Nieuw blok voor Ami 8 Break.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Dat is zeker niet duur, ik betaal voor dezelfde handelingen ongeveer het dubbele
En vandaag de koppen en de nokkenas van mijn acadiane blok opgehaald en ik was nu voor de koppen nog meer kwijt, er moesten 2 zittingen gefreesd worden en ook zijn er 2 geleiders vervangen
En vandaag de koppen en de nokkenas van mijn acadiane blok opgehaald en ik was nu voor de koppen nog meer kwijt, er moesten 2 zittingen gefreesd worden en ook zijn er 2 geleiders vervangen
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Van de week wat kleine klusjes binnen gedaan, zoals schoonmaken van zuigers en cilinders met Dasty en het plaatsen van de nieuwe zuigerveren.
Vandaag nog verder geweest in de garage. De temp is weer beter en had een keer geen werk of carnaval.
Vandaag de remmen gedemonteerd. Geen foto's van. De handrem werkte voor geen meter en ze hebben destijds ook alleen maar de kabels versteld. De stelmoeren op de klauwen zelf zaten muurvast en een heb ik er met het nodige gewicht moeten loskrijgen. Straks maar wat kopervet gebruiken. De remschijven zijn eraf en worden vervangen door nieuwe. Ook de remblokken gaan vernieuwd worden. Verder alle oude drap en olie eraf halen. Dat kost het meeste werk.
De zuigers zijn aan de bovenzijde (waar het remblokje komt) wat gehavend. Ik had er nog 3 liggen, dus zoek de beste eruit. Zolang de zijde maar onbeschadigd zijn. Van de remmenrevisie maar een foto genomen. Is op zich geen moeilijke klus, wel veel werk.
Remklauwen na een grondige wasbeurt met Dasty. Moet nog een keer nagedaan worden met remmenreiniger om het laatste vuil eraf te weken.
En als laatste vandaag bij de wasstraat de carterhelften schoon geblazen en petroleum gehaald voor de "revisie" van de oude vulpijp. Ben benieuwd of dat gaat werken. Petroleum kost maar dik 1 eurie de liter ofzo. Een vulpijp als snel 50,- en de nieuwe zijn niet zo denderend qua kwailiteit is me verteld.
Vandaag nog verder geweest in de garage. De temp is weer beter en had een keer geen werk of carnaval.
Vandaag de remmen gedemonteerd. Geen foto's van. De handrem werkte voor geen meter en ze hebben destijds ook alleen maar de kabels versteld. De stelmoeren op de klauwen zelf zaten muurvast en een heb ik er met het nodige gewicht moeten loskrijgen. Straks maar wat kopervet gebruiken. De remschijven zijn eraf en worden vervangen door nieuwe. Ook de remblokken gaan vernieuwd worden. Verder alle oude drap en olie eraf halen. Dat kost het meeste werk.
De zuigers zijn aan de bovenzijde (waar het remblokje komt) wat gehavend. Ik had er nog 3 liggen, dus zoek de beste eruit. Zolang de zijde maar onbeschadigd zijn. Van de remmenrevisie maar een foto genomen. Is op zich geen moeilijke klus, wel veel werk.
Remklauwen na een grondige wasbeurt met Dasty. Moet nog een keer nagedaan worden met remmenreiniger om het laatste vuil eraf te weken.
En als laatste vandaag bij de wasstraat de carterhelften schoon geblazen en petroleum gehaald voor de "revisie" van de oude vulpijp. Ben benieuwd of dat gaat werken. Petroleum kost maar dik 1 eurie de liter ofzo. Een vulpijp als snel 50,- en de nieuwe zijn niet zo denderend qua kwailiteit is me verteld.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Let op als je verschillende sets remklauwen hebt.
Ik heb hier een klauw met stalen zuigers, deze hebben een iets andere diameter.
Als je die combineerd met een gewone aan de andere kant levert dat een altijd scheef remmende auto op.
Kan je heel lang naar zoeken, aan de buitenzijde geen verschil.
Ik heb hier een klauw met stalen zuigers, deze hebben een iets andere diameter.
Als je die combineerd met een gewone aan de andere kant levert dat een altijd scheef remmende auto op.
Kan je heel lang naar zoeken, aan de buitenzijde geen verschil.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Hoe kan ik ze dan herkennen? Weet je het verschil in diameter?
Bedankt voor de tip. Dan misschien toch de oude gebruiken. Hiervan is alleen de rand beschadigd. Niet de zijde. Dus die zullen ook nog wel werken.
Het viel me sowieso al op dat de remmen van de eend iets verder zijn uitgedacht (verbeteringen) op kleine puntjes.
Bedankt voor de tip. Dan misschien toch de oude gebruiken. Hiervan is alleen de rand beschadigd. Niet de zijde. Dus die zullen ook nog wel werken.
Het viel me sowieso al op dat de remmen van de eend iets verder zijn uitgedacht (verbeteringen) op kleine puntjes.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Dan zal ik niet tegen problemen gaan aanlopen, want ik gebruik de originele klauwen. Dus als de zuigers niet passen, dan ligt dat daaraan en moet ik op zoek naar anderen.
In iedergeval bedankt voor de tip, want je bouwt ze niet ff in en uit.
In iedergeval bedankt voor de tip, want je bouwt ze niet ff in en uit.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Deze zuiger en cilinderset komt van een blok af wat was vastgelopen en niet lang daarvoor een revisie had gehad. Ik was bang dat de zuigers waren vastgelopen, maar dat is dus niet het geval. De hoonsporen zitten nog in de cilinders en aan de roestvorming te zien zijn ze nog niet uit. Dus ben erg blij met dit gratis gekregen donorblok.
Remklauwen krijgen een revisie. Dus schoonmaken en nieuwe rubbers.
Remklauwen krijgen een revisie. Dus schoonmaken en nieuwe rubbers.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!