rode 2CV6 club restauratie, op naar volgend project.
mooi gedaan, origineel zijn het puntlassen. Proplassen is meestal een reparatie techniek.
Soms wordt de verbinding voorruit frame - zijkanten nog met tin opgevuld en daarna in vorm geschuurd. Daar zijn we eens achtergekomen toen we een nieuwe haak voor het dak erop wilden lassen. Door de hitte liep opeens het tin weg en hadden we een leuk gat...
Soms wordt de verbinding voorruit frame - zijkanten nog met tin opgevuld en daarna in vorm geschuurd. Daar zijn we eens achtergekomen toen we een nieuwe haak voor het dak erop wilden lassen. Door de hitte liep opeens het tin weg en hadden we een leuk gat...
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1912
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
aanpassingen voorruitframe:
het frame lijkt aardig te passen. Op drie plaatsen moest ik wat moeite doen:
inzagen van de dakrand.
aan de binnenkant de watergoot onder de ventilatieklep schuin afslijpen
dit is wel erg uit de lijn, dus de rand van het raamframe afgeslepen:
Nu kom ik hoogte te kort. Als ik de bovenrand aan laat sluiten zoals op de foto van Boudewijn dan heb ik onderaan ongeveer een centimeter ruimte:
Ik denk dat ik de bovenkant niet helemaal aan laat sluiten en dat met een klein plaatje oplos. Deze ruimte blijft dan over:
Iemand een beter idee?
Eerst de binnenkant met anti-roest behandelen.
Gr Rob
het frame lijkt aardig te passen. Op drie plaatsen moest ik wat moeite doen:
inzagen van de dakrand.
aan de binnenkant de watergoot onder de ventilatieklep schuin afslijpen
dit is wel erg uit de lijn, dus de rand van het raamframe afgeslepen:
Nu kom ik hoogte te kort. Als ik de bovenrand aan laat sluiten zoals op de foto van Boudewijn dan heb ik onderaan ongeveer een centimeter ruimte:
Ik denk dat ik de bovenkant niet helemaal aan laat sluiten en dat met een klein plaatje oplos. Deze ruimte blijft dan over:
Iemand een beter idee?
Eerst de binnenkant met anti-roest behandelen.
Gr Rob
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1912
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Dank Siemen, goede tip. Ik heb het frame er opgezet met ca 5 mm ruimte tussen de onderrand en de rand van het brandschot. Dan de bovenste klemmen er op en met de onderste kleine lijmklemmen en de griptangen buigt het onderdeel van het raamframe genoeg om mooi aan te sluiten. Bovenaan ca 4 mm ruimte, daar moet nog een klein plaatje in.
eerst alles vastklemmen:
en dan lassen en in de etch primer. De lasvolgorde staat er bij:
Bij het volgende voorruitframe zet ik de lijmklemmen bovenaan de foto er niet op. Het frame krijgt daardoor iets buiging naar binnen en de rand van het raam komt erg dicht bij de A-stijl:
Ik weet niet of dit goed gaat komen als het vorruitrubber hier overheen moet.
Gr Rob
eerst alles vastklemmen:
en dan lassen en in de etch primer. De lasvolgorde staat er bij:
Bij het volgende voorruitframe zet ik de lijmklemmen bovenaan de foto er niet op. Het frame krijgt daardoor iets buiging naar binnen en de rand van het raam komt erg dicht bij de A-stijl:
Ik weet niet of dit goed gaat komen als het vorruitrubber hier overheen moet.
Gr Rob
Ziet er goed uit, wel erg bewerkelijk zo.n voorruitframe vervangen! Je lost het mooi op zo denk ik.
Even een vraagje, ik ben nu met de dorpels bezig maar moest jij daarvan ook de voorkanten schuin afzagen om de voetenbak daar passend op te krijgen?
Hoor graag even hoe jij dit gedaan hebt. Veel succes verder!
Even een vraagje, ik ben nu met de dorpels bezig maar moest jij daarvan ook de voorkanten schuin afzagen om de voetenbak daar passend op te krijgen?
Hoor graag even hoe jij dit gedaan hebt. Veel succes verder!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1912
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Ja, het is is veel werk maar de moeilijkheid valt me mee. Zeker met tips van dit forum is het goed te doen.
Goeie tip om nu eerst de voorruit te gaan passen. Het enige wat bij demontage van de eend mis ging was de voorruit: omdat de boel gekit was kreeg ik die er niet uit. De ruit barstte en uiteindelijk heb ik het rubber kapot moeten snijden. Eerst maar eens achter een rubber en een ruit aan, dus.
De dorpels lopen door tot tegen de voetenvbak aan. Ik heb aan de binnenkant van de dorpels ca 2 cm ingezaagd en het blik terruggevouwen. op onderstaande foto kan je dat links op de foto net zien. Als je me een pb-tje stuurt met je e-mailadres dan stuur ik de foto, heb je een grotere resolutie.
Het kan ook helpen de dorpel bij de C-stijl rond in te slijpen zodat het hele ding een cm naar achter komt te zitten. Ik heb de bevestigingblokjes van de voorgordels als referentie gebruikt: dorpel er in, drie boutjes handvast en je weet hoe ver de dorpel naar voren of naar achter geschoven moet worden.
Gr Rob
Goeie tip om nu eerst de voorruit te gaan passen. Het enige wat bij demontage van de eend mis ging was de voorruit: omdat de boel gekit was kreeg ik die er niet uit. De ruit barstte en uiteindelijk heb ik het rubber kapot moeten snijden. Eerst maar eens achter een rubber en een ruit aan, dus.
De dorpels lopen door tot tegen de voetenvbak aan. Ik heb aan de binnenkant van de dorpels ca 2 cm ingezaagd en het blik terruggevouwen. op onderstaande foto kan je dat links op de foto net zien. Als je me een pb-tje stuurt met je e-mailadres dan stuur ik de foto, heb je een grotere resolutie.
Het kan ook helpen de dorpel bij de C-stijl rond in te slijpen zodat het hele ding een cm naar achter komt te zitten. Ik heb de bevestigingblokjes van de voorgordels als referentie gebruikt: dorpel er in, drie boutjes handvast en je weet hoe ver de dorpel naar voren of naar achter geschoven moet worden.
Gr Rob
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1912
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
volgende fase is spuiten.
Wat kost dat? prijsopgaves gaan van 1200 tot 4500 euro. Het idee van het project was om mezelf lekker bezig te houden. En volgens Clarkson: How hard can it be?
Compressor geleend en spuitset gekocht.
Op een oude schutting moet je het leren?
bumper in de epoxy:
een oud spatbord waar al veel aan geexperimenteerd is met verf. Let vooral op op het vertikale deel. Op het bolle deel is al eens epoxy gerold en dat is wat sinasappel-achtig.:
Wordt vervolgt.
Gr Rob
Wat kost dat? prijsopgaves gaan van 1200 tot 4500 euro. Het idee van het project was om mezelf lekker bezig te houden. En volgens Clarkson: How hard can it be?
Compressor geleend en spuitset gekocht.
Op een oude schutting moet je het leren?
bumper in de epoxy:
een oud spatbord waar al veel aan geexperimenteerd is met verf. Let vooral op op het vertikale deel. Op het bolle deel is al eens epoxy gerold en dat is wat sinasappel-achtig.:
Wordt vervolgt.
Gr Rob
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
sleurhut schreef:och je geeft de kinderen een lap cellulose thinner en een lading schuurpapier en zegt dat ze als die kaal is patat krijgen..
nog een tipje:
Denk aan de kleefdoekjes, die zijn geen overbodige luxe om het laatste fijnstof weg te halen.
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.