Pagina 4 van 25
Geplaatst: wo 24 mar, 2010 20:22
door Geert
AZU opgehaald in Neer , en nu een pitstop voor de Sprinter
Geplaatst: wo 24 mar, 2010 20:30
door Geert
Het werk is begonnen!
Nu ziet hij er niet meer zo mooi uit, maar hij zal verrijzen als een Phoenix
Geplaatst: wo 24 mar, 2010 21:51
door deusjevo
Geert schreef:Geen blauwe plaat !!!
Hij is net te jong...
Gaat geloof nog bij invoer auto's met 1e afgifte voor 01-01-1973
http://www.rdw.nl/nl/voertuige...nplaat.htm
Geplaatst: wo 24 mar, 2010 22:14
door björn
uuuh die snap ik niet ik heb een '74er en een '76er allebij met blauwe plaat
Geplaatst: wo 24 mar, 2010 22:34
door CitroenAZU
Dat komt omdat dit een grijs kenteken is. Als je de auto als personenauto had laten keuren dan kon je wel een blauwe plaat krijgen. Je krijgt dan een combinatie
**-YB-**. Maar dit kun je later ook nog laten wijzigen.
Ze hebben er bij de RDW trouwens een AK van gemaakt ipv een AZU of 250...
Ik heb een topic voor je aangemaakt bij het besteleendregister. Heb je toevallig een grotere foto van je besteleend?
http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=522.0
Merci vast!
Geplaatst: do 25 mar, 2010 07:20
door Geert
Ik heb de wagen op naam van mijn bedrijf laten zetten, omdat ik hem straks ook voor promotie doeleinden wil gaan gebruiken.
Dus het kan zijn dat dat met het vergeven van het kenteken te maken heeft.
Ja idd, AK, maar de keurmeester had er toch al moeite mee , zo'n oude wagen hadden de hier in Venlo bij de RDW al lang niet meer gezien.
Ik heb nog wel ergens een grotere foto voor je topic Martijn, zal vanavond even kijken, moet nu gaan werken.
Geplaatst: vr 2 apr, 2010 07:57
door Geert
We zitten nog met een probleem.
We hebben het stuur los van het dashboard gekregen, maar onderin zit hij nog vast in het stuurhuis. De klem is los en de bout verwijderd,maar hij komt gewoon niet los.
We hebben met een hamer al onder tegen het stuur geslagen, maar de stang blijft gewoon vastzitten .
Iemand een idee hoe we e.e.a. los kunnen krijgen?? Ik ben bang dat als we teveel slaan er een lager o.i.d. kapot gaat.
We hebben al heel veel WD 40 gebruikt !
Geplaatst: vr 2 apr, 2010 09:25
door AZL57
Ook kruipolie van boven in de stuurbuis laten lopen. En je kunt onder een slagvork gebruiken. Net zoiets als ze voor stuurkogels bij andere autos gebruiken.
Zoiets maar let wel op de goede breedte.
Geplaatst: vr 2 apr, 2010 10:59
door jornmetten
Voordat je geweld gaat gebruiken..
geduld
en evt even een beetje heetstoken
(let op dat je je wd40 niet in debrand steekt ..)
nog een paar klappen onder aan het stuur (houten blokje ertussen)
Los!
Sucses!!
Geplaatst: vr 2 apr, 2010 13:53
door André Post
Wat volgens mij al eens ergens genoemd is:
een stalen plaatje maken met drie gaten die overeenkomen met de montage gaten van het stuurwiel.
Dan een gat in het midden met een moer en draadeind lang genoeg om in de buis tegen rondsel te komen.
De boel vastmaken, daarna kan je de zaak gewoon uitelkaar draaien.
Geplaatst: vr 2 apr, 2010 21:08
door engbokho
Onofficiele manier is met een beiteltje of schroevendraaier (met doorslag) onderop de stuurstang bij het "gleufje" de boel iets openslaan.
Meestal gaan ze daarna makkelijk los.
Geplaatst: za 3 apr, 2010 16:04
door Geert
Na een aantal draadeinden krom gemaakt te hebben, en ook nog eens draadeind met warmstoken van de onderkant van de stuurbuis geprobeerd te hebben is de stuurbuis dan eindelijk eraf. Methode engboko!! Bedankt voor jullie bijdragen!
Nou heb ik weer iest nieuws ontdekt:
Is het normaal dat deze AZU smeernippels op de veerpotten heeft??
Dan vond ik nog dit op de veerpotten:
Heeft dat wat met de voorkant van de pot te maken??
Geplaatst: za 3 apr, 2010 16:12
door Gerard2cv
Ja,dit is de AV aanduiding die op de voorkant duidt. en die smeernippel is later aangebracht om de schotels in de pot die met voering bekleed zijn te kunnen smeren.Let er wel op dat die veerpotten ook met een speciale maat gemonteerd moeten worden
Geplaatst: za 3 apr, 2010 16:19
door Geert
Gerard2cv schreef:die smeernippel is later aangebracht om de schotels in de pot die met voering bekleed zijn te kunnen smeren.Let er wel op dat die veerpotten ook met een speciale maat gemonteerd moeten worden
Moet ik die smeernippel laten zitten?? En wat bedoel je met "speciale maat"??
Geplaatst: za 3 apr, 2010 16:29
door Gerard2cv
Oke voor jou ook nog een keer.
de voorste ophanging moet aan de veerpotzijde 5mm schroefdraad overblijven
Aan de achterzijde moet tussen het rubber en de gladde kant naast de schroefdraad 0-2mm ruimte hebben.