Pagina 4 van 6
Geplaatst: zo 22 aug, 2010 07:46
door Ronald
PJ'74 schreef:OK.. dat wordt dus sparen voor een nieuw chassis....
Ik zat ook al over aanschaf van een lasapparaat te denken ( heb ik nog nooit gedaan hoor) maar misschien kan ik er eerst eentje lenen van een vriend. Het moet wel een betaalbare hobby blijven en er is nu al zoveel wat vervangen en gelast moet worden
Ik heb nog wel ff tijd en dan stukje bij beetje.
Als ik jou was zou ik inderdaad eens op marktplaats rond gaan kijken voor een lasapparaat. Want eerlijk gezegd geloof ik niet dat dit het laatste is wat je tegen bent gekomen. Lijkt mij een investering waar jij op dit moment het meeste rendement van zult hebben.
En zoals achtpeter hierboven al zei: op deze koets kun je leren lassen. Er zal werk genoeg aan zitten, als ik die foto's zo zag.
Enne, afhankelijk van de staat van de rest van je chassis, en je plannen daarmee, een voorste balk heb ik nog wel voor je.
Geplaatst: vr 27 aug, 2010 00:01
door PJ'74
Vanmiddag weer bezig geweest...
Heb het oliefilter er met de waterpomptang afgedraaid en de steun eraf gehaald, toen kon ik de cilindersbeplating er zo af pakken.
Toen de ventilatorbout eruit gehaald en dynamo eraf, maar ik krijg de fan er niet af...
In de vraagbaak staat dat je de slinger moet gebruiken maar die van mij is krom en vliegt er steeds uit

Fan zit moervast....
Hoe krijg ik die fan los zodat ik de rest ook kan verwijderen?
Ik heb geen trekker o.i.d.
Heb toen ook de carb. en spruitstuk, startmotor, olievulpijp en benzinepomp eraf gehaald maar nu loop ik een beetje vast...
Wie weet een alternatieve oplossing voor dit probleem??
Alvast bedankt!!
groeten...
pj
Geplaatst: vr 27 aug, 2010 00:03
door PJ'74
Oh ja....
Een goede vriend blijkt een lasapparaat te hebben dat ik mag lenen!!
Kan ik idd mooi oefenen op m'n gare koetsje
Ltrszz...............
Geplaatst: vr 27 aug, 2010 00:30
door deusjevo
Succes!

Geplaatst: vr 27 aug, 2010 08:48
door Joos
De ventilator wordt doormiddel van de bout op een conisch gedraaid stuk van je krukas getrokken.
Als de ventilatorbout eruit is moet je een pijpsleutel 14 in de schacht steken (of een andere maat die nauw aansluit op de schacht) en hier met beleid wat op rond tikken.
Links, rechts, boven, onder, schuinlinks, schuinboven, ... De ventilator "wrikt zich nu los" van zijn tapse krukas.
Geplaatst: vr 27 aug, 2010 13:16
door PJ'74
Bedankt Joos!!
Ik ga het straks proberen!
Ltrszz.............
Geplaatst: vr 27 aug, 2010 16:16
door Roel l'Hiver
Geplaatst: vr 27 aug, 2010 21:49
door PJ'74
Het is gelukt!!
Niet na een paar tikken maar na zo'n 100 klappen!!!
Hij zat gewoon erg vast denk ik...
Toen ik dat filmpje had gezien durfde ik tenminste wat harder te slaan
Het ventilatophuis heb ik er ook af, maar die zit vol olie e.d. vanbinnen.
Eerst alles schoonmaken dus...
Ltrsz...
Geplaatst: vr 27 aug, 2010 22:05
door Roel l'Hiver
Mooi! goed gedaan! Niet te bang zijn maar wel blijven nadenken
Straks bij het monteren een klein druppie (motor-) olie (een klein duppie dus) in de conus doen en vastzetten op het goede moment (41 - 51 Nm). Vergeet de veerring niet
Geplaatst: ma 30 aug, 2010 00:45
door PJ'74
Als ik straks alles weer inelkaar zet heb ik idd een momentsleutel nodig.
Ik wil er een gaan kopen maar welke?
Ik wil er een waar alle "momenten"die ik nodig heb voor de eend opzitten.
welk merk raden jullie mij aan ??
Geplaatst: ma 30 aug, 2010 09:30
door AZL57
Draper, , niet te duur wel goede kwaliteit.
Geplaatst: ma 30 aug, 2010 10:15
door dyane_maniac
tengtools, klinkt shit maar is het niet. ik heb 5-25 nm sleutel besteld van dat merk en ben verbaasd over de kwaliteit. ik denk dat je met een 5-25 nm sleutel een eind komt. grotere momenten doe ik altijd een beetje op gevoel. daar kan het meestal ook niet zo'n kwaad als je niet helemaal het juiste moment hebt.
Geplaatst: ma 30 aug, 2010 10:49
door backfire
ééntje waar alle momenten op zitten bestaat niet, je moet er 1 zoeken waar een mooi bereik op zit. Zelf heb ik een gedore, welke loopt van 10 tot en met 58nm. Kleiner waardes zijn meestel pinkkracht en grotere (bijvoorbeeld 400nm) kun je met je gewicht en een bepaalde lengte pijp redelijk bepalen.
Geplaatst: ma 30 aug, 2010 11:46
door Roel l'Hiver
Ik heb een
Hazet 6121-1 CT .
Gekocht, járen geleden toen ik nog bij een gereedschapsleverancier werkte en met fikse korting kopen kon

Geplaatst: di 31 aug, 2010 00:28
door PJ'74
ok.. bedankt voor jullie suggesties!!
Nu heb ik tenminste een idee van wat ik hebben moet.
groeten,
pj