Project 2cv6 van rood naar wit

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1893
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Boudewijn » wo 2 sep, 2020 18:00

Gefeliciteerd met de APK.
De remmen moeten nog inslijten dan kan het wat harder aan voelen.
Voor de brilrubbers hoeft de motor er niet uit, kan ook met de motor in de auto. De Viton brilrubbers zijn veel beter dan de oude rubberen.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » wo 2 sep, 2020 19:43

Ja de brilrubbers vervangen met de motor erin gaat wel maar het spruitstuk moet er af en de beplating, dan haal ik hem er liever uit en doe het rustig op de werkbank en zet hem dan op de proefbank om proef te laten draaien
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Thijs » wo 2 sep, 2020 20:27

Wel eerst de olievulpijp testen om onnodig werk te voorkomen.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2080
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Erikjan » wo 2 sep, 2020 23:49

Gefeliciteerd eindelijk genieten

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » do 3 sep, 2020 01:26

@Thijs, hoe kun je de vulpijp testen?
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2080
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Erikjan » do 3 sep, 2020 06:12

Door de onderdruk in je motor te meten. Dat kan met een stuk doorzichtige slang. Deze maak je in een u vorm op een plank van ongeveer 60cm.
Dan wat water onder in de u. Als je die slang op de pijlstokbuis houd met lopende motor moet het water een cm of 10 omhoog gezogen worden aan de kant van de pijlstok. En ook als je gas geeft moet er onderdruk blijven. Is dit niet het geval zijn de rubbers in de vulpijp uitgedroogd.

Zelf heb ik een beetje kleurstof in het water gedaan dan zie je het beter.


https://www.google.com/url?sa=t&source= ... GhImOAOnoM

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1893
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Boudewijn » do 3 sep, 2020 18:07

Ik gebruik koffie i.p.v. water. Is beter zichtbaar.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » do 3 sep, 2020 19:41

@Boudewijn, zou het met whiskey ook gaan??? :?
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2080
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Erikjan » do 3 sep, 2020 21:16

Dat wel maar dat is zonde

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » vr 4 sep, 2020 17:01

@Erik
Ik heb gemeten en kom op 13 cm stationair. Ik ga ervan uit dat de vulpijp juist functioneert.

Afbeelding
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2080
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Erikjan » vr 4 sep, 2020 18:19

Toch whisky gebruikt

Maar 13cm is prima blijft het ook goed als je gas geeft?




Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Thijs » vr 4 sep, 2020 18:54

En weet je zeker dat je het rooster van de oven mocht gebruiken?

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1893
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Boudewijn » vr 4 sep, 2020 19:58

RobertF schreef: do 3 sep, 2020 19:41 @Boudewijn, zou het met whiskey ook gaan??? :?
Nee heeft een ander soortelijk gewicht. https://sectieak.wordpress.com/2012/01/ ... k-gewicht/

De onderdruk kun je het beste meten tijdens het rijden. Ik heb eens een vulpijp gehad die prima onderdruk had, ook bij flink gas geven. Echter vol gas op de snelweg was er ineens een overdruk.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » vr 4 sep, 2020 20:42

Bedankt voor jullie adviezen. Ik heb alleen stationair gemeten, maar het leek mij behoorlijk hoog. Het rooster van de kippengrill mocht ik gebruiken
Ik heb in het verleden ook eens vulpijp kapot gehad en toen lekte die langs de keerringen van de krukas. Ik ga dan toch maar de brilrubbers vervangen en kijken of dat succesvol is.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 335
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door IVARIO » za 3 okt, 2020 23:06

Prachtige restauratie, Robert, proficiat!
En gelukkig dat het bij de RDW toch nog is goedgekomen.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

Plaats reactie