Pagina 4 van 8
Geplaatst: do 4 feb, 2010 19:39
door P.Senior
Alles is gecheckt en pasvlakken zijn schoongemaakt. Kleppen opnieuw ingeslepen en klepseals (zelf geleverd) vervangen.
Geplaatst: do 4 feb, 2010 20:12
door Bertje Beige
Dat is zeker niet duur, ik betaal voor dezelfde handelingen ongeveer het dubbele
En vandaag de koppen en de nokkenas van mijn acadiane blok opgehaald en ik was nu voor de koppen nog meer kwijt, er moesten 2 zittingen gefreesd worden en ook zijn er 2 geleiders vervangen

Geplaatst: vr 5 feb, 2010 09:10
door 2cvmaarten
Dat ziet er allemaal gaaf uit, krijg zelf ook weer zin om verder te werken aan mijn reserve blokje.
Maken jullie ook een filmpje bij de eerste start?
Geplaatst: vr 5 feb, 2010 18:30
door Punky
Als ik eraan denk zal ik een filmpje maken.
Geplaatst: vr 5 feb, 2010 20:18
door Bertje Beige
En ik ben van plan om ook een filmpje te maken, en ik zal binnenkort maar eens een topic maken over mijn revisie.
Geplaatst: zo 7 feb, 2010 16:07
door thomaaas
Ey Dolf kun je PM'en waar je dat hebt laten doen?
Bij mij was het €25 maar dan zaten er geen nieuwe klepseals bij!
's nie duur!!
Geplaatst: vr 19 feb, 2010 18:41
door Punky
Van de week wat kleine klusjes binnen gedaan, zoals schoonmaken van zuigers en cilinders met Dasty en het plaatsen van de nieuwe zuigerveren.
Vandaag nog verder geweest in de garage. De temp is weer beter en had een keer geen werk of carnaval.
Vandaag de remmen gedemonteerd. Geen foto's van. De handrem werkte voor geen meter en ze hebben destijds ook alleen maar de kabels versteld. De stelmoeren op de klauwen zelf zaten muurvast en een heb ik er met het nodige gewicht moeten loskrijgen. Straks maar wat kopervet gebruiken. De remschijven zijn eraf en worden vervangen door nieuwe. Ook de remblokken gaan vernieuwd worden. Verder alle oude drap en olie eraf halen. Dat kost het meeste werk.
De zuigers zijn aan de bovenzijde (waar het remblokje komt) wat gehavend. Ik had er nog 3 liggen, dus zoek de beste eruit. Zolang de zijde maar onbeschadigd zijn. Van de remmenrevisie maar een foto genomen. Is op zich geen moeilijke klus, wel veel werk.

Remklauwen na een grondige wasbeurt met Dasty. Moet nog een keer nagedaan worden met remmenreiniger om het laatste vuil eraf te weken.
En als laatste vandaag bij de wasstraat de carterhelften schoon geblazen en petroleum gehaald voor de "revisie" van de oude vulpijp.

Ben benieuwd of dat gaat werken. Petroleum kost maar dik 1 eurie de liter ofzo. Een vulpijp als snel 50,- en de nieuwe zijn niet zo denderend qua kwailiteit is me verteld.
Geplaatst: vr 19 feb, 2010 18:49
door André Post
Let op als je verschillende sets remklauwen hebt.
Ik heb hier een klauw met stalen zuigers, deze hebben een iets andere diameter.
Als je die combineerd met een gewone aan de andere kant levert dat een altijd scheef remmende auto op.
Kan je heel lang naar zoeken, aan de buitenzijde geen verschil.
Geplaatst: vr 19 feb, 2010 19:20
door Punky
Hoe kan ik ze dan herkennen? Weet je het verschil in diameter?
Bedankt voor de tip. Dan misschien toch de oude gebruiken. Hiervan is alleen de rand beschadigd. Niet de zijde. Dus die zullen ook nog wel werken.
Het viel me sowieso al op dat de remmen van de eend iets verder zijn uitgedacht (verbeteringen) op kleine puntjes.
Geplaatst: vr 19 feb, 2010 19:56
door André Post
Het scheelt maar een klein beetje, maar de zuigers kan je niet uitwisselen.
Zo kwam ik er achter.
Geplaatst: vr 19 feb, 2010 20:28
door Punky
Dan zal ik niet tegen problemen gaan aanlopen, want ik gebruik de originele klauwen. Dus als de zuigers niet passen, dan ligt dat daaraan en moet ik op zoek naar anderen.
In iedergeval bedankt voor de tip, want je bouwt ze niet ff in en uit.
Geplaatst: zo 21 feb, 2010 09:08
door Bertje Beige
Jouw zuigers zien er nog wel heel erg mooi uit!
Misschien ten overvloede, maar ik neem aan dat je bij de revisie van de remklauwen wel nieuwe keerringen plaatst?
Geplaatst: zo 21 feb, 2010 16:15
door Punky
Deze zuiger en cilinderset komt van een blok af wat was vastgelopen en niet lang daarvoor een revisie had gehad. Ik was bang dat de zuigers waren vastgelopen, maar dat is dus niet het geval. De hoonsporen zitten nog in de cilinders en aan de roestvorming te zien zijn ze nog niet uit. Dus ben erg blij met dit gratis gekregen donorblok.
Remklauwen krijgen een revisie. Dus schoonmaken en nieuwe rubbers.

Geplaatst: ma 22 feb, 2010 20:59
door Punky
Ik heb alles klaar liggen voor montage, maar lijk enkele onderdelen van de pakkingset over te houden. Wie weet waar deze voor dienen?
Geplaatst: ma 22 feb, 2010 21:54
door AZL57
bovenste is voor oliepomp oud model. De andere weet ik zo ook niet. Is wat klein op het plaatje.
