan booster
2
4%
Ik tank altijd 95
21
40%
Anders
5
9%
 
Totaal aantal stemmen: 53

Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jesper » ma 29 nov, 2010 13:59

Nooit meer Premium, Excellium of iets dergelijks tanken. Alleen nog
maar gewone euro 95 (voor motoren met lage compressie) of super 98
(voor motoren met hoge compressie):

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... r/speel/1/

Groet van
Jesper
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » di 30 nov, 2010 18:18

kortom, niks nieuws onder de zon, en ik weet niet wat die verschillende maatschappijen er dan wel in gooien, maar mijn auto vind het niet lekker
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 30 nov, 2010 22:33

ik tank naast bier en koffie enz gewoon euro 95 en nooit ergens last van gehad.

heel echt heel soms euro 98 maar waarom weet ik niet, is mij eens verteld.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » di 30 nov, 2010 23:19

Mij is tijdens de vliegopleiding verteld dat zomers goed is om euro98 te tanken voor een goede ontsteking en tegen de koolstofafzetting. Daar heb je met euro95 meer last van. Ik heb het zelf gemerkt tijdens het vliegen met een 4-cylinder boxer wat voor invloed euro95 en euro98 kunnen hebben. Zeker met verhoogde koolstofafzetting. Euro95 reageert erop de motor loopt slechter stationair en tijdens take-off merkte ik dat de motor niet goed op toeren komt (tot gevolg de start moest worden afgebroken). Helaas heeft het vliegtuig geen cilinderkop temperatuur meter anders kon je zien dat de temperatuur niet voldoende oploopt. Maar later met euro98 merkte je de reinigende werking en dan schrik je tijdens de vlucht het inhouden bij verschil in toerental (versnellen of vertragen).
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1884
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » di 30 nov, 2010 23:39

Lopen die vliegtuigmotortjes niet meer op Avgas 100LL dan?
Mooi handeltje vroeger die Avgas, zat iets van 1½ % ouderwets lood (TEL)in, lekker hoog oktaangehalte dus.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » wo 1 dec, 2010 13:57

Avgas 100LL wordt steeds minder gebruikt maar is nog wel verkrijgbaar. De vliegtuigen waar ik op vlieg kunnen op euro95 en euro98.

Als vervolg op mijn verhaal dat na de vlucht met euro98 de motor wel beter liep. Dan moet ik erbij zeggen dat dit vliegtuig van 1972 is.
Laatst gewijzigd door BasvanEerden op wo 1 dec, 2010 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

jeroen-2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 13 okt, 2008 11:20

Bericht door jeroen-2cv » wo 1 dec, 2010 18:06

iets meer dan 1,5 kuub diesel per jaar ':wink:'

Ik heb vorig jaar een keer aan een test van BP meegedaan en een paar weken op de ultimate diesel gereden.
Conclusie, de auto (C3 1.4 HDi uit 2004) is iets feller en het verbruik was iets lager.
Het lagere verbruik (ong, 4%) weegt niet op tegen de meerkosten
(ong 8%). Dus ben je dief van je eigen portemonnee.
10% zonnebloemolie (a 99 ct per liter) bij de diesel mengen heeft dan nog eerder zin. Je auto wordt er niet zuiniger door, maar het scheelt wel iets in de kosten ':lol:'



In de Aca gaat meestal 95 en soms 98

in de 2cv gaat 95, en bij onze oosterburen 91 mits deze goedkoper is dan de 95

De TinQ een dorp verderop (bij de Citroën-dealer) heeft nog 98, de Tango hier in het dorp heeft alleen 95 en (te dure) diesel.
Eend goed, al goed

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2678
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » wo 1 dec, 2010 18:33

Doe mij maar een kuub van die Avgaz 100LL
een voorraadje gelode benzine kan nooit kwaad voor een ander voertuig in mijn bezit...
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
jjrietman
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 269
Lid geworden op: zo 17 mei, 2009 23:05
Locatie: Rijsenhout

Bericht door jjrietman » zo 5 dec, 2010 00:01

BasvanEerden schreef:@jjrietman? In welk dorp woon je?
Precies aan de ander kant van de Haarlemmermeer.
2 straten bij Johan & Annette vandaan.
In de straat bij de Meerlanden zit de witte pomp met 98
JJ
- 2CV6 Club (1982) cuivre indien (AC334)

Plaats reactie