Geplaatst: zo 20 aug, 2017 16:06
Ziet er goed uit!
Ik hoop dat het lukt met het kenteken.
Zoiets is gewoon onmogelijk hier, helaas.....
Ik hoop dat het lukt met het kenteken.
Zoiets is gewoon onmogelijk hier, helaas.....
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
https://forum.2cv.nl/
Waarom dat?Ed147 schreef:Ziet er goed uit!
Ik hoop dat het lukt met het kenteken.
Zoiets is gewoon onmogelijk hier, helaas.....
Ja da heb ik ook eens opgezocht.shorttrack schreef:er is een nieuwe wet die zegt dat alle aanhangwagens gekeurd moeten worden in belgie.
Maar die regel is niet met terug werkende kracht. Dus als je ooit aangehouden word kun je gewoon zeggen dat je aanhanger van voor die wet is.
En hoe zit dat dan in nl.Ed147 schreef:Elke aanhangwagen hier heeft een eigen kenteken.
Als je iets zelf maakt, staat er geen geregistreerd nummer in.
En dan krijg je ook geen goedkeuring en kenteken.
Bijvoorbeeld een kleine aanhanger uit NL krijg je hier niet door de keuring, omdat die geen nummer en papieren heeft........
Volgens mij... In Nederland...duck-tuc schreef:En hoe zit dat dan in nl.Ed147 schreef:Elke aanhangwagen hier heeft een eigen kenteken.
Als je iets zelf maakt, staat er geen geregistreerd nummer in.
En dan krijg je ook geen goedkeuring en kenteken.
Bijvoorbeeld een kleine aanhanger uit NL krijg je hier niet door de keuring, omdat die geen nummer en papieren heeft........
Bv ik heb een aanhangwagen van het jaar 1990.
Mag ik daar nog mee de baan op?
Of is die wet zo altijd al geweest?
Bij mijn weten in belgie is boven de 750kg ook keuren en ook een eigen kenteken "U of Q plaat" krijg je dan.LPGo schreef:Volgens mij... In Nederland...duck-tuc schreef:En hoe zit dat dan in nl.Ed147 schreef:Elke aanhangwagen hier heeft een eigen kenteken.
Als je iets zelf maakt, staat er geen geregistreerd nummer in.
En dan krijg je ook geen goedkeuring en kenteken.
Bijvoorbeeld een kleine aanhanger uit NL krijg je hier niet door de keuring, omdat die geen nummer en papieren heeft........
Bv ik heb een aanhangwagen van het jaar 1990.
Mag ik daar nog mee de baan op?
Of is die wet zo altijd al geweest?
Boven de 750kg max. Totaslgewicht altijd keuren bij de Rdw. Dan krijgt de aanhanger een eigen kenteken
Onder de 750kg en ouder dan 1-1-2014 (datum is uit mijm hoofd dus navragen bij de Rdw) hoeft niet gekeurd te zijn. Alle jongere aanhangers moeten dus langs de RDW.
Meestal staat er op de as een jaartal dit wordt Dan als bouwjaar genomen.. Je ziet het dit is weer een grijs gebied.. Dus zelf een nieuwe aanhanger op een oude as bouwen mag.. Een nieuwe as onder een oude aanhanger leggen wordt dus keuren.. Tja en dan nog een 2cv as..
Hiervan kun je aannemelojk maken dat deze van voor 2014 is dus mag het..
Het beste kun je even langs een Rdw keuringsstation gaan en overleggen met een keurmeester voor je begint.. Meesral is bellen met de helpdesk van de RDW zinloos is mij gebleken... Mooier kunnen ze het niet maken...
Dank udeusjevo schreef:Prachtig geworden!
Zou denk ik alleen wel schrikken als ik ineens je kar voor mij zou zien
Dat zou goed kunnen. We zijn er 1 dag geweest.Nick schreef:Echt een gave kar! Eend ook trouwens, heb er tijdens de ICCR nog een paar rondjes omheen gelopen om hem even te bewonderen
Dank jeEd147 schreef:Is erg leuk geworden!!