Pagina 4 van 4

Geplaatst: do 11 feb, 2010 17:57
door Bartineendyane
Heb de ontsteking vanmiddag opnieuw afgesteld, het is een dg-ignition systeem dus is gewoon middels het ledje en een tijdpen, het kastje op de juiste plek zetten. Verder loopt hij hoog in toeren wel weer mooi rond dus dat zou niet echt duiden op verkeerde tijd. Ik begrijp er in ieder geval niets meer van...:S

Geplaatst: do 11 feb, 2010 18:27
door backfire
Als de CO schroef niets doet moet je het denk ik eerder zoeken in de richting van de carburateur. Verstopt filter, verstopte sproeiers, vlotterhoogte verkeerd. Ik heb dat ook gehad met mijn Honda, uiteindelijk alle sproeiers en buizen en co schroef nieuw gekocht en toen pas was de carburateur goed af te stellen.

Geplaatst: do 11 feb, 2010 19:36
door Bartineendyane
Bedankt voor de tip. Ben zojuist even naar een buurman een paar honderd meter verderop geweest. Deze man is een echte citrofiel met veel gsa's, een lomax, een eend, een bx, een snoek noem het allemaal maar op. En hij heeft even naar mn eend geluisterd en kwam tot de conclusie dat het, of in de caburateur zelf moet zitten, dus inderdaad sproeiers etc...of een klein scheurtje in het spruitstuk, of onderkant van de carburateur krom. Het blokje klinkt verder goed en ontsteking etc hoef ik dus niet verder naar te kijken volgens hem.
Ik heb een complete carburateur van hem meegekregen om mee te testen. Dus dat is het eerste wat ik ga doen. Mocht hij het dan wel goed doen dan weet ik zeker dat ik het probleem in mn huidige carburateur moet zoeken. Ik zal dan, zoals backfire al zei, een revisiesetje aanschaffen en alle sproeiers etc vervangen. Daarnaast ook even op een spiegel checken of de onderkant van de carb goed recht is.

Geplaatst: do 11 feb, 2010 20:31
door dyane_maniac
tenzij een sproeier echt beschadigd is, kunnen sproeiers eigenlijk niet stuk. ik zou het zoeken in een verkeerde sproeier bezetting. mijn eend rijdt met 125 primair als ik lager ga rijdt ie op de eerste trap beroerd. standaard is primair 108 geloof ik. kijk voor de grap eens naar de grootte van de sproeiers. ik ben er wel benieuwd naar!

Geplaatst: do 11 feb, 2010 23:17
door backfire
Als je vroeger gewoon loodhoudende benzine hebt gereden dan kan de sproeier wel degelijk verslijten, in dit geval dichtslippen. Er kan een licht afzetting op de sproeier komen en die krijg je er met ultrasoon niet van af.

Geplaatst: vr 12 feb, 2010 11:35
door dyane_maniac
ja joh? maf!

dan evt een sproeiertje uit een andere carb. proberen. de nieuwe primaire sproeiers passen niet heel lekker (schroefdraad wringt een beetje)

Geplaatst: za 13 feb, 2010 17:21
door Bartineendyane
Ik kan op de spoeiers niet direct maten vinden. Maar feit is nu dus dat hij met een andere standaard afgestelde (leen)carburateur heel prima loopt. Met mijn eigen carburateur loopt hij niet stationair en reageert hij niet lekker op gas. Gas blijft ook een beetje hangen en wanneer de je choke erop gooit lopen de toeren heel hoog op. Valse lucht probleem blijft ook al is dat een beetje moeilijk te meten omdat hij niet stationair wil draaien en erg onregelmatig loopt. Heb de onderkant van de carb gecheckt of tie mooi recht was en dat was hij, heb hem zelfs met fijn schuurpapier en een glasplaat nog wat extra afgevlakt. Spoeiers heb ik allemaal ook nog even mooi doorgeblazen maar al met al nog zonder resultaat. Waar kan ik het in zoeken in de carburateur?

Geplaatst: zo 14 feb, 2010 09:21
door Bertje Beige
Ik weet niet of het mogelijk is, maar heb je niet toevallig 2 sproeiers verwisseld?

Geplaatst: zo 14 feb, 2010 11:51
door dyane_maniac
nee is niet mogelijk (alleen primair met primair etc, maar dat zouden dus evt andere maten zijn. de maat staat in de zijkant gestanst. ik ben toch erg benieuwd naar deze maten en eigenlijk ook naar de maten van de sproeiers van de leen carb. zit daar verschil tussen dan weet je eigenlijk 100 procent wat het euvel is. en ik heb toch sterk het vermoeden dat het probleem hierdoor wordt veroorzaakt. (vandaar dat ik zo nieuwsgierig ben naar je sproeier maten)

Geplaatst: zo 14 feb, 2010 13:13
door Bartineendyane
ik ga mn eigen carb dan maar eens uit elkaar schroeven en de spoeiermaten zoeken. De vorige keer had ik ze zo even snel niet kunnen vinden.

Geplaatst: zo 14 feb, 2010 17:53
door AZL57
Heb je ook de kanaaltjes door geblazen waar deze sproeiers in zitten?

Geplaatst: ma 15 feb, 2010 16:41
door Bartineendyane
ik zat zojuist in een topic over een stotterende eend te bladeren en daar kwam ik iets tegen over een o-ring bij het asje voor de gasklep. ik heb bij mijn carburateur nergens een o-ring gemonteerd bij het in elkaar zetten. Waar zit deze O-ring? Want ik vermoed dat ik daardoor wellicht valse lucht trek door het asje bij mn carb...

Geplaatst: ma 15 feb, 2010 17:42
door dyane_maniac
ik vermoed dat de o-ring een noodoplossing is. origineel zit er op een standaard eendencarb geen o-ringen. de asjes zitten in bronzen busjes. deze kunnen idd speling krijgen. vervangen is dan de enige echt juiste oplossing, maar een flink klusje

Geplaatst: zo 21 feb, 2010 19:37
door hobbes
yep het is je carberateur! je hebt zeer waarschijnlijk een eend carberateur op je dyane blokje gezet. Een dyane carberateur heeft een grotere hoofdsproeier. Ik meen dat een eend er 1 heeft van 102 en een dyane 1 van 120.
Ik had bij mijn oranje dyane hetzelfde probleem, het blokje liep wel maar kwam erg langzaam op gang ook was de topsnelheid niet om naar huis te schrijven, later heb ik op advies van een kennis er een grotere hoofdsproeier ( die er dus in hoort) ingezet en het probleem was meteen verholpen.