Project 2cv6 van rood naar wit
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2085
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Klopt gereedschap is duur maar laten doen was volgens mij goed betaalbaar.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Stom stom stom, niet goed opgelet bij monteren en buisje kapot. Ik laat er gelijk 2 nieuwe inzetten bij Eendengarage in Eindhoven kosten 110 euro. Jammer, maar dat zulk dingen gebeuren je eens en dan nooit weer .
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Is het niet goedkoper/gemakkelijker om een andere kop te pakken
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ik heb nog wel koppen liggen maar deze is gereviseerd dus laat hem maken. Dit gebeurt mij geen tweede keer, maar als dat alles is op de totale restauratie dan valt het nog mee.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2085
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Je kan gebeuren. Andere kop is niet altijd de oplossing dan moet je er wel 1 hebben die goed is. Ik heb ook een kist vol koppen maar ze hebben allemaal wat.
Als je weet dat dwze verder goed is zou ik die buisjes ook laten vervangen.
Snel vergeten wat het kost en lekker gaan toeren
Als je weet dat dwze verder goed is zou ik die buisjes ook laten vervangen.
Snel vergeten wat het kost en lekker gaan toeren
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Kreeg vandaag een telefoontje van de Eendengarage dat ze de stoterstangbussen niet konden vervangen omdat ze bang waren de kop kapot te maken. Tja, dan maar een andere kop erop
Ik had er nog 1 liggen maar daar was het tapeind van de uitlaat vanaf gebroken. Met geen mogelijkheid los te krijgen , voorzichtig warm gemaakt maar geen beweging in. Dan maar uitboren, eerst met 2mm dan met 3mm en breekt het boortje. Ben een uur bezig geweest om het stukje eruit te krijgen,, gelukkig was die al doorgeboord dus kon ik van de achterzijde het eruit tikken.. Toen verder geboord en opnieuw M7 getapt. Toch ook maar de kleppen eruit, maar mijn klepverenrtang paste niet, toen maar die van de Jaguar wat aangepast en de veren kwamen los. De zittingen en kleppen zagen er heel mooi uit, maar toch even opnieuw met fijn ingeslepen. Nieuwe klepsteelhoedjes gemonteerd, pas op 2 maten en die witte vind ik eigenlijk niet zo geweldig maar het was het enige wat ik had. De kleppen en tuimelaarsassen erin en kop gemonteerd..
Morgen verder af monteren en kijken of de brilrubbers nu lekvrij zijn
Op de kop zaten deze plaatjes vanaf wanneer zaten die erop
Ik had er nog 1 liggen maar daar was het tapeind van de uitlaat vanaf gebroken. Met geen mogelijkheid los te krijgen , voorzichtig warm gemaakt maar geen beweging in. Dan maar uitboren, eerst met 2mm dan met 3mm en breekt het boortje. Ben een uur bezig geweest om het stukje eruit te krijgen,, gelukkig was die al doorgeboord dus kon ik van de achterzijde het eruit tikken.. Toen verder geboord en opnieuw M7 getapt. Toch ook maar de kleppen eruit, maar mijn klepverenrtang paste niet, toen maar die van de Jaguar wat aangepast en de veren kwamen los. De zittingen en kleppen zagen er heel mooi uit, maar toch even opnieuw met fijn ingeslepen. Nieuwe klepsteelhoedjes gemonteerd, pas op 2 maten en die witte vind ik eigenlijk niet zo geweldig maar het was het enige wat ik had. De kleppen en tuimelaarsassen erin en kop gemonteerd..
Morgen verder af monteren en kijken of de brilrubbers nu lekvrij zijn
Op de kop zaten deze plaatjes vanaf wanneer zaten die erop
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
-
- Beginner
- Berichten: 38
- Lid geworden op: ma 1 jun, 2020 17:34
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Hallo Robert,
U bden zo goed bezig met het project. Een kleine tegenslag met beschadigde pijpje. Het moet nu goed komen!
De brilrubbers kunt u nog hergebruiken. Daar gebeurt niks mee mits ze niet beschadigd zijn. Dan zijn ze links en
rechts even oud. Maar ik wil u een tip geven: de cilinderkop pasvlak met de pasvlak van de cilinder moeten echt
schoon zijn. Even met een oude cilinder waar de koelribben zijn afgeslepen met slijppasta de rand van de cilinderkop brandschoon schuren. Deze is op de foto te zien niet schoon! Het zal zonde zijn dat de motor geen olie
meer lekt maar uitlaat gassen in de binnen ruimte! Al het werk voor niets gedaan. Verder veel succes en hoop veel
rijplezier te mogen beleven.
Vriendelijke groet,
Elmar.
U bden zo goed bezig met het project. Een kleine tegenslag met beschadigde pijpje. Het moet nu goed komen!
De brilrubbers kunt u nog hergebruiken. Daar gebeurt niks mee mits ze niet beschadigd zijn. Dan zijn ze links en
rechts even oud. Maar ik wil u een tip geven: de cilinderkop pasvlak met de pasvlak van de cilinder moeten echt
schoon zijn. Even met een oude cilinder waar de koelribben zijn afgeslepen met slijppasta de rand van de cilinderkop brandschoon schuren. Deze is op de foto te zien niet schoon! Het zal zonde zijn dat de motor geen olie
meer lekt maar uitlaat gassen in de binnen ruimte! Al het werk voor niets gedaan. Verder veel succes en hoop veel
rijplezier te mogen beleven.
Vriendelijke groet,
Elmar.
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
De plaatjes zaten op duitse exemplaren dacht ik of heeft het iets te maken met de kunststof koelmantels.
diverse Citroens, wat anders.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Het is inderdaad van een Duits blok en de laatste hadden ook de kunststof afdekkingen. Ik vraag me af wat de functie er van is. Ik heb de metalen afdekking en ik heb het eraf gelaten.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Zal wel iets van de TUV zijn ze hadden ook die metalen bussen om de bougies. Evt om uitlaatgas lekkage buiten het verwarmings kanaal te houden??
diverse Citroens, wat anders.
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
De rubberen koel'beplating' isoleert erg goed het motorgeluid.
e eend is dan een stuk stiller.
e eend is dan een stuk stiller.
tweeceevees zijn leuk!
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Alleen valt ie uit elkaar na verloop van tijd...
diverse Citroens, wat anders.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Vandaag mijn cilinderkop opgehaald bij de Eendengarage die er nieuwe stoterstangbussen zouden in zetten, maar wat ze niet konden doen. Dus zo weer opgehaald als opgestuurd
Hier de discussie.
Op mijn vraag of zijn vrouw de opdracht verkeerd begrepen had? , zei hij,
nee we kunnen deze niet maken.
Op mijn vraag waarom niet,? zei hij,
dat is moeilijk om uit te leggen,
Ik zei, probeer het eens!.
Nee dat doe ik niet, dat is geheim,
Geheim ? vroeg ik, hoezo?
Dat ga ik niet vertellen zei hij.
Ik zei, normaal boren ze het uit met een speciale 2 trapsboor die een geleiding heeft, zodat het niet scheef gaat.
Wij hebben een geheime methode, maar dat gaat hierbij niet.
Bij welke gaat het dan wel? was mij vraag .
Bij alle anderen als deze zei hij.
Ik dacht dat ze allemaal hetzelfde waren , maar laat maar..... totziens.
Wat een gelu.... zoiets heb ik nog nooit mee gemaakt.
Hier de discussie.
Op mijn vraag of zijn vrouw de opdracht verkeerd begrepen had? , zei hij,
nee we kunnen deze niet maken.
Op mijn vraag waarom niet,? zei hij,
dat is moeilijk om uit te leggen,
Ik zei, probeer het eens!.
Nee dat doe ik niet, dat is geheim,
Geheim ? vroeg ik, hoezo?
Dat ga ik niet vertellen zei hij.
Ik zei, normaal boren ze het uit met een speciale 2 trapsboor die een geleiding heeft, zodat het niet scheef gaat.
Wij hebben een geheime methode, maar dat gaat hierbij niet.
Bij welke gaat het dan wel? was mij vraag .
Bij alle anderen als deze zei hij.
Ik dacht dat ze allemaal hetzelfde waren , maar laat maar..... totziens.
Wat een gelu.... zoiets heb ik nog nooit mee gemaakt.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Vrees dat ik weet welke garage het is, vrij uitgesproken mening en lastig als je een andere mening hebt...
Wie weet kan een andere garage er wel wat mee...
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Heavy user
- Berichten: 3069
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Mmmm, is dat die garage met die schreeuwerige website....?