Wat tanken jullie het liefst?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Nooit meer Premium, Excellium of iets dergelijks tanken. Alleen nog
maar gewone euro 95 (voor motoren met lage compressie) of super 98
(voor motoren met hoge compressie):
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... r/speel/1/
Groet van
Jesper
maar gewone euro 95 (voor motoren met lage compressie) of super 98
(voor motoren met hoge compressie):
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... r/speel/1/
Groet van
Jesper
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Mij is tijdens de vliegopleiding verteld dat zomers goed is om euro98 te tanken voor een goede ontsteking en tegen de koolstofafzetting. Daar heb je met euro95 meer last van. Ik heb het zelf gemerkt tijdens het vliegen met een 4-cylinder boxer wat voor invloed euro95 en euro98 kunnen hebben. Zeker met verhoogde koolstofafzetting. Euro95 reageert erop de motor loopt slechter stationair en tijdens take-off merkte ik dat de motor niet goed op toeren komt (tot gevolg de start moest worden afgebroken). Helaas heeft het vliegtuig geen cilinderkop temperatuur meter anders kon je zien dat de temperatuur niet voldoende oploopt. Maar later met euro98 merkte je de reinigende werking en dan schrik je tijdens de vlucht het inhouden bij verschil in toerental (versnellen of vertragen).
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Avgas 100LL wordt steeds minder gebruikt maar is nog wel verkrijgbaar. De vliegtuigen waar ik op vlieg kunnen op euro95 en euro98.
Als vervolg op mijn verhaal dat na de vlucht met euro98 de motor wel beter liep. Dan moet ik erbij zeggen dat dit vliegtuig van 1972 is.
Als vervolg op mijn verhaal dat na de vlucht met euro98 de motor wel beter liep. Dan moet ik erbij zeggen dat dit vliegtuig van 1972 is.
Laatst gewijzigd door BasvanEerden op wo 1 dec, 2010 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
-
- Gebruiker
- Berichten: 125
- Lid geworden op: ma 13 okt, 2008 11:20
iets meer dan 1,5 kuub diesel per jaar ''
Ik heb vorig jaar een keer aan een test van BP meegedaan en een paar weken op de ultimate diesel gereden.
Conclusie, de auto (C3 1.4 HDi uit 2004) is iets feller en het verbruik was iets lager.
Het lagere verbruik (ong, 4%) weegt niet op tegen de meerkosten
(ong 8%). Dus ben je dief van je eigen portemonnee.
10% zonnebloemolie (a 99 ct per liter) bij de diesel mengen heeft dan nog eerder zin. Je auto wordt er niet zuiniger door, maar het scheelt wel iets in de kosten ':lol:'
In de Aca gaat meestal 95 en soms 98
in de 2cv gaat 95, en bij onze oosterburen 91 mits deze goedkoper is dan de 95
De TinQ een dorp verderop (bij de Citroën-dealer) heeft nog 98, de Tango hier in het dorp heeft alleen 95 en (te dure) diesel.
Ik heb vorig jaar een keer aan een test van BP meegedaan en een paar weken op de ultimate diesel gereden.
Conclusie, de auto (C3 1.4 HDi uit 2004) is iets feller en het verbruik was iets lager.
Het lagere verbruik (ong, 4%) weegt niet op tegen de meerkosten
(ong 8%). Dus ben je dief van je eigen portemonnee.
10% zonnebloemolie (a 99 ct per liter) bij de diesel mengen heeft dan nog eerder zin. Je auto wordt er niet zuiniger door, maar het scheelt wel iets in de kosten ':lol:'
In de Aca gaat meestal 95 en soms 98
in de 2cv gaat 95, en bij onze oosterburen 91 mits deze goedkoper is dan de 95
De TinQ een dorp verderop (bij de Citroën-dealer) heeft nog 98, de Tango hier in het dorp heeft alleen 95 en (te dure) diesel.
Eend goed, al goed
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2678
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer: