koopje! michelin modellen bij Action (+verbouwingen daarvan)

Alles over 2cv modelauto's en miniaturen
the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » wo 27 okt, 2010 13:49

Zo maak ik ze ook los, kostte ongeveer net zoveel tijd als een gewoon schroefje. Maar ik heb gisteren bij één schroefje wel 20 minuten liggen klooien!! De punt van een schaar werkte wel, hij lag gisterenavond uit elkaar en is inmiddels (tijdens Nieuwsuur) geschuurd, verweerd, verroest en stoffig.. Wat een Citroën toch snel kan roesten in een uurtje tijd.. ;)

Ben net overigens effe bij een andere Action geweest. Achterin het rek lag nog één besteleendje (met nadruk op LAG ;) ). Heb ook nog een extra C4 meegenomen om mee te rommelen.
De verschillende personeelsleden wisten niet of er nog nieuwe kwamen.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » wo 27 okt, 2010 13:55

Ik ga zo ook ff een tripje maken langs wat vestigingen en gewoon vragen of ze citroens hebben,

hoe maak jij je roest? ik gewoon echte roest gebruiken en die oplossen en wat aanmengen met heel iets bloem, krijg je echt die blaasjes erop :)

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » wo 27 okt, 2010 14:04

Verschillende manieren die ik vroeger bij modelletjes ook gebruikte. Laagje lijm, daar idd bloem of ander fijn poeder op doen, zelfs tot schuurstof aan toe.
Die lijm kan gewoon heel glad aangebracht worden, maar je kunt hem ook wat laten 'bobbelen'. Velpon e.d. zijn daar prima voor.
Daar patine (Talens) inwassen (als de lijm echt hard is) en dan met een hele droge kwast wat verf er overheen. Zwart voor echt gore roest, wat kleur van de rest van het model om blaasjes ónder de laklaag te faken.
Je krijgt dan roestbobbels met nog wat flarden kleur er op.

Op 1/72 modellen meestal gewoon inwassen en drybrushen. Daar zou reliëf in de roest wat ongeloofwaardig worden, te groot in verhouding. Soms gebruikte ik daar dus een gladde lijmlaag met schuurstof.
Onderlangs of op de wat heavier roestplekken verven met patine en de randen wat uitpoetsen. Als het droog is kun je daar nog wat aan rommelen met verf of met water verdunde acryl. (gewoon 'vies' water)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » wo 27 okt, 2010 16:38

borne is leeg nu, hengelo had alleen fiatjes en renault. heb een c4 meegenomen om een hotrod van te maken, die borden aan de zijkant zitten met 2 pinnetjes vast, kun je zo lostrekken dus.

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » wo 27 okt, 2010 18:50

Hèhè, humor! Ik ben ook aan het zagen in de c4. Nog wat ijsstokjes zoeken voor de bak, het busje zwart mat staat al klaar.. ;)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » wo 27 okt, 2010 19:40

voor de laadbak? gewoon een zakje balsahout halen en repen snijden :lol: .

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » wo 27 okt, 2010 20:37

Omdat ik het hier las vandaag maar eens naar de Action in Harlingen gereden en daar de laatste rode HY, de U23 en de 202 meegenomen 8)
Moet morgen in Sneek zijn en zal eens kijken of daar nog wat meer leuks voor me is en anders heb ik pech gehad :cry:
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » wo 27 okt, 2010 20:53

Weet je zeker dat het de laatste waren? Ze worden namelijk aangevuld, maar dat zal ook niet oneindig zijn!

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » wo 27 okt, 2010 21:33

O, als ze worden aangevuld zijn het misschien NIET de laatste :wink:
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » wo 27 okt, 2010 22:47

ruwbouw zit erop nosepicker, heb een laadbak met tonue gemaakt, spaakvelgen, dak gechopped, hoever ben jij nu? :P

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » wo 27 okt, 2010 23:30

Zo ver:
(ik bouw m'n bakje van losse delen hout, lucifers, ijsstokjes. Toen ik in 1/72 bouwde, bouwde ik bakstenen muurtjes met losse steentjes.. :mrgreen: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En een uurtje Nieuwsuur kijken/luisteren gisteren:
(moet nog een laag vuil overheen. Hij blinkt nog te veel, het enige wat mat genoeg is, zijn de ruiten)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » wo 27 okt, 2010 23:35

Deze heb ik een paar jaar geleden op Speedfest in E'hoven gezien. Érg vet ding. Met een Engelse helm als luchtfilterdeksel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » do 28 okt, 2010 00:25

gaaf kunnen er nog meer foto's op, ook van anderen, aangezien het niet meer over het originele topic gaat , zelf heb al jaren alle eendachtige uit de serie.
maar leuk om zien wat jullie van de modellen bakken.
2cv6 azu-b 250

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » do 28 okt, 2010 00:36

Gaaf ding zeg, die u23 ook. Ik ga alleen helemaal de andere richting op met die van mij, wirewheels, chrome sidepipes, dakje gechopped, ipv laadbak een cover erop, zonneklepje, rood interieurtje, hoogglans zwarte laklaag,

kortom: hijs baas 8) .

foto's volgen morgen als de cam opgeladen is, die is zga altijd leeg de laatste tijd...

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » do 28 okt, 2010 11:00

2cvpieter schreef:gaaf kunnen er nog meer foto's op, ook van anderen, aangezien het niet meer over het originele topic gaat , zelf heb al jaren alle eendachtige uit de serie.
maar leuk om zien wat jullie van de modellen bakken.
Knal modellenverbouwingsfoto's maar gewoon in dit topic.
(automodellenverbouwingen bedoel ik hè, vóórdat er zometeen allerlei plastische chirurgie platen voorbij komen.. ;) )

Tegen de tijd dat de Michelin auto's bij Action uitverkocht zijn schoon ik dit topic wel op en maak ik er een creatief-met-vijl-en-modelauto-topic van.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Plaats reactie