Pagina 4 van 5

Geplaatst: za 21 aug, 2010 10:12
door flashnr1
gewoon een eendenbankje met een paar rupdjes vast lassen of een paar beugeltjes bij vast lassen kun je het zo weer glad slijpen en anders moet je boren

Geplaatst: za 21 aug, 2010 10:56
door björn
ik ben een azu 250 aan het restoreren en laat hem om keuren tot 4 persoons.
ik heb een eend achterbank op bijde zittingen 3 cm in gekort.
Afbeelding
ik heb dit vaker gezien bij bestel eenden. want de orginele achterbank voor een bestel zijn moeilijk te vinden en duur.
en de auto hoeft geen zij ruiten te hebben.
kom in september naar de besteleenden meeting dan zijn er vast een paar die dit hebben.

Geplaatst: zo 22 aug, 2010 19:43
door hvdh
björn schreef:ik ben een azu 250 aan het restoreren en laat hem om keuren tot 4 persoons.
ik heb een eend achterbank op bijde zittingen 3 cm in gekort.
Slim gedaan en een prima idee. Ziet er goed uit.
Vraag is waar en hoe zet je die vast en wat doe je met de stoffering?

Geplaatst: ma 23 aug, 2010 12:43
door björn
hij word net als een gewone eendbank vast gezet en de bekleding maak ik aan de buiten zijde los en neem ik in en de ophanging onder de bekleding idem.

Geplaatst: ma 23 aug, 2010 23:10
door hvdh
Oké, ga uitdokteren hoe ik zo'n achterbank kan realiseren. Zou mooi zijn als het lukt.

Nog een andere vraag.
Mijn bezinemeter op het dashbord blijft op 'leeg' staan terwijl er toch echt voldoende benzine in mijn tank zit. Waar moet ik beginnen om de oorzaak van deze dode meter te achterhalen.
Wie kan mij vertellen welke punten ik langs moet lopen om het manco te achterhalen?

Geplaatst: ma 23 aug, 2010 23:13
door Tom Duckpower
Massaprobleem is een van de vaak voorkomende oorzaken voor het niet werken van de benzine meter.

Vanaf de vlotter loopt er een massadraad ergens naar het chassis/plaatwerk. Op dat punt kan door corrosie een slechte massa ontstaan.
Nieuwe massadraad trekken vanaf de vlotter zou moeten kunnen helpen. Ook het contact op de vlotter op corrosie controleren.

Anders de draad vanaf de vlotter naar de meter nakijken, kan een breukje inzitten, of ergens los zitten.

Geplaatst: di 24 aug, 2010 11:24
door hvdh
Tom Duckpower schreef: Vanaf de vlotter loopt er een massadraad ergens naar het chassis/plaatwerk. Op dat punt kan door corrosie een slechte massa ontstaan.
En hoe kom ik bij de vlotter van mijn AK?

Geplaatst: di 24 aug, 2010 13:09
door Tom Duckpower
Zit bovenop de tank normaal gesproken, dus achter het rechter zijscherm.

Geplaatst: di 24 aug, 2010 15:30
door AZL57
tankdop eraf, vier moeren van de zijdeksel en die eraf te halen. Check ook de stekkertjes even bij de tank, naast de accu. Oxydatie?

Geplaatst: di 24 aug, 2010 16:46
door hvdh
AZL57 schreef:Check ook de stekkertjes even bij de tank, naast de accu. Oxydatie?
Je bedoelt de stekkertjes op het schutbord naast de accu?

Geplaatst: di 24 aug, 2010 19:46
door dyane_maniac
maar je hoeft toch helemaal geen achterbank te monteren om m als personenauto te laten keuren??? te kan toch gewoon als personen auto laten keuren met alleen de voorbank/stoelen? waarom die moeite doen? (tenzij je het gewoon wilt natuurlijk)

btw, persoonlijk zou ik de rechthoekige koplampen houden, zoveel mooier! :D

Geplaatst: wo 25 aug, 2010 10:16
door AZL57
Ja die stekkertjes ;-)

Geplaatst: wo 25 aug, 2010 12:39
door björn
ik heb je een pm gestuurd hvdh

Geplaatst: wo 25 aug, 2010 13:15
door Bosuit
dyane_maniac schreef:maar je hoeft toch helemaal geen achterbank te monteren om m als personenauto te laten keuren??? te kan toch gewoon als personen auto laten keuren met alleen de voorbank/stoelen? waarom die moeite doen? (tenzij je het gewoon wilt natuurlijk)

btw, persoonlijk zou ik de rechthoekige koplampen houden, zoveel mooier! :D
Ik heb recent contact gehad met de RWD. Mijn Ak400 heeft nu een vrachtwagenkenteken (60-VRD-2) en dit kan niet meer omgewisseld worden voor een historisch kenteken. Mijn vraag aan de RDW: Is het mogelijk mijn besteleend te keuren als personenwagen voor 2 personen? Dit was geen probleem! Er zijn ook geen andere technische eisen. De man van de RDW in Waddinxveen zag geen enkel probleem!
Er zijn dus mogelijkheden! succes.

Geplaatst: wo 25 aug, 2010 18:52
door hvdh
björn schreef:ik heb je een pm gestuurd hvdh
en ik heb je een antwoord gestuurd björn